Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt ett summit parka till mira för endast 369:- :D
summitparka_cherry_zpsyweg4vmm.png

Jag behöver tips på någon bra sele till Zvante. Zero DC shortern glider på honom så delen som ska sitta mitt emellan frambenen hamnar i armhålan på honom. Superdumt för jag är jättenöjd med selen till Tage, på honom glider den inte. Vill helst inte ha en sele som Zvante måste lyfta på frambenen för att komma i, sånt kan göra surgubben väldigt upprörd :meh: Jag är helt lost i "sele-världen" så vet inte var jag ska börja leta :p
Zvante i Zero-selen;
dsc_2769_575b0750ddf2b3033dbf7b28.jpg

Jag behöver tips på någon bra sele till Zvante. Zero DC shortern glider på honom så delen som ska sitta mitt emellan frambenen hamnar i armhålan på honom. Superdumt för jag är jättenöjd med selen till Tage, på honom glider den inte. Vill helst inte ha en sele som Zvante måste lyfta på frambenen för att komma i, sånt kan göra surgubben väldigt upprörd :meh: Jag är helt lost i "sele-världen" så vet inte var jag ska börja leta :p
Zvante i Zero-selen;
dsc_2769_575b0750ddf2b3033dbf7b28.jpg
Kan en "step in-sele" vara något? Då kan han ju bara ställa sig i den och behöver inte lyfta på frambenen direkt?
Annars kan ju den här varianten fungera. Inte lika ergonomisk, men drar han inte så kanske det inte gör så mycket och han slipper lyfta benen för att komma i den:
043372-12-15100-upp-fra-01.jpg

Kan en "step in-sele" vara något? Då kan han ju bara ställa sig i den och behöver inte lyfta på frambenen direkt?
Annars kan ju den här varianten fungera. Inte lika ergonomisk, men drar han inte så kanske det inte gör så mycket och han slipper lyfta benen för att komma i den:
043372-12-15100-upp-fra-01.jpg
En sån såg bra ut :D Tack! Han drar ingenting. Gillar egentligen att den är på rea, men synd att den gråa bara fanns i L :) Men finns ju fler sidor som säljer selar!

Hämtade ut hurtta täcket efter jobbet som jag beställde i lördags, snabb leverans!
Även Santos täcken från utlandet som jag beställde i fredags FM står att de ska levereras idag :) visar bilder när dogsen kommit hem från dagis!

Jag väntar och väntar.. :p
Har beställt en Metizo-sele till stora vovven då den jag köpte tidigare var för liten.
Och husse har beställt en sele till lilla vovven.
Åsså slank det med nån leksak!

Jag väntar och väntar.. :p
Har beställt en Metizo-sele till stora vovven då den jag köpte tidigare var för liten.
Och husse har beställt en sele till lilla vovven.
Åsså slank det med nån leksak!
Å i samma paket ligger det en Zero Dc Shorter i grönt till lilltjejen och en bok Agilityhandling :D

rLYOiCD.jpg

Kunde inte låta bli den här selen när jag såg den i djuraffären igår, så den följde med hem :love: Kan ju låtsas som om den förra började sitta lite tajt så det var dags för en ny. Nu skulle jag ju bara behöva det matchande kopplet också, som kostar lika mycket som själva selen... Åtminstone kommer han ju se bra ut när jag får kopplet fixat, även om plånboken blöder :D

Finns i princip bara två mjuka leksaker jag kan köpa till voffen. Allt annat jag har testat är antingen ointressant eller så har han sönder det på två sekunder, speciellt om han kan ta tag i delar och slita upp sömmar.
Den ena fungerande mjukisen är Real Tuff Bone och jag köpte 4 nya nu när hans gamla som han haft i flera månader tillslut blev för fnasig. Skönt att ha ett litet lager hemma.
Den andra är ett lyckat impulsköp från Arken, en Kong CuteSeas bläckfisk. Hittade dessa online för en trevlig peng förra veckan och beställde 3 stycken... och bara "råkade" slänga med en kyldyna, ett par nya clickers, spårlinor och ett kampskinn.
Fatta besvikelsen när paketet äntligen kommer men inte innehåller några bläckfiskar för att de var slut! :D De kommer dock skickas så fort de dyker upp i lager igen. Kampskinnet blev en riktig hit så det känns inte jättehemskt ändå. Kyldynan fick också godkänt.

Har även ett paket med två selar från Pupstore nånstans... vart det hamnat vet jag inte riktigt, de brukar vara snabbare än såhär. Nåja, det dyker väl upp förr eller senare. Grumble grumble.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka