Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

En kompis ringde nyss. Han har pratat med rumskompisen och tydligen har han så mycket jobb hemma att han inte har tid. Vi tycker ändå det är konstigt att han inte kan svara och säga det då... Nej, jag anser mig fortfarande som dumpad.

Jag skickade honom ett meddelande på facebook för någon dag sen, att han åtminstone kunde svara så jag vet att han lever och att om han inte vill prata med mig är det bättre att säga det till mig, istället för att bara "försvinna".
Han har läst meddelandet. Men såklart inte hört av sig.

Jag blir så ledsen... :( Speciellt eftersom jag kände att jag faktiskt kunde lita på honom (har inte känt det för en kille på många, många år).

Du är inte ensam, jag stod också helt frågande nyss när 'min' dumpade mig högst oväntat precis när jag börjat lita på att det var 'for real'. :(

Känner att jag går upp och ner i vad jag känner att jag klarar av. Man tror man är så himla stark, man skjuter bort allting, allt jobbigt, all sorg. Allt skit som händer, allt man inte kan påverka, allt man egentligen kan påverka men inte klarar av att engagera sig i, allting.
Sedan sitter man där och hatar sig själv för allt man inte orkar.

Jag förstår inte hur människor kan göra så? Har dom inget samvete? Är dom för fega för att säga det face to face? Eller bryr dom sig helt enkelt inte? :(

Jag börjar tvivla på att det finns bra killar därute. Isåfall är dom redan upptagna. Vi kanske kan köpa ett gäng katter och bli crazy cat ladys och leva lyckliga i alla våra dar? :p

Pratade med en gemensam vän till oss igår och han sa att jag inte ska oroa mig så mycket. Eftersom han stänger ute alla så är det ju inte enbart riktat mot mig. Men VAD kan det finnas för anledning till att stänga ute alla? Jag förstår bara inte...

Påskhelg = filmhelg! Idag 16.20 går Lejonkungen på SVT :love: Vet inte när jag såg den senast! Ikväll är det Änglar och Demoner och sen är det massa bra film i helgen.

När man inte är så piggelin, även om jag inte känner mig sjuk idag utan bara har ont i magen, är film mycket välkommet! Ska försöka orka med att slänga ner så mycket kläder jag bara kan i resväskorna idag, och kolla över reffarna i uppsatsen - sen ska den in! :crazy: :D :o Imorn packar jag bilen till bristningsgränsen och kör hem, då orkar jag inte med att ha ont i magen och feber så det får allt lov att gå över tills dess.

Jag tänkte också kolla på Lejonkungen!

Hoppas du mår bättre imorgon :)

KL

Städdag för mig idag. Känner mig inte pigg alls, hoppas det går över när jag ätit lite. Annars blir det en lång dag!

Lejonkungen :love: jag ska dock iväg och rida en träningstävling på unghästen i eftermiddag så jag missar den. Nåja, har sett att det finns en hel drös med Disney-filmer på Netflix.

*kl*

Jag ligger hemma i soffa under ett duntäcke, ser på serier, äter lösgodis ur ett påskägg och njuter av att vara ledig. Var i stallet imorse för att fodra och släppa ut hästarna, mocka och fixa foder åt mina och tömköra gammelstoet. Har ägnat de senaste dagarna åt att städa, rensa och pynta hemma. Så nu är förrådet urrensat och nya lådor inhandlade för snyggare förvaring, vårblommor planterade utanför dörren, lite påskpynt framme för vårkänsla och hela lägenheten är ordentligt städad :love: i stallet har det också blivit mer organiserat med nya skåp, lådor och plats för förvaring. Det är så skönt att rensa lite ibland, till och med för mig som annars gillar att spara både det ena och det andra.

Tror dock inte att just Lejonkungen finns där :(

Det är en sån städning jag skulle behöva göra, riktigt så mycket orkar jag nog inte dock :p

Näe, men nog med andra filmer från barndomen för att fylla flera lediga dagar än de jag har :angel:

Vi kanske kan köpa ett gäng katter och bli crazy cat ladys och leva lyckliga i alla våra dar? :p

Det är min plan faktiskt! Jag tänker inte träffa någon igen, jag orkar inte gå igenom det här igen. Så nu letar jag en ny lägenhet/stuga att hyra och skaffa katt istället. ;)

*kl*
Underbar dag! Tog en ridtur på 1½ timme i det underbara vädret! Efter det gick jag och unghästen på en promenad och spanade på folk som satt på isen och fiskade. Det var extremt spännande tyckte unghästen.. :D

Nu sitter jag på jobbet och är hur trött som helst. Tänkte kolla på nån film eller nåt ikväll för att hålla mig sysselsatt. Ska vara chaufför åt mina vänner som festar inatt, de tyckte att jag kunde komma ut på krogen efter jobbet men det känns riktigt onödigt att betala 140:- för att vara på krogen nykter i 2 timmar och sen gå hem... :angel:

Jag säkrade min tillvaro genom att skaffa både en katt och sedan en till i reserv :angel: sedan råkade jag visserligen få en karl på halsen men katterna var helt klart min grundplan, och hästarna då :D

Kl

Jag är mycket glad, hästen (som varit på dressyrbanor två gånger innan) skärpte sig efter en framridning som delvis bestod av lite egen luftakrobatik och fick 71,2 % tillsammans med väldigt fin kritik. Nu är jag på väg hem till en vän för att äta sushi och se på gamla filmer med Hepburn och Monroe och snacka strunt. Och imorgon har jag sovmorgon. Fint liv.

'Min' sade det iaf face to face, men hade väl gått och hymlat ett tag med det ändå..

Katter har jag redan två stycken :p

Undret: Jag har också dressyrat idag, men jag var ute första gången på min knashäst som är rädd för sin egen skugga och fick 59,8% så jag är hur nöjd som helst! Trodde nästan inte han skulle gå närmare än 10m från domaren men han gick jättefint :D

Så härligt med pollen och kritiken var ju himla fin! :)

KL

Har träffat han den dära 21-åringen i kväll. Hade sett fram emot att kanske räta ut ett frågetecken eller två, i stället fick jag ca 1000 frågetecken till i skallen. Aldrig varit med om liknande förvirring vad det gäller en kille. Orkar inte dra mer detaljer men det kommer dröja innan jag får honom ur skallen (om det behövs, fortfarande oklart...) :p

Smart! Jag ska skaffa katt så fort jag flyttar från min nuvarande lägenhet, längtar så till den dagen! :)

Kul med pållen och med kritiken! Och härligt med sovmorgon!

*kl*
Typ 20 min kvar, sen slutar jag för denna kväll! Känner mig dock deppig ikväll, vet inte varför. Blir nog att dra på sig mysbyxor, plocka fram godispåsen och krypa ner i soffan framför en film tills jag ska skjutsa hem vännerna. Fast jag hade gärna gått och lagt mig nu eftersom morgondagen inte kommer bli rolig.. :(

Jag känner mig också lite smådeppig ikväll. Vet inte varför riktigt... Längtar efter engelsmannen men får inte träffa honom förrän om en vecka. :(
Antar att allt man varit med om från förr sitter i också... Känner mig mer osäker på "vad vi har" när det går så lång tid emellan att vi ses. Men det är helt onödigt att tänka så, jag vet. Och nu vet t.o.m. hans föräldrar om mig, så jag borde lägga lite av osäkerheten åt sidan. Men just ikväll känns det lite ensamt och jobbigt!

Borde omge mig med lite folk imorgon. Idag har jag inte pratat med en enda människa IRL förutom lite snabbt med en fd kollega på bion. Gjorde ett spontant biobesök och såg The Host. Den var bra!

kl*

Tittar in och önskar alla en Glad Påsk!:)

Tråkigt att höra att det är några här som inte tror på kärleken längre.Har med varit i den sitsen kan jag säga..
I mitt liv är det mesta bra förutom det att jag nog inte kommer klara av matte b :( och att arbetsgivaren är dum i huvudet så kommer ändå inte vara kvar där till hösten.

snor egen knapp..

Nerspydd bil, det var den tacken jag fick för att jag ställde upp som chaufför igår. Jag har spyfobi och klarar inte ens av lukten. Nu måste jag gå ut och rengöra bilen innan det är dags att åka iväg och äta påsklunch hos pappa. Detta är en av anledningarna till varför jag aldrig mer vill dricka alkohol och nästa gång tror jag att jag kommer tänka efter innan jag säger att jag kan köra.. Dessutom var jag inte hemma förrän halv 5-tiden imorse, så jag är helt sjukt trött nu.

Nu måste jag ta tag i det där med att rengöra bilen. Vill inte!!

Fy vad otäckt! :crazy:

kl
Vad gör alla idag?
Jag vet inte vad jag ska hitta på idag riktigt... Hade tänkt att jag kanske kunde åka till mamma eller pappa och äta påsklunch, men mamma reste iväg och pappa orkade inte laga mat. Min familj är så traditionell :angel:
Ska i alla fall klippa mig om en stund och sen får det nog bli en promenad i solen. Sen typ, film hela kvällen...

Jag är otraditionell. Nu kommer mamma och hennes sambo visserligen hit men bara eftersom hennes häst ska åka till sin nya fodervärd imorgon. Jag är på väg hem från gymmet, började dagen med 30 min styrketräning plus 75 min yoga. Känner mig härligt genomtränad utan att ha blivit trött. Ska äta frukost när jag kommer hem och sedan se på serier. I eftermiddag ska jag rida en häst och fixa i stallet och ikväll så blir det middag i enkelhet hemma.

Jag är också otraditionell idag... Mina föräldrar är med lillebror på innebandycup så var visserligen där igår och hejade. Men idag har jag också precis kommit hem från gymmet (heja oss Undret!) och om en timma ska jag åka iväg och jobba lite (som boendestödjare den här gången, ska bli väldigt spännande!) I kväll ska jag på en fest med en kompis. Jag känner bara henne. Hoppas på att få prata med massa nya människor! :bump:

Meh! Kunde inte människan som spydde städa?! :(

Kl

Jag är hos Es föräldrar jag, äter god mat och har det rätt gött. Gosar med kissekatt! :love:
Ikväll blir det middag hos syrran där hennes mans brorsa med familj också är och hälsar på! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 932
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka