Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett sånt här från Limex till Minn och jag älskar det. Det är brett och bra. Jag gör egna halsband i paracord men jag återkommer ändå hela tiden till det här hälsbandet.
limex-halvstryp-keltisk-vit-silver-30cm-1929-700x700.jpg

Dåliga bilder men här kan du se hur pass brett det är på Minn.
12183726_904075369686418_2339321052334943528_o.jpg

13173037_1007991512628136_8318821206255457162_o.jpg

Det har santo med, kanon! @Red_Chili googla på limex keltiskt halvstryp.

Nån som sett mått på Björkis olika storlekar på selarna? Hittar inget på deras hemsida, bara att de skrivit ca vikt och höjd på hunden. Skulle ju vilja veta halsmått iaf..

Tänkte skaffa en sådan här :D
image.jpg

Vi bor på landet men vid en 70-väg, och för att kunna variera promenaderna lite behöver en färdas på den stora vägen korta bitar. Så för att slippa ta bilen några minuter tänkte jag och sambon att vi kunde frakta Tage i en cykelvagn istället :D Zvante åker i cykelkorgen :up:
Precis samma som jag funderar på att köpa, just för att komma iväg på lite längre svängar och inte bara knata samma vägar om och om igen :)

Har era hundar inga egna ben att gå på ;)
Absolut, men själv har jag ett trasigt knä och har svårt att gå längre än typ 5-6 km i stöten. Och min äldsta heeler får även andningssvårigheter i hög värme pga sina parasit-taskiga lungor :) Vissa vägar känns som enbart transportsträckor till roligare platser, men då dessa sträckor är typ 2-3 km bort (och så ska man hem igen sen) så känns dom onödiga och förbaskat tråkiga :D

Hade nyss väldig tur :D Gick till mataffären för att köpa lite mjölk. Hittade en låda med djurmat där allt var till utförsäljningspris (halva priset :D ).
Där fanns en del hundgodis som är väldigt uppskattat här, nämligen torkad abborre!
Jag köpte.. några förpackningar:
13754140_677117672436616_3223212642037907585_n.jpg

I fredags kom mitt paket från animail.
Njurfoder till lagotton, kex från Magnusson, glukosamin, bajspåsar i limegrönt och ett reflexhalsband (till katten :o :D).

Imorgon ska jag till granngården och kolla efter ett nytt halvstryp till labben.

Jag har beslutsångest, behöver hjälp från shoppingexperter.

Vi har precis börjat cykla igen, jag och hundarna, och jag planerar att göra det mycket framöver, tex till och från jobbet. Jag vill gärna ha sele när vi cyklar, men har bara en vettig just nu, en Amoken. Tyvärr är de selarna inte så lätta att få tag på, och de är dyra, över 500 spänn. Jag hade helst köpt en lite billigare, speciellt med tanke på att Amoken-selen antagligen behöver bytas ut för att någon:cautious: tuggat på den.

Mina hundar får inte dra när vi cyklar, men vissa sträckor brukar de få lite motstånd, därav att jag vill ha sele. Selen måste också gå att koppla framtill på bröstet, helst ha någon form av reflex och ha breda band. Någon som har nåt tips? K9-stil funkar inte, det måste vara lite nättare.

Ni som har DC shorter, kan man modifiera dem och sätta knäppe på bröstet?

Vi har precis börjat cykla igen, jag och hundarna, och jag planerar att göra det mycket framöver, tex till och från jobbet. Jag vill gärna ha sele när vi cyklar, men har bara en vettig just nu, en Amoken. Tyvärr är de selarna inte så lätta att få tag på, och de är dyra, över 500 spänn. Jag hade helst köpt en lite billigare, speciellt med tanke på att Amoken-selen antagligen behöver bytas ut för att någon:cautious: tuggat på den.

Mina hundar får inte dra när vi cyklar, men vissa sträckor brukar de få lite motstånd, därav att jag vill ha sele. Selen måste också gå att koppla framtill på bröstet, helst ha någon form av reflex och ha breda band. Någon som har nåt tips? K9-stil funkar inte, det måste vara lite nättare.

Vad tycker du om rukka eller metizo selarna?

Jag har en mr koppel sele när vi cyklar. Undrar om det inte går att sätta en ring framtill på den? Du har två på ryggen iaf.

Vad tycker du om rukka eller metizo selarna?
Rukkas köpte jag en till min unghund som jag lämnade tillbaka, den åkte väldigt mycket på snedden när man kopplade fram. Plus att det stör mig att Rukkas nylonband bleks så mycket. Metizo tycker jag har smala band även i de större storlekarna, men jag har bara sett en, kanske har jag fel för mig?

Hittade en intressant på Dogmania igår, Axaoco som kommit med en ny sele. Någon annan som sett och har nån tanke?

Äntligen har Tinja en egen flytväst!
Rukkas flytväst, 10-20 kg, sitter som en smäck. :up: Den är egentligen gjord för mindre hundar om man tittar på bilden, den ska nå nästan till svansroten, men de som varit i hennes storlek har suttit som åbäken på hennes nätta kropp. Hon väger ju 19 kilo och är slimmad, så den här fungerar väldigt bra!

Otroligt bra design måste jag säga. Remmar som går att stoppa undan, brett vadderat handtag med reflex, breda vadderade magremmar och nackkrage med flytförmåga. Bekväm att lyfta och Tinja är helt obesvärad. nöjd! :D
13620378_10206364361495950_5397009445826821950_n.jpg

Idag blev det hundbursköp, har sagt väääldigt att det inte funkar att ha grindar när man har lilla Fenna då hon idag flyger runt där bak, så MIM grindarna blev idag utbytta mot två Artfex burar, Fenna fick en Small medans Corinne fick en Medium. Både jag och hundarna är nöjda. :)
Förutom hundbur åkte vi till Granngården idag och roffade åt oss 24kg Mush så nu är min lilla extra frys knökfull och matte är nu en väldigt fattig människa. ;)

9hjqmu.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
807
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka