Sv: Singeltråden 52
KL
Jag förstår inte vad som hänt. Har ju dejtat/varit tillsammans med en kille i ett par månader nu. Har pratat i telefonen 3-8 gånger per dag, skickat sms och pratat på facebook. Och varje gång vi varit ute tillsammans med våra vänner har de sagt att vi är så fina ihop och att han verkligen, verkligen tycker om mig. Det har han också sagt till min bästa kompis - att han tycker om mig så otroligt mycket.
Allt var frid och fröjd fram tills i fredags. Han var inte inloggad på varken facebook eller WhatsApp (vilket han alltid annars är). Han svarade varken på sms eller när jag ringde. Blev mer och mer orolig över att något hade hänt. I vanliga fall kan han ringa mig bara för att säga att han ska gå och handla "så jag vet var han är". Men inte ett ljud. På kvällen var hans mobil avstängd. Var så fruktansvärt orolig, speciellt med tanke på att en ung vän till oss dog i hemmet bara en vecka tidigare.
Dagen därpå skickade jag ett sms till hans rumskompis och frågade om han visste var han var. Fick till svar att han förmodligen låg och sov. Lite senare skickade han ett sms på facebook där han berättade att han hade fått besök av en kompis och att de varit ute på stan hela dagen och att det inte var meningen att oroa mig. Efter det har han inte svarat när jag ringt. I vanliga fall brukar han vilja att jag ska träffa hans kompisar, men nu är det som om jag inte finns. Han svarar tydligen inte heller när min bästa kompis eller hennes pojkvän ringer. Det är som om han gått upp i rök.
Min magkänsla är inte bra. Jag har haft exakt samma magkänsla varje gång en kille bestämt sig för att jag inte är bra nog. Han brukar ALLTID höra av sig. Jag har hjärtklappning dagarna i ända och mår riktigt, riktigt dåligt.
Behövde bara skriva av mig...