Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Men om jag förstår rätt är det ändå en förbättring då han från början inte skulle ha kommit förrän på lördag, eller? Så ni vinner en kväll/natt jämfört med det. :) Även om det inte är lika najs som ifall de hade åkte vid fyra.

Don't worry, be happy! ;) Jobbar själv stenhårt på att skilja de små sakerna från de stora sakerna.

Jo, fast...min vän skulle ju komma hit i vilket fall som helst. Så jag trodde ju hon skulle komma vid 19-tiden hur som, eftersom hon annars hade tagit tåget...
Jag hade liksom sett fram emot att fixa middag och ha den färdig när de kommer. :(

Och nu har jag en pojkvän som är svinsur på mig och som tycker att jag är jobbig och gnällig. Och jag är bara ledsen för att det inte alls blir som jag tänkt mig om för att jag verkar vara ett sånt jävla pain in the ass att vara ihop med. AAAAAH.

Jaha, ja det är ju trist att båda blir försenade om kompisen annars skulle ha varit tidig... =/ Angående pojkvännen, kan du inte bara förklara varför det blev som det blev? Det är ju av omtanke och inget annat, verkar det som! Du ville ju bara ha mer tid att umgås, och om man har planerat annorlunda är det klart man blir besviken först. Men om du fått vänja dig vid tanken så kanske det är lättare att prata om det nu än precis när planerna ändrades..?

Haha, jag försökte och fick tillbaka att han ju inte var tankeläsare så han kunde ju inte veta att jag hade planerat middag... (Fet chans att jag INTE skulle planera middag om jag tror att min vän & pojkvän ska dyka upp vid 19-20tiden...)

Men men, vi är säkert vänner idag. :p

Åh, Sleepan! Jag hade reagerat på samma sätt. Så otroligt tjejigt :D Hoppas ni är vänner idag!

Jag träffade också en grabb igår men jag vette fan jag. Tror jag överlåter eventuell framtida träff på honom :p

Jaha? Vad för grabb? Och hur träffades ni? Lite mer info får du ju ge, förstår du väl!

Det ordnar sig ska du se ;).

Evvan:Hoppas att även denna helg blir lika lyckad som dom andra har varit.:)

M kom ju hem igår & är ledig idag så nu ska vi äta frukost tsm & kolla på sons of anarchy innan jag drar till jobbet.Ikväll blir det att åka till gymmet.

Vi träffades ute och har setts två gånger efter det men nu vet jag inte riktigt.

Chili: Nej det är inte han, men han skulle jag nog också vilja träffa igen :)

Ack, gymmet. Jag och mannen ska köpa 3-månaders kort på samma gym och se om det är något vi kan hålla fast vid. Så på måndag (när csn kommit) så blir det både införskaffande av kort samt köp av ett par sportbh:ar. Har inga kloka att träna i på gym (bara vita att ha när jag tävlar). Tanken är minst två gånger i veckan när stoet har åkt i påsk och även om det varken är mest praktiskt eller mest ekonomiskt för mannen att välja det gymmet så är det kul med samma om man vill åka och träna tillsammans på till exempel helgerna.

Och jag sitter på jobbet, har jobbat första "riktiga" passet och det har gått bra. Känns skönt att äntligen få komma igång inför sommaren och faktiskt få en kontinuitet med åtminstone ett par timmar regelbundet varje månad. Bör få lönebesked från förra månaden idag också, ska bli spännande att se exakt vad jag tjänar (jag vet faktiskt inte mer än timpenningen på ett ungefär, OB har jag ingen koll på :o).

Vid lunch ska jag på 60 min massage och i eftermiddag så ska jag och mannen rida tillsammans, ikväll ska vi väl se på gladiatorerna (har inget egentligt intresse av det men vi satt på anhörigläktaren under inspelningen av det programmet så det kan vara kul att se).

Väldigt tjejigt! :p
Problemet var att han inte fattade vad problemet var, haha.
Men jo, idag är vi vänner igen. :p

Låter himla spännande med dejtandet hördu! :D Så det måste du uppdatera oss om!

Det är väldigt trevligt att träna tsm tycker jag :).
Låter som att du har en mycket fin dag.

Ah, borde också köpa träningskort men vill aldrig lägga pengar på det... Skulle kännas så bra att ha ett. Härligt med jobbet, hur mycket ska du jobba innan sommaren?
Sleepan: Jag förstår att du blev besviken, skönt att ni är vänner igen! Så sjukt jobbigt när den andra inte fattar varför man är sur och sen känner man sig bara som en mes.

kl
Så sjukt härligt med fredag! Imorgon ska jag ha möhippa för en av mina närmsta vänner, det ska bli roligt! Särskilt eftersom hon inte misstänker något överhuvudtaget.

Hedinn förresten!
Min vän ska flytta till Singapore i sommar, och jag vill naturligtvis komma och hälsa på, men vilken tid på året är det bäst att vara där? Vad gör man i Singapore? Är det dyrt? Berätta allt.

Det är ofta det som är problemet, haha!

Det ska jag göra :) Idag ska jag dejta Chili, återkommer med uppdatering :D

Åh, kul! Spelar ingen som helst roll när på året, det är 30 grader varmt dygnet runt, året om. ;) Det regnar lite, lite mer under vinterhalvåret, men då är det oftast nån kort störtskur på förmiddagen i princip, ytterst sällan nåt ihållande. :) Så jag rekommenderar ju hösten/vintern för att komma undan kylan och mörkret lite. ;)

Dyrt är det inte. Eller jo, att bo och äga bil. :p Men mat är billigt. Om man äter på deras Food Courts så äter man ute i princip för samma pris som om man skulle köpa hem mat och laga. Finns en anledning till att de flesta lägenheter saknar ugn och spis... Många har bara micro. Tunnelbanan är också jättebillig, kostar väl max 15 svenska kronor (det är alltså priset för att ta sig från ena änden till andra) och taxi åker man också jättebilligt. Man får vara tydlig med vart man vill bara, de förstår inte om man pratar för bra engelska. ;) Märkesgrejer och teknikprylar och sånt är också billigare än här, om man vill shoppa loss. :)

Vad man gör... Ja, det beror på vad man är intresserad av. Åker upp i höga hus och tittar på utsikten (t.ex Swiss Hotel och Marina Bay Sands är väl två måsten).

Marina Bay Sands:

014.JPG

Poolen uppe på båten:

027.JPG

Sen beror det väl på vad man är intresserad av. Dricka en Singapore Sling på Raffles Hotel är väl också ett måste, det var där Singapore Sling skapades. ;) Sen finns det en gammal, nedlagd kinesisk kyrkogård som heter Bukit Brown som jag sjuuukt gärna vill se! De ska snart bygga över den med motorväg och grejer, så man bör nog passa på om man tycker sånt är kul. Gamla, halvt övervuxna gravar och nån enoorm grav för nån kunglighet eller så... Själva kyrkogården i sig är också enorm. Finns lite spökhistorier om den också, vilket gör att inga taxibilar stannar och plockar upp folk utanför den när det blivit mörkt. ;)

Alltså, det finns egentligen fruktansvärt mycket. Jag kan PM:a adressen till min mammas blogg om du vill? Hon skriver massor om vad det finns att göra och så, så där finns det nog en del tips att hämta. Hon har ju haft en del tid på sig att utforska, så det finns betydligt mer än bara det där "klassiska" som man kanske stöter ihop med först annars.

Åh tack så jättemycket! Vilken byggnad, blev nu sjukt sugen på att åka dit! Och poolen såg inte så illa ut den heller... PMa hemskt gärna adressen.

Jag vet inte, när det passar typ. Dels så ska jag gå alla deras utbildningar (som bara det är ganska många timmar) och sedan så tar jag de pass som jag kan när jag får dem (när de behöver folk så skickas en förfrågan ut och den som svarar först får komma in och jobba). Planen är att jobba 6 veckor i sommar istället för 8 som jag brukat göra tidigare och sedan ta i alla fall några timmar varje månad resten av året för att på så vis hålla bufferten hyfsat stor trots mindre lön från sommaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 668
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka