Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Jag har varken tid eller råd med häst just nu, men jag har lite hästabstinens jag med. Det suger!

kl
Hemma nu efter en väldigt intensiv helg! Träffat mina svärföräldrar för första gången och det var mycket trevligt om än nervöst. Men det har varit en väldigt bra helg. Igår åkte vi ut till Grinda, en ö i skärgården och åt lunch. Och på kvällen gick vi till en bar och sjöng karaoke :D Svärmor var helt awesome på karaoke och när jag sjungit min låt (mitt paradnummer :D) välkomnades jag tillbaka till bordet med ett "When's the wedding? I approve!" :D
Nu ska jag ladda inför sista jobbeveckan innan det blir semester! Ska bli så sjukt underbart, jag behöver verkligen semester nu och detta kommer bli den bästa någonsin! :D

Har tänkt på att du skulle träffa de blivande svärföräldrarna så vad härligt att det kändes så bra :).

Lorden:Rider du inget alls nu?

Inte jag heller, framförallt inte råd. Men aaaaah vad jag vill ha en liten läromästare att sitta och trimma på. :love:

Härligt med svärföräldrarna! Skönt att det gick bra (läste tråden om din nervositet). Hoppas ni kan få åka iväg och hälsa på dem i England också? :)

Zarro: Jo, skogsturer i skritt och trav... Jag tycker inte att det är roligt lägre.

Nej det förstår att det inte är roligt om man kommer någon vart :(.
Själv har jag ju börjat rida lite privatridlektioner igen efter cirka 10 år och tycker att det är underbart.

Japp, han är därifrån, strax utanför!

Det här söta armbandet hade hans mamma gjort till mig. Älskar det! Bara tanken att hon tagit sig tid!

IMG_21841_zps66e737c2.jpg

Jag funderar faktiskt också lite på att börja rida på ridskola eller så igen. För att få lite struktur i det hela, och för att få rida för instruktör igen. Det är det jag saknar mest. Jag har liksom varit en hyfsat duktig ryttare för inte så värst längesedan, men nu när jag sitter upp känner jag mig så otroligt ringrostig och dålig rent ut sagt.

Vilka toppen svärföräldrar du verkar ha :).

Lorden:Okej är det kostnaden som gör det eller varför börjar du inte?

Ja, delvis kostnaden. Sen har de ridskolehästar jag ridit på de skolor som ligger inom rimligt avstånd från mig aldrig varit särskilt roliga att rida. Jag har blivit (helt otroligt) bortskämd med att rida så himla fina hästar de senaste åren, och då känns det inte lika kul att betala en jäkla massa pengar för att rida 45 minuter på ridskolehäst... (Ja, jag inser att jag låter som världens snobb ;) ).

Jag har en häst, du har ett badkar... jag känner att vi är i mycket rimliga förhandlingspositioner här :angel:

Okej ja men det förstår jag och tycker inte alls att du låter som någon snobb.Om du känner att du inte kan utveckla dig själv mer genom att rida på ridskola så förstår jag.Det är ju hela utmaningen/charmen att man kan lära sig så mycket inom hästvärlden :).

kl

Hoppar in i tråden en snabbis, vill inte starta en egen tråd men behöver lite tips. Jag är lite intresserad av en man och bestämde mig förra veckan för att ta kontakt (jag har bara träffat honom via hans arbete för en och en halv månad sedan, så jag vet inte ens om han minns mig, och har liksom ingen koppling till honom i övrigt). Jag hittade inget telefonnummer skrivet på honom, och tänkte att det kanske vore dumt att maila till hans jobbmail, så jag skrev helt enkelt ett meddelande på facebook. Jag misstänker att det hamnat i hans "övrigt-mapp" eftersom han fortfarande inte läst det (man får ju läsbekräftelse på så sätt att meddelandet blir avbockat och så står det vilken tid det blev läst, och det har inte blivit läst än). Så då provade jag att maila till hans jobbmail i alla fall, men den adressen verkar inte funka eftersom jag bara fick ett felmeddelande tillbaka.

Så jag vet inte hur jag ska lyckas få kontakt med människan nu.
Jag har aldrig tidigare varit med om att det är så svårt att få tag på en människa när det finns så många sätt att ta kontakt på... Min syster föreslog att jag ska skriva ett vanligt hederligt brev :D

Vad tror ni, ska jag fortsätta försöka, eller acceptera att ödet motarbetar mig och låta det rinna ut i sanden? :confused:

Så fint! Skönt att det gick bra!

Lorden: Jag vill också ha häst. Typ igår.

KL

Hemma efter en rolig helg! Har en blåslagen arm, men förutom det så är allt bra här! Snaaaaart semester!

Vill också ha häst. Så fort jag får månadslön så blir det bil och sen kanske till nästa vår/sommar en häst!

Annars är det mesta bra här. Måste börja söka bostad i Borås men har inte tagit tag i det ordentligt än. Verkar inte vara helt lätt tyvärr...

Och dejten var här nu två nätter. Vi var vid havet, på sticky på konsert, spelade frisbeegolf och var på bio bland annat. Vi har nu "dejtat" i över två månader så jag tror bannemej jag måste ta "snacket" snart. Eller måste man det om allt känns bra? Och hur gör man? Det är ju trots allt nån slags distans vi pratar om... så det får kanske bli på telefon. Gah... :nailbiting:

Det är bara att fråga hur han tänker kring det här :)

KL
Ni har hästabstinens och jag har tappat lusten totalt. Ska nog låta ponnyn stå ifred i en vecka, jag känner mig bara less. Det går inte bra att få honom såld (åt helvete faktiskt) och jag är trött. Tränar, jobbar, har hund. Egentligen skulle jag inte ha en häst alls. Det är dessutom en ponny = bara underhållsrida liksom, inte sådär himla kul.
Tror att jag kan ha ett bra förhandlingsläge jag också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 703
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24