Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Zvantes kropp passar inte alls in i standardmåtten för selar tyvärr :p Försöker hitta en "spårsele" men det är omöjligt verkar det som... Han får kanske förbli "halsbandshund".

Zvantes kropp passar inte alls in i standardmåtten för selar tyvärr :p Försöker hitta en "spårsele" men det är omöjligt verkar det som... Han får kanske förbli "halsbandshund".
Dog Copenhagen ? Jag blev supernöjd med min då ynglingen inte längre kunde ha sin mors Zero DV (för smal i halsen, men nästa storlek skulle bli för lång). Dog Copenhagen är ställbar och är i skön kvalite och knäppena upp mot ryggen så ingen ska slå i armbågarna :)

Dog Copenhagen ? Jag blev supernöjd med min då ynglingen inte längre kunde ha sin mors Zero DV (för smal i halsen, men nästa storlek skulle bli för lång). Dog Copenhagen är ställbar och är i skön kvalite och knäppena upp mot ryggen så ingen ska slå i armbågarna :)
Tack för tips! En sån ska jag beställa :) Zvante har nog väldigt lik kroppsform och storlek som dina vilket ju verkar lovande för att selen ska passa Z.

Har någon sett ett sådant här, fast bredare och med läderrem istället för kedja? Jag vill ha! Vet dock inte om det finns öht :p
164101.jpg

Tack för tips! En sån ska jag beställa :) Zvante har nog väldigt lik kroppsform och storlek som dina vilket ju verkar lovande för att selen ska passa Z.
Jag köpte minsta storleken (finns ju inte direkt för pyttehundar) och passar perfekt :)

Jag funderar på att köpa ett halsband till Ebrah... Fast jag ska ju sy eget är tanken... Nu har hon ett jättefult, har inte hittat några andra fungerande hemma och hundskrället vägrar ju sele. Frågan är bara vad jag ska köpa i så fall. Brett halvstryp utan kedja. Men ska jag satsa på tex ett i läder från Jokke eller ha något mer färgglatt i någon typ av tyg?

Jag har ett sånt här från Limex till Minn och jag älskar det. Det är brett och bra. Jag gör egna halsband i paracord men jag återkommer ändå hela tiden till det här hälsbandet.
limex-halvstryp-keltisk-vit-silver-30cm-1929-700x700.jpg

Dåliga bilder men här kan du se hur pass brett det är på Minn.
12183726_904075369686418_2339321052334943528_o.jpg

13173037_1007991512628136_8318821206255457162_o.jpg

Alpina gillar inte sin Zero DC Shorter. :banghead::cry: Hon kan typ inte gå normalt och gör bara kullerbyttor och ska rulla sig. Hon går såå mycket bättre i sin DOG copenhagen trots att den ser ut att skära in i armhålorna. :confused:

13754391_10154285839812456_506730305260181002_n.jpg

Charlies nya sele kom idag. Tjockvadderad och bra. Han ska främst ha den när han är i lina här på tomten och då blir det en del tvära ryck när han springer runt. En Karlie är det. Nörd som jag är så köpte jag från Tyskland för att de bara hade tråkiga färger här i Sverige, men priset var i stort sett identiskt så det kvittade.

Det finns ju ganska många som måttsyr selar annars. Inte jättedyrt heller. Jag fick en sydd till min gamla schäferblandis och den selen höll i 10 år.

Alpina gillar inte sin Zero DC Shorter. :banghead::cry: Hon kan typ inte gå normalt och gör bara kullerbyttor och ska rulla sig. Hon går såå mycket bättre i sin DOG copenhagen trots att den ser ut att skära in i armhålorna. :confused:
Trist :( Hoppas du hittar någon annan som sitter bra och som Alpina gillar.

PS Det ligger en stooooor djuraffär i Höör, alltså nära Fulltofta ;) DS

Trist :( Hoppas du hittar någon annan som sitter bra och som Alpina gillar.

PS Det ligger en stooooor djuraffär i Höör, alltså nära Fulltofta ;) DS
Ja, som tur är gillar hon den från DOG och hon får inget skav eller så så den får fungera så länge.

Är det TEBA? :angel: Får nog bli en sväng förbi där isf. :D

Har någon sett ett sådant här, fast bredare och med läderrem istället för kedja? Jag vill ha! Vet dock inte om det finns öht :p
164101.jpg
Jag har ett sånt på bilden, som jag inte är så förtjust i, även om du är ute efter bredare. Jag köpte Jokke istället, för jag vet att kvaliteten är toppen.

Tänkte skaffa en sådan här :D
image.jpg

Vi bor på landet men vid en 70-väg, och för att kunna variera promenaderna lite behöver en färdas på den stora vägen korta bitar. Så för att slippa ta bilen några minuter tänkte jag och sambon att vi kunde frakta Tage i en cykelvagn istället :D Zvante åker i cykelkorgen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka