Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Poolen uppe på båten:
027.JPG

Där hade jag dött. :eek: Fin utsikt, men inget för höjdrädda antar jag! ;)

*kl*
Karln ("snigeln" som jag skrev om innan som började höra av sig igen och som ville träffas men som jag sa nej till) smsade nyss. Jag har inte svarat. En del av mig vill be honom dra åt helvete, en del av mig vill smsa tillbaka.. Sist jag pratade med honom var i november, vi bestämde att vi skulle ses och sen slutade han att höra av sig. Har inte hört ett ord från honom sedan dess alltså. Och nu, nu när jag sagt att jag absolut INTE vill träffa någon - då hör han av sig igen. Och jag sitter här och tänker att vi hade det ganska bra tillsammans när vi sågs i höstas. Kan någon bara banka lite vett i skallen på mig?

Jag får fortsätta med min nätfönstershopping. Min fot är mycket bättre efter stukningen (fortfarande lite blå och lite svullen men jag kan iaf gå normalt!) så i helgen klättrar jag nog upp på hästen! :bump: Måste muntra upp mig med något, och istället för att shoppa så tar jag och rider istället. ;)

Nä, han verkar inte vara nåt att ha! Förutsatt förstås att du inte gjorde likadant och inte heller hörde av dig?

Låter värt tycker jag, lite semester måste man ha! Jag ska jobba på mitt gamla jobb i sommar och borde antagligen försöka jobba så mycket jag kan med tanke på att hösten är oviss på jobbfronten, men jag tänker vara rebellisk och ta fyra veckors semester. På rad. Mitt i sommaren.

Haha nej, inte direkt, kanske. Men det är faktiskt en våning nedanför kanten där, så man ramlar inte så långt om man hoppar ut över kanten. ;)

Och just ja, julgrisen, den runda, höga byggnaden till höger i poolbilden är Swissôtel (som det visst heter korrekt, inte Swiss Hotel). Översta våningen är en bar (och nattklubb) där man har en himla bra utsikt, från 70:e våningen. ;) Så det är något högre än Marina Bay Sands.

kl på mig själv

Har nu tvättat köpt vin till morgondagen, varit hos ingenjörn och vattnat blommor samt åkt hem igen och tvättat, nu tänker jag ta helg på riktigt! Måste bara fundera ut en liten present till möhippan imorgon som påminner mig om vännen som ska gifta sig, så ska hon få gissa vem som gett vilken present. Är lite inne på att bara köpa en folköl, eller ett ganska fult bestfriendsarmband, men det kanske blir för uppenbart att det är från mig.

Ja, när man läser din mammas blogg (som förövrigt var väldigt informativ och bra!) verkar det finnas väldigt många höga byggnader där man kan dricka öl. Det gillar jag verkligen!

Nä, han verkar inte vara nåt att ha! Förutsatt förstås att du inte gjorde likadant och inte heller hörde av dig?

Jag frågade om vi kunde träffas nån dag, han svarade att han ville träffas och vi bestämde dag. Sen smsade jag dagen efter och sen dess har han inte hört av sig förrän nu. Har inte ens fått en förklaring varför han slutade höra av sig, utan bara ett "Det var längesen nu.. :) Hur är det med dig? Kram".

Nu har jag gett upp det där med dating och hoppet att träffa någon, jag lyckas alltid träffa fel sorts personer ändå. :(

Haha nej, inte direkt, kanske. Men det är faktiskt en våning nedanför kanten där, så man ramlar inte så långt om man hoppar ut över kanten. ;)

Åh fy. Jag bara ryser vid tanken att hoppa över kanten. Huuuua. Jag håller mig på marken istället, känns lite säkrare det! ;)

NEJ du ska ABSOLUT inte lägga någon tid på honom!!
Varför?För att han inte förtjänar dig utan det gör någon annan!:)

Hedinn:Den byggnaden är så häftig.Hade verkligen velat se den på riktigt.

Jag jobbar men är faktiskt på ett toppen humör.:)

Haha ja DET finns det! ;) Man brukar dessutom kunna beställa in en kanna med öl på de flesta ställen. Och en 50 cl öl på en food court kostar ungefär 25 svenska kronor, helt okej pris!

Ellerhur. Jag blev helt sur och då blev han sur och sen kändes det som om allt bara var mitt fel. :p Haha.
Men nu är vi vänner igen som sagt - och idag är vi jätteglada för han har fått jobb! HURRA! :D

Skoj med möhippan! Möhippa är askul verkligen! :D
Hoppas ni får en riktigt fin dag!

Dejta Chili är ju inte fy skam det heller! :)

Själv ska jag städa klart min lägenhet, kanske läsa lite inför morgondagens tenta(men alltså, det är en nättenta. Man kan sitta med alla böcker framför sig... Sååå ovärt) och äta. :D

Tyvärr är det inte fast, men det är fram till augusti iaf, sen får vi väl se. Inte helt hundra på hans titel, men det är inom det område han är utbildad, och inte med segelbåtsmaster(där han också fått jobb, men timanställning och där vill han inte vara igen med tanke på hur tråkigt de behandlat honom tidigare, så det var ju fint att detta gick vägen!). Dock är det i Kungälv, men segelbåtarna jobbar han ju med i Långedrag så det är ju med en bit bort...

kl

Jag har precis kommit hem... trött som en gnu. Så segt att stänga på fredagar! Förhoppningsvis blir det väl annat för mig till hösten...
Ska packa, vet dock inte alls vad jag ska ha med mig. Blir bara ett dygn denna gången tyvärr så väskan borde väl inte väga bly iaf. :p
Ska fixa något att äta och sen blir det definitivt soffan resten av kvällen!

Åh men ändå, mycket bättre än timanställning! Och bara grejen att få komma in på området han är utbildad till och få erfarenhet är ju asbra!

Usch ja, skulle aldrig vilja sluta sent på fredagar om man har ett jobb där man är ledig på helgerna! Roligt att du ska träffa engelsmannen igen!

Jag kom också nyss hem, heldag med hästeriet. Åkte i morse 2,5 h till hästtandläkaren på återbesök med min kära häst som haft en fraktur samt andra problem som han grejat med. Kom hem igen nu på kvällen, nöjd men trött. Tänderna var bra! :bump:

Skönt med nåt som går åt rätt håll i allt annat elände...

Mm, det är jätteskönt verkligen. Där han jobbat nu i vinter har ju med varit inom hans område, men dels bara några månader och dels jävligt stressigt och jobbigt, så det här blir nog bra :)

Härligt att tänderna var bra! :)

kl
Denna vecka har gått fort! Men det är bra. Vill att det blir lördag nu. :D
Borde diska, dammsuga och greja men jag ORKAR INTE.

grisen: Ja det ska bli roligt! :laugh: Igår pratade vi om språk och att vi ska få ett spansktalande barn till jobbet, vilket jag tycker ska bli jätteroligt. Skrev att jag tar ju nästan varje chans jag får att prata engelska med vår lilla halvbrittiska tjej på jobbet. Varpå han svarade att jag kan få prata engelska med honom när jag vill, "jag är faktiskt helt okej på det om jag får säga det själv". :p
Satt igår och försökte fräscha upp min spanska, det gick inget vidare haha...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 668
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka