Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom Zero Dc Shorterselen till Ultima :D
Är bara lite orolig att den är för liten eller om hon bara är långhårig... Husse fick in tre eller fyra fingrar vid halsen... Har heller inte ställt in den ordentligt runt bröstkorgen.
20160721_0132451_57900c14ddf2b326f7724091.jpg

Idag kom Zero Dc Shorterselen till Ultima :D
Är bara lite orolig att den är för liten eller om hon bara är långhårig... Husse fick in tre eller fyra fingrar vid halsen... Har heller inte ställt in den ordentligt runt bröstkorgen.
20160721_0132451_57900c14ddf2b326f7724091.jpg

På mina hundar är den för trång i halsen, trycker liksom när de böjer ner huvudet och kändes som om den skulle skava av pälsen. Tyvärr var den större storleken för lång i ryggen :(

Ja! Vilken storlek har du nu?
Svårt med sele till våra hundar :(
Mini II köpte jag
Hon är ca 26-27cm runt halsen, när jag syr halsband brukar jag göra 27-28cm, ca 50cm runt bröstkorgen och ca 30cm i rygglängd. Det stod ju att man skulle ta den mindre storleken om hunden var lite mittemellan.
Vilken storlek provade du?

Mini II köpte jag
Hon är ca 26-27cm runt halsen, när jag syr halsband brukar jag göra 27-28cm, ca 50cm runt bröstkorgen och ca 30cm i rygglängd. Det stod ju att man skulle ta den mindre storleken om hunden var lite mittemellan.
Vilken storlek provade du?

Samma mått som min Dahlia. Winzi är lite smalare i hals och bröstkorg men tyckte den var för tajt även för henne.
Jag provade både Mini II samt den storleken som var en större.
Den större satt jättebra i halsen men ryggen var för lång så gjorden hamnade över buken. Den mindre satt bra över rygg och bröstkorg men för smal i halsen. Hade velat ha halsen typ 2 cm större, då hade selen varit perfekt!

Jag funderar på att beställa en specialsydd från Bello Blanco istället.

Samma mått som min Dahlia. Winzi är lite smalare i hals och bröstkorg men tyckte den var för tajt även för henne.
Jag provade både Mini II samt den storleken som var en större.
Den större satt jättebra i halsen men ryggen var för lång så gjorden hamnade över buken. Den mindre satt bra över rygg och bröstkorg men för smal i halsen. Hade velat ha halsen typ 2 cm större, då hade selen varit perfekt!

Jag funderar på att beställa en specialsydd från Bello Blanco istället.
Jag testade den på Qarusell som är snäppet mindre än Ultima men även på henne var den trång i halsen :( synd för jag gillade verkligen modellen och att ringen på selen inte tar på själva ryggen.
Då är det ju inte lönt att prova en storlek större ens :(

går i den hemska perioden utan hund nu och har 2v till valpen kommer.. har försökt hindra mig från att köpa ngt än men ramlade över en super söt hundkorg igår ^_^. ingen bild då mobilens kamera strejkar :(, men är den flätat korg :p, hade sån till gamla hunden då hon var valp och det var väldigt uppskattat av katterna.. får se om valpen tycker om den, är i alla fall ngt man kan gnaga på :rofl:.

när valpen kommer så ska det dock storhandlas! har mycket ärvda saker så får inte gå loss alldeles för mycket:angel: matskålen är 35 år gammal och kopplen är mellan 20 och 10år gamla.. :cautious:, ibland är bra kvalitet väldigt tråkigt..
blir till att ta med valpen till butiken och prova ut sele och och välja några leksaker i alla fall :p.

Har gjort min jungfrushopping hos Wish och fått hem en hundväska. Blir perfekt att ha valpen i så den kan följa med på längre turer sen. Den har någonstans att vila och jag slipper ha den på armen. Lätt och i canvas och enkelt att slänga runt på ryggen när valpen går själv :)

Jag funderar på att köpa ett halsband till Ebrah... Fast jag ska ju sy eget är tanken... Nu har hon ett jättefult, har inte hittat några andra fungerande hemma och hundskrället vägrar ju sele. Frågan är bara vad jag ska köpa i så fall. Brett halvstryp utan kedja. Men ska jag satsa på tex ett i läder från Jokke eller ha något mer färgglatt i någon typ av tyg?

Jag har en från Börjes, fungerar oväntat bra och är med magplatta istället för smala band. Vet inte vad du har för krav för att den ska räknas som bra dock :p
Skulle gärna ha en med magplatta!
Kraven är väl att den ska sitta bra, vara typiskt flytväst-gröngul eller rosa och ha ett bekvämt, brett handtag.

Skulle gärna ha en med magplatta!
Kraven är väl att den ska sitta bra, vara typiskt flytväst-gröngul eller rosa och ha ett bekvämt, brett handtag.
Såhär ser den på börjes ut:
5942.jpg

Kostar mellan 95kr och 135kr beroende på storlek. Fast nu när jag ser den så undrar jag om de antingen bytt modell eller om jag trots allt köpte en från hööks... Nåja. Min ser likadan ut, vet inte om den har Globus-märket på bara :p

Jag funderar på att köpa ett halsband till Ebrah... Fast jag ska ju sy eget är tanken... Nu har hon ett jättefult, har inte hittat några andra fungerande hemma och hundskrället vägrar ju sele. Frågan är bara vad jag ska köpa i så fall. Brett halvstryp utan kedja. Men ska jag satsa på tex ett i läder från Jokke eller ha något mer färgglatt i någon typ av tyg?

Kolla in etzy.com och sök på "dog collar martingale" , finns massor!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2