Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Jag vet. Jag skyller på att alkoholen gjorde att jag inte tänkte så långt.

Evvan: Låter som en fin helg! :)

Det har det varit! Nu dröjer det ända till lördag tills vi ses igen, men då blir det RAW! Det ska bli jättekul. :)
Alltså, vi har inte pratat om det eller så, men det känns lite som att det är vi nu. Eller att det i alla fall går i den riktningen... :D

Förresten har jag massor med cheesecake över, så om du är fikasugen nån dag vet du var jag finns :D

Åh så typiskt :( Ibland är det så surt hur det blir..

Verkligen! Det är så jävla surt! :( Ska åka in och röntga foten imorgon, min mamma som jobbar inom sjukvården tyckte den såg riktigt ful ut. :cry:

*kl*
Kollar på Hitta Nemo då jag fick ett sms. Trodde att det var min kompis eller nåt, så jag väntade lite med att kolla. När jag väl kollade så såg jag att det var från Snigeln (killen jag dejtade i höstas som slutade höra av sig). Då blev jag ganska förvånad, liksom jag har inte hört nåt från honom sen i november nångång. Får se vad han har på hjärtat denna gång då..

Härligt :) har ni pratat något om hur ni ska göra framöver om det här fortsätter att fungera så här fint (det samtalet blir ju ofta lite mer relevant att ha lite tidigare när det är en uppenbar distansgrej)?

Jag är hemma och slöstartar veckan efter en underbar helg. I fredags så åts det tofugratäng och dracks aningens stora kvantiteter vin hemma hos fröken gris. Lördagen började således med en känning av gårdagena vinkonsumtion under morgontjänstgöringen i stallet och hoppning av unghästen (som gick väldans bra). Sedan åts det american pancakes hemma och sågs på serier i soffan under ett duntäcke tills det böev dags att åka på spa. Väl där så var det mest bad, slappande i solstol, kurbad, massor av god mat (tapas och champagne och fantastiskt god trerätters middag med vin), kvällsbad, underbar frukostbuffé, mera kurbad, ännu mera bad, ytterligare lite slappande i solstol och sedan åkte vi hemåt. Väl hemma åkte vi och hämtade ett lass hö till hästen som nu ligger på loftet (och ännu ett lass är bokat vilket gör att jag klarar mig en bra bit in på hösten) och sedan red jag och medryttaren till ridhuset. Kvällen spenderades framför Mr. Selfridges med hemmagjord pizza och två kelsjuka katter som varit ensamma i hela 36 timmar.

Så långt har vi inte kommit att vi tagit den diskussionen... Men vi är överens om att vi har nåt bra på gång, allt känns så naturligt och självklart liksom. Trots att vi bara träffats 5 gånger (det däremot känns helt sjukt, hur kan det bara vara 5 gånger?!). Men även om det känns väldigt bra just nu är jag fortfarande livrädd :p Vet ju att det kan vända snabbt...

Hedinn: bra att ha en anledning att åka till England med jämna mellanrum om inte annat :D

Är det rätt så kan det gå precis så lätt och snabbt. Jag och mannen har i efterhand enats om att båda tänkte på det som exklusivt och seriöst redan första gången vi träffades efter bröllopsfesten och vi hade väl en uttalad plan för framtiden redan innan sommaren var slut (eftersom man inte riktigt orkar i det långa loppet annars, eller jag hade i alla fall inte gjort det). Njut av känslan att det känns bra, den är underbar!

Ja jag trodde ju också att det gick för lätt och var för bra och tyvärr så blev det ju tydligen så också. Hoppas det inte blir så för nån annan..
Känns som jag inte riktigt vet vad jag ska göra nu, det lär ta ett tag innan man orkar bry sig igen.

Åh, hejja! Det låter ju hur fint som helst! Berätta mer om lägenheten! :D

Och gött med ansökan! Om något år eller två är det du som ska sitta med illamående och ångest över det jag ska göra idag. ;) Haha. :D

Heddan: Även jag är ju glad att du är glad såklart! Kan du inte utveckla? :D

GUD VAD ROLIGT!!!

Stort grattis till dig, det är du så värd! :love: :banana: :bump:

Alltså, åh! GRATTIS GÅNGER TUSEN!!!

Du har så verkligen förtjänat det här, jag blir så glad för din skull och för flytet :love: fina fina människa!

Men AAH GRATTIS! Så sjukt härligt! Vad är det för lägenhet, var ligger den?

Fina, fina, fina ni! :love: Stödgruppen à la deluxe! Ni är bäst. I hela världen.

Lägenheten är en etta på 26 kvadrat med kokskåp :D. Det där kokskåpet skulle jag nog mer räkna som kokvrå i och för sig, men litet är det. Badkar (för första gången i mitt liv, kommer jag att missbruka det i början eller?!). Jag är så kär i min (MIN!!!) lilla lägenhet att jag tror inte det är sant. Ska skriva kontrakt imorgon, då är det sant på riktigt.

Den ligger centralt i Kungälv så storstadstjej blir jag inte riktigt än, men jag har nu mycket närmre till Götet och lättare med kommunikationerna. Willys runt hörnet. Åh, jag längtar som en liten dåre!

Låter som att flera haft en fantastiskt fin helg. Evvan, härligt med Herr Engelsman. Undret, fint med spa. Sleepan, fint med nya skor.

Mitrolle, så himla tråkigt. Kram. Önskar att jag hade något mer vettigt att säga... :(

Själv har jag också haft en fin helg! Drömmer om kommande flytt i princip konstant och funderar över vad jag bör prioritera och hur man egentligen gör när man flyttar...? Har ju aldrig flyttat förr.

Innan jag flyttar in ska jag tapetsera/måla om. Tapeterna är hiskeliga. Gröna, men liksom inte bara snällgröna utan tre nyanser av grönt och mönstrade samt cirka en miljon hål i. Tvingade således med mig Killaloe till Rusta (där det var 50% på allt!) och shoppade en tapetrulle till en liten vägg i köket för hela 56 riksdaler. Nöjd. :D

Härligt! När är det inflyttning?

Jag har varit och kikat på lägenhet idag, jag. Skitfin, jag blev lite kär faktiskt.

Tillträde 1:a April, men det är ju en röd måndag (annandag påsk?) och jag råkar veta att lägenheten står tom, så jag hoppas att jag kanske kan få nyckeln på skärtorsdagen. Ska som sagt träffa hyresvärden imorgon och ska försöka använda mina övertalningsförmågor :).

Åh, har du planer på att flytta? Vad är det för lägenhet?

Åh spännande, hoppas det går! :)

Japp, det har jag. En tvåa på 52 kvadrat. Skitfin, kök från 2008 och toalett från 2012. Men vi får se, känns som att risken är lite för stor att priset blir för högt.

Åhåhåhåhåhåhåhå :banana::banana::banana:

Såg i Shopping till hemmet-tråden att du köpt tapet och blev helt WTF VAD HAR JAG MISSAT?!?!?!?!?!

Så gick jag in här och blev helt :love:

Stort stort grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka