Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Grattis! :bump:

Grisen: Jag hade satsat på något typiskt svenskt typ :p Nej men något hon kan ta med sig som påminner om Sverige!

Grattis!!

Julgrisen: Svårt! Något fotoalbum kanske, med bilder på er (och ev. andra vänner)? Då får hon med sig ett fint minne. Enda problemet är väl kanske att det är för sent påkommet och svårt att hinna fixa i tid... Annars får du väl fixa nåt som hon bara måste ha i Singapore. Typ en himla massa ätpinnar, eller nåt.

Låter smart tycker jag. ;)

Jag önskar lite flytthjälp av buke! Nåt jag inte får glömma att tänka på? Vi ska hämta möbler och allt annat som är kvar i helgen, och känner mig just nu något stressad. Måste köpa flyttkartonger, samt adressändra, och så får jag inte glömma att lämna nycklarna innan vi åker hit igen. :p Samt boka besiktning, men lappen med numret ligger i lägenheten så det får bli nästa vecka...

Något mer? Något man lätt glömmer bort i städningen?

Jag har ungefär tusen uppgifter på praktiken (och mängder med nya ansikten varje dag och telefonsamtal) så det snurrar mest i huvudet, och så håller jag på och kanske får lite biologjobb framöver som ska styras upp samtidigt... Snurr snurr i mitt lilla huvud! Tur föräldrarna åker med i helgen, tre hjärnor kanske håller koll på det hela. :D

Gulle då! Kom förbi på lördag så kan jag krama sönder dig. :D Eller ja, bara nästan... Jag vägrar dessutom se något definitivt hejdå i det hela, därav ingen avflyttningsfest etc. Det känns mer positivt!

Hahaha ja kramat sönder mig har du ju nästan gjort en gång. :D Men det låter bra, ska försöka klämma in det också på lördag då!

Jag kan ju höra av mig med mer detaljer på fredag antagligen. :) Och om jag kramar ihjäl nån så är det pappas fel, han kramar så hårt så jag nästan dör och har därmed lärt mig hur en korrekt kram ska utföras.

;)

Men jag vill inte ha några avsked ju... :p Jag kommer upp och fisknördar redan i början på maj igen, då kan vi fika för glatta livet på kvällen! :)

Är så ledsen.Vi har bedömningsuppgifter i historian till fyra olika delar.
Hade skrivit svar på hälften utav frågorna men så råkade arbetet på något sätt inte sparas så nu ska jag få sitta och göra om alla dom :(
Kommer dock göra det imorgon men ändock där försvann några timmars jobb liksom..:(

julgris:Jag har sökt arbetsmiljö och orienteringskurs i artkännedom.
Vet inte om man kommer ha någon nytta utav den sista nämnda kursen men den första lär man väl kunna ha någon nytta utav?

Vad ledsamt det låter med era hejdåanden! :(
Men härligt för dig med nya äventyr såklart! :)

Zarro: Gud så trist med arbetet! :/ Det gick inte att hitta då alltså? Surt!

Åh, satt just och funderade på varför tråden halkat bak så förskräckligt långt i listan. Är det våren som tar ut sin rätt och gör att folk sysselsätter sig måhända?

*kl*

Jag har en planeringsdag hemma. Har suttit och skrivit in alla datum för möten, utbildningar, obligatoriska moment och föreläsningar, deadlines på tentor, träningar, tävlingar och annat i min kalender för att få lite koll. Innan så hade jag allt spritt i diverse mail, dokument, i mobilen, på internet och fysiska lappar och listor. Det började bli svårt att säga ja eller nej till saker eftersom jag hade lovat bort mig till mycket men inte hade någon koll på exakt när :angel: ska nu läsa igenom ett par dokument och sedan möta upp hovslagaren i stallet. Ikväll är det sushi, vin och gamla filmer på stor projektorduk hemma hos min kompis (hon har flyttat ihop med sin man och därigenom även fått en hemmabioanläggning som heter duga på köpet, så nu ska jag på inspektion :angel: och gosa med mysigaste hunden :love: ).

Och dagens happy happy! Jag har dels fått tag på biljetter till en premiär på stadsteatern imorgon (en pjäs som jag väldigt gärna vill se) samt fått köpa biljetter till Göteborg Horseshow av min tränare. Jag fick igår reda på att jag inte fick några biljetter i år av vår kontakt och ett par timmar senare så fick jag erbjudande av henne att köpa till både heldag på onsdagen (med bland annat Kyra-clinic) samt förmiddagen på torsdagen (med första omgången i WC-dressyren) och kvällen (med delfinal ett i WC-hoppningen).

Det känns som om tråden dog lite där ja :p åker upp o hämtar grejer imorn, ser inte fram emot det alls. Flyttstäda måste ju vara det tråkigaste som finns... :p

Flyttstäda är anledningen till att man drar sig för att flytta. Jag menar, vem putsar fönster och städar bakom spisen om man inte ska ut ur bostaden? :angel:

Ja eller hur. Börjar fundera på om jag måste göra sånt ändå nu, har aldrig bott såhär länge på ett ställe innan...

Haha, ellerhur.. Bakom spisen visste jag inte ens att man kunde kolla när jag var liten om jag ska vara ärlig, det var aldrig nån som dragit fram den hemma hos oss :angel:

Putsa fönster händer dock någon gång per år, insidan något oftare eftersom jag har kattnosar i lägenheten...

Det kan vara så, om man inte flyttar oftare än vartannat år så bör man nog egentligen dra ut spisen och se vad som gömmer sig bakom.

Vad i helsike har hänt med alla smileys?! Den coola ser ju inte ens cool ut längre och ängeln har tappat sin gloria! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 411
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka