Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Är det så? När ska ni ses då? 30 mil är ju jobbigt långt ibland, men helt okej om det är lätt att ta sig fram och tillbaka.

Man vet ju aldrig... Glad att det inte var en häst, en människa är mer spännande! Hur träffades ni?

Nä, jag förstår faktiskt frågan om jag ska vara ärlig, mina nya, stora kärlekar de senaste åren har väl vart fyrbeningar allihop... ;) Vi träffades över nätet.

Kan hända att han åker hit till helgen. Känns läskigt för jag vet inte alls hur det kommer bli, jag var ju nyss ett vrak liksom, men det verkar redan börja gå över som tur är. Känns som jag inte vill undvika att träffa folk heller för då kanske man går miste om någon riktigt bra, bara för att man sitter o deppar i sin ensamhet..
Men såhär långt verkar han mycket trevlig.

Ja, jag ville förekomma besvikelsen som uppstår varje gång det handlar om en häst. Hehe. Roligt i allafall, 30 mil är ju en del men så länge det går bra förbindelser är det inget dödsavgörande ju.

Nämen precis, träffa folk skadar ju inte, snarare tvärtom skulle jag tro. :) Spännande! Ni har inte träffats tidigare, eller?

julgrisen: Nä, exakt, jag har ju haft distansförhållande tidigare också, visserligen då bara 10 mil, men med mer eller mindre icke-existerande tåg- och bussförbindelser, tog evigheter om man skulle åka kollektivt pga dåligt med avgångar och extremt långa väntetider, så då föredrar jag det här faktiskt. Avståndet känns liksom inte som något större problem, faktiskt, även om det såklart kan bli jobbigt. Det är värre med tiden, jag har kommit på mig själv flera gånger med att sitta och tänka "Hur i helsike ska jag ha tid med ett förhållande?!" :angel:

:rofl::rofl:

Nej, det är faktiskt inte i en häst den här gången, utan en manlig varelse på två ben. ;) Vi träffades första gången i början på mars och nu spenderade vi hela påskhelgen tillsammans. Känns himla bra! Allt utom avståndet på 30 mil...

Me so happy for you! Är han kär tillbaka? Är det officiellt? :D

Angående tiden så får du se till att göra resan högeffektiv så ska det nog gå bra, om du kan avvara helgerna såklart. ;) Så länge du fortfarande har tid att boka in konserthelger ibland så är jag nöjd, och glad för din skull oavsett. ;)

Inte så mycket av min upptagna tid jag kan använda på resan, tyvärr. :p Det är ju mer att det är mycket uppbokade helger, framför allt nu i vår och sommar... Men det ska nog kunna gå ändå! Och ja, han är kär tillbaka. :D Officiellt vet jag inte... Eller ja, det är väl mest jag som fegar lite på den punkten. :angel: Och SJÄLVKLART kommer jag ha tid för konserthelger!!

Jag har gjort min första praktikdag och dör snart trötthetsdöden! Men samtidigt är jag lycklig. :D Att sitta vid ett fikabord och samtalsämnet är fiskfällor, kraftverksproblematik, utsättningar och annan fiskvård... Ja alltså, folk får betalt för det här. :D Haha!

Har träffat så mycket folk och lärt mig så mycket nytt att det mest snurrar i huvudet. Ska upprätthålla lite vakenhet en stund till, sen blir det nog att sussa tidigt... Är inte riktigt van vid det här med 8 h arbetsdag ännu. ;)

Hihi, fan vad mysigt då. :D Vårkänslor deluxe ju! Jag tror dessutom att du grejar helgerna galant. Jag har varit i samma sits och vi sågs två gånger i månaden. Varannan helg hos honom och varannan hos mig. Så det var ganska många helger som försvann under 1,5 år men ja, if there's a will there's a way... :)

Jo, problemet vi har är ju att han jobbar varannan helg och jag jobbar en helg i månaden, plus att det nu kommer vara fullproppat med kurser och tävlingar utöver det... Men klart det funkar om man vill, kommer bara inte kunna ses så ofta alltid.

Näe, vi har aldrig träffats, han skrev till mig på Badoo och jag hade nog aldrig hittat honom för jag har liksom inställt på typ 5 mils radie bara eftersom jag vet hur komplicerat det där med tid och avstånd kan vara.

Men nu har vi pratat i telefon om allt möjligt i 2 h 40 min.. :eek: så det känns ju lovande :p

Grattis till 1:a lgh :bump:!!
Kommer ihåg min än idag & ångrar lite att jag flyttade till Uddevalla pga mitt ex fast aja idag är jag ju sambo i en bostads :p.

Hedinn & Mitrolle:Om ngn utav er är flyttbar i ett senare skede så överlever man nog 30 mil ett tag.
Dejtade själv inte killar från Gbg försen jag träffade M som inte är från Gbg egentligen.

Sitter på jobbet nu.Väldigt trött då jag sovit på ett stationshus & det skakar varje gång ett tåg åker förbi.

Kl

Jag dricker kaffe och tittar på unghästar. Är och tävlar i Kungsbacka, har typ 25 hästar och en ombyggnation kvar innan det är dags att plocka ut grabben. Väldigt soft tisdagsnöje, minimalt med arbete runt omkring när man bara åker med en häst och rider en klass på en närbelägen tävlingsplats. Och allt är klart i stallet, tar ju knappt en halvtimme att förbereda nu när ena hästen flyttat. Skönt med tanke på att jag inte har någon hästskötare med idag.

Hoppas att det går bra på tävlingen :).

Själv ska jag sätta igång med dagens pluggande.
Har faktiskt sökt två sommarkurser med:p.
Längtar dock tills nästa onsdag då jag Äntligen ska få träffa en studievägledare.Är så förvirrad över vad jag ska plugga i höst.

Just nu är livet allt bra fint!

Idag blev det officiellt att jag byter arbetsplats; i höst kommer jag jobba i förskoleklass :laugh::bump:
Solen skiner och bara två dagar kvar tills jag får träffa min fina. :banana:

Åh grattis till jobbet! Vad roligt!
Roligt med engelsmannen också, tänker du ta ett kort på honom snart?

Zarro: Vad har du sökt för kurser?

Har förövrigt ett mycket stort problem som jag behöver akut hjälp med. En av mina bästa vänner gifter sig på lördag och jag har ännu ingen present. Hon ska liksom flytta till Singapore efteråt så är ju liksom ingen idé med nåt till hemmet? Och inget otympligt. Vad ger man då? Vad behöver man när man ska flytta utomlands? HJÄÄÄÄÄLP!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka