Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det hundbursköp, har sagt väääldigt att det inte funkar att ha grindar när man har lilla Fenna då hon idag flyger runt där bak, så MIM grindarna blev idag utbytta mot två Artfex burar, Fenna fick en Small medans Corinne fick en Medium. Både jag och hundarna är nöjda. :)
Förutom hundbur åkte vi till Granngården idag och roffade åt oss 24kg Mush så nu är min lilla extra frys knökfull och matte är nu en väldigt fattig människa. ;)

9hjqmu.jpg
Hur stora är dina hundar?

Hur stora är dina hundar?
Whippan är 54cm i manken (large hund) och väger ca 16kg och kooikern 38cm (medium hund) och väger 8,5kg ish. De båda kan sitta i buren upprätt och kan ligga i den utan problem. :) bilden är väldigt missvisande då hundarna ser gigantiska ut om man jämför med burarna. ;)

Har aldrig sett, måste kolla upp:)
Finns det någon bra djuraffär med schysst hundsortiment i Halmstad? Ska ändå dit i annat ärende:)

Jag misstänker att du får tag i sånt ändå kanske - men jag gillar utbudet på frysta ben (dvs inte bara vanliga från pure natural typ) hos butiken som ligger på lilla torg. Sen i övrigt är det rätt så vanligt (de är bättre på fiskar som jag tror är deras specialområde) men det går att hitta lite kul saker om en har tur (med betoning på tur).

Jag tror att Dogz är betydligt större, men har inte varit där sedan det öppnade typ. Men hur som så har de ju en del i sin webshop så du kan ju kika där och se om det är ungefär vad du tänkt dig :)

Så var det grejen med halsbandsstorlek också... Ena är 26-36cm och det andra är 33-42cm. Ebrah är 34cm längst ner och knappt 30cm precis bakom öronen. Rädd att hon kommer ur det större och att det mindre är för litet... Aysu är 28 högst upp och 32 längst ner.

Var runt på nästan alla djuraffärer i stan och letade nya matskålar. Slutade med att jag beställde på nätet när jag kom hem.. så fruktansvärt tråkigt utbud. :(

Så trött på hennes tunga keramikskålar som jag håller på att tappa varje gång jag diskar. :down:

Var runt på nästan alla djuraffärer i stan och letade nya matskålar. Slutade med att jag beställde på nätet när jag kom hem.. så fruktansvärt tråkigt utbud. :(

Så trött på hennes tunga keramikskålar som jag håller på att tappa varje gång jag diskar. :down:
Vad beställde du för några?

s-l1600.jpg

Vovvarnas nya selar kom idag. Killen fick den på bilden och tjejen fick en rosa. Tyvärr hade de skickat fel storlek på den ena så får byta. En bonusfuktion som jag inte såg när jag beställde var att det var plats att fästa kopplet där fram. Bra för Charlie som gärna drar i kopplet.

s-l1600.jpg

Vovvarnas nya selar kom idag. Killen fick den på bilden och tjejen fick en rosa. Tyvärr hade de skickat fel storlek på den ena så får byta. En bonusfuktion som jag inte såg när jag beställde var att det var plats att fästa kopplet där fram. Bra för Charlie som gärna drar i kopplet.
Vad är det för några?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka