Innegänget var kul! Bukefalisterna var nästan ännu kuligare - motiveringen kommer jag till snart!
Jo, jag håller med om att utbrytning vore det minst effektiva för att verka för förändrig. Det skulle vara ett JÄTTEjobb, och riktigt så hängivna och ideella människor som orkar dra sånt lass det skulle innebära - vore svårt. Som du säger så är det bästa att påverka inifrån. Själv är jag idag aktiv (?) i en loklaklubb, men även där är känner man sig rätt liten och utan egentlig möjlighet att påverka förbundet i sig, då det sitter alldeles för många jätteproppen orvar i vägen. Problemet med förbundet idag, är att det finns alldeles för många insyltade människor med i förbundets toppskikt, som dessutom har ekonomiskt intresse av att inneha positionen inom förbundet. Det uttalande ordföranden fr avelsutskottet nu gjort ang silverhästar kan LÄTT tolkas som rent affärsmässig, för inte trodde jag att en man i DEn positionen skulle vara så korkad att han trodde på detta uttalande han gjort själv ens.
Bukefalisterna...jag har med förvåning och förtjusning upprepade gånger mött en viss typ av inställning till - bukefalos, till internet, och framförallt den inställning som finns till alla oss som använder oss av denna typ av teknik för att förkovra oss av vårt intresseområde. "Inte kan man tro, ens ta vad som skrivs på bukefalos på allvar?" har jag hört många gånger. Bara den totala frånvaron av "profiler" inom SIF, både här och på SIF´s eget forum, visar på total nonchalans och nedlåtande syn på oss som faktiskt ser dessa forum som en tillgång. Alla människor kan inte själva sålla den information som finns i flödet på forum som detta, men den generella inställningen till kanske i synnerhet Bukefalos inom SIF, är att allt som här skrivs, är lögner och förtal. En lokalklubb under namnet "Bukefalisterna" skulle ju vara genial, ur vår synvinkel sett, men jag tror att vi skulle få slåss hårt som attan för vår trovärdighet - inom förbundet.
Men idén köper jag med hull o hår! En landsomfattande lokalförening - det vore inte dumt! Kanske vi skulle bli så många medlemmar att vi skulle bli störst? Då skulle di få huke sig i bänkera..gubbera och käringarne..