Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Ah, en fin årgång alltså? Jag har nog aldrig gått under -90, känns inte som om det är för mig. Uppåt har jag däremot mer erfarenhet :angel:

Varför ligger alla lagom stora hästgårdar med 4 ha betesmark, ett hus på strax över 100 kvadrat, ett litet stall med både boxar och lösdrift samt egen ridbana och en prislapp på strax över 1 miljon så långt ute i helvete?! Jag vill ju köpa en sån, skaffa min hund, ha djuren hemma och bara njuta av att slippa hyra in både folk och fä i andrahand och hos privatpersoner! Men jag vill ju inte bo långt ute i helvete :mad:

Samma problem runt om här, dyrt om man vill bo bra. Jag har dock insett att fina hus med optimal hästhållning samt ridhus etc nära knappt går att hitta så det är lika bra att bo i stan och fortsätta hyra ett eget stall som ligger bredvid ett ridhus. Det bästa av två världar.

Jag har mycket mindre krav jag. En tvåa med lagom dyr hyra i förstahand är allt jag kräver jag. Verkar inte finnas dock.

När jag ringde till ett av bostadsbolagen i stan blev jag nästan utskrattad. Ca två års kötid för en lägenhet...

Näe, jag önskar mig en trea i markplan med terrass ut på en gräsmatta samt nära till lite skog (för djurens skull) och hyfsad hyra. Och sådana finns det definitivt inga! Skulle nog kunna överleva att ha hästen uppstallad om jag bara fick resten av familjen i en riktigt hyreslägenhet (som är stor nog för en hund!). Även om jag verkligen vill ha huset att fylla med djur senare i livet.

När man behöver lägenheten helst dagen innan är inte två år speciellt kort tid. Men visst, jämfört med större städer är det kort kötid här.

En tvåa med lagom dyr hyra i förstahand är allt jag kräver jag. Verkar inte finnas dock.

Det finns inte i denna stad...
Köerna är inte mycket att ha heller. Jag skrev in mig i nästan alla bostadsbolag här i stan för 2-3 år sen. Det hjälper inte mycket när de flesta får sina lägenheter genom kontakter. En fd kollega fick sin genom tjat också. Hon ringde till samma bolag varje dag i flera månader och pratade med samma person och frågade om det fanns en tvåa. Nej fick hon som svar. "Kan du inte kolla en gång till?", frågade hon en dag och fick som svar "mja, mjo, vi har en ledig men..." "Jag tar den!" skrek hon då. De blev väl trötta på hennes tjat. :p Jag har inte orkat vara lika på som hon var, jag har ju trots allt en lägenhet som funkar även om jag börjar bli väldigt trött på den...
Jag står på kö i Stockholm sen i somras också, ifall jag vill ha en lägenhet där om 20 år. :p

Usch vad trist med täcket, sånt är så himla surt! Och det är ju hemskt att vara ägare till den bitande hästen också, hur bannar man sånt liksom? Verkligen irriterande situation... Hoppas tävlingen imorn går bra som plåster på såren. :)

Angående bostad så är jag så sjukt nöjd med att befinna mig på landet igen. Det finns liksom fler rum, många rum. :D Jag vet inte ens var min katt är hela tiden. Oh the freedom, för oss båda. :D Ska köpa en sele och börja utomhusträna henne så blir det ännu roligare, ska bli så kul att se henne första gången hon försöker jaga nånting haha...

Trots att vi bor på landet så slapp vi inte undan raggarna på Elmiamässan. Vem är så smart att man kör ut på landet med amerikanare och åker på en väg där det är körförbud och dessutom oplogat? Jag sover ju genom allt men de hade tydligen skrikit och härjat (ca tre på natten) och gasat (utan dämpare...), och idag på promenaden hittade jag en påse och tre ölburkar mitt i skogen där de hade vänt. Härligt värre...

Vilka har bostadskö här? Jag har bara sett att man får ringa eller anmäla intresse, men inte att man kan samla poäng på något vis..? Allt jag har hört är att man får ringa och tjata om man inte har kontakter eller lägenhet att byta. :cool:

Åh, jag älskar när man bläddrar bland gamla papper och läser gamla utkast och stolpar till berättelser. Jag bläddrade i ett häfte nu ikväll där jag skrivit ner stolpar och händelser till en hel story och trots att det är jag själv som skrivit det var det så spännande att jag fick hjärtklappning :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 936
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka