Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

En kollega försökte lura i mig att det passet jag hade skulle vara till tolv idag och att jag skulle hjälpa nattpersonalen. Hon lyckades inte så bra utan jag genomskådade detta ganska så direkt ;)

Hmm nu verkar det som om jag kanske har en dejt på gång. Jag vet inte hur det här gick till, trodde inte ens att jag skulle orka prata med folk på bra länge, men en del är bra på att övertyga uppenbarligen.

Peppar peppar, igår verkade det ha varit lugnt i flocken. Om det inte ryker täcken på löpande band men leks hårdhänt (utan att hästarna blir skadade) så får jag väl köpa något täcke som är extremt slitstarkt så de kan fortsätta gå tillsammans. Han verkar så lycklig i hagen så jag får väl ge det en chans. Jag vill ju att han ska få vara häst, även om han är en tävlingshäst som inte ska utsättas för risker.

Igår gick det rätt bra. Inte på pappret, men känslan. Först och främst så var han jättefin på framhoppningen vilket är ett stort framsteg från allt bockande och skuttande i årets första start, kunde ta ett par språng på 1,25 och han hoppade riktigt väl. Sedan var banan ganska svår med många brutna relaterade linjer och alla svårigheterna gjorde han jättebra. Rivningarna kom på separata hinder. Jag kunde rida lite framåt i galoppen utan att han rusade och fick ett bra flyt på hinder. Dock bockade han konstant i alla svängar, det var visst hemskt kul :D sedan rev han första för att han tittade till i upphoppet (där hade jag sett typ femton hästar på rad stanna så det var förståeligt), ett för att han blev nonchalant och ett för att jag inte blev klar i tid. Men med tanke på att jag gick upp från 1,00 till 1,15 direkt utan att ha hunnit hoppa så pass högt ens på träning under senaste veckorna så är jag nöjd (han har inte tränat på 1,20 och uppåt sedan i höstas), det gav rätt effekt på hästen och det är bara att ge honom tid.

Idag skulle jag ha gått på yoga i morse, men när klockan ringde 05.30 så insåg jag att det var vansinne (inte ens mannen är vaken då) och bokade om till ett spinning-pass klockan 12.00 istället. Jag måste in till några butiker också så att vara klar på gymmet vid 08.00 hade varit rätt värdelöst. Ikväll ska jag och pålle skritta ut en sväng, han ska tävla en klass imorgon igen.

Härligt att du känner att din häst trots allt ska vara en häst så hoppas att det kommer att gå någorlunda bra med täckena :).

Har ni haft en bra påsk?
Jag har haft en väldigt bra påsk:).
I fredags var jag & M på bio och middag med min syster och hennes sambo.
I lördags var vi på Elmia.Åhh måste verkligen skaffa körkort så jag med kan införskaffa mig en fin bil.:)
Efter det så ville M äta uppe i Skövde :eek: så ja vi åkte dit och åt.
I söndags shoppade vi lite på Frölunda Torg och så åkte vi förbi min mamma och hennes sambo husbygge.Dom har hunnit långt.
Igår var jag med en vän och sen tog vi det bara lugnt.
Ensam hemma tills på fredag nu.

KL

Jag ligger i min säng i MIN lägenhet. Ska snart ta några kliv ut i MITT kök och diska MIN disk. Livet är ganska så fint just nu.

Härligt!! Dock kommer du tröttna på disken om ett tag men det lär du märka :angel:

Vi vill se bilder sen! :bump:

Härligt! :bump:

*kl*
Jag hatar att ha telefonfobi (trots att det är en del av mitt yrke..). Måste ringa ett viktigt samtal idag och skjuter upp det hela tiden. Är galet nervös och har en känsla av att jag inte kommer få det svar jag vill ha... :crazy: En spark i baken skulle jag behöva!

Så fort jag har ringt det där jäkla samtalet ska jag åka och rida - måste fira att jag inte ska jobba förrän till helgen eftersom jag har gått ner i tid på jobbet! :banana:

Jag kom hem från gymmet för en stund sedan. Körde 30 min spinning plus 30 min styrketräning och passade på att köpa en födelsedagspresent till mannen på vägen hem. Har diskat, städat i köket, lagat mat till tre olika matlådor (det är bara mannen som äter lagad lunch så det finns till resten av veckan nu) och förberett middag till kvällen. Ska fixa lite räkningar, äta lite, slå in paket och ta det lugnt innan det är dags att åka till stallet.

Åh men ÅH! Känslan av den första egna lägenheten. Känns den bra?

Undret: Vilket gym går du till? Ska köpa gymkort i veckan men kan inte bestämma mig för var.

kl
Jag har haft en mycket fin påsk hemma i Lidköping tillsammans med mina föräldrar, min storasyster med pojkvän plus ingenjörn. Min lillasyster var där en sväng men åkte redan på långfredagen, men hann i allafall träffa henne. Vi har ätit mat konstant och godis däremellan, känns som att det är tid att ta tag i träningen nu... Vi har gått rätt många promenader också, och varit väldigt engagerade i hur mötet skulle gå mellan mina föräldrars artonåriga och sjukt vresiga honkatt och min systers 6-månaders hankatt som antagligen skulle diagnostiserats med ADHD om han var ett barn. Det var mycket spännande!

På tal om att bli lurad gick hela familjen och ingenjörn ihop och lurade min systers pojkvän att kungen och Silvia skiljt sig. Hehe. Vi satt liksom redan och pratade om det när han kom ner till frukostbordet. Det var skoj. Ingenjörn försökte halvhjärtat lura mig att han köpt en lägenhet på Avenyn, men jag var inte riktigt så lättlurad.

Men ÅH vad underbart, vad glad jag är för din skull! :D

KL
Jag tror att jag har gått och blivit kär.

:rofl::rofl:

Nej, det är faktiskt inte i en häst den här gången, utan en manlig varelse på två ben. ;) Vi träffades första gången i början på mars och nu spenderade vi hela påskhelgen tillsammans. Känns himla bra! Allt utom avståndet på 30 mil...

Undret: Vilket gym går du till? Ska köpa gymkort i veckan men kan inte bestämma mig för var.

Fysiken, Kaserntorget! Det är jättebra där, och dessutom har de en deal just nu så man kan få kort på båda gymmen (det andra ligger vid Chalmers) i 3 månader för 750 kr. Jag är supernöjd, går på yoga, bodybalance, spinning och använder gymmet och instruktörerna är väldigt bra också. Samt fina lokaler.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka