Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
En enkelbur kan du väl ha i baksätet! Går säkert att köpa specialdesignade efter baksäte också om man vill. Har sett bilder där folk har så iaf! :)

Jag har sett många trådar där folk säger det faktiskt, men inte lyckats hitta nån källa till var bara! En enkelbur i baksätet undrar jag hur folk spänner fast på rätt sätt, och specialdesignade har jag inte sett var det går att köpa bara.. Alla tips av intresse förstås!

Och jag glömmer inte att jag bör skaffa en annan bil i framtiden, lovar! :)

Jag har sett många trådar där folk säger det faktiskt, men inte lyckats hitta nån källa till var bara! En enkelbur i baksätet undrar jag hur folk spänner fast på rätt sätt, och specialdesignade har jag inte sett var det går att köpa bara.. Alla tips av intresse förstås!

Och jag glömmer inte att jag bör skaffa en annan bil i framtiden, lovar! :)
Undrar om jag inte såg i någon grupp på fb senast. Tror den var fastsatt med bilens bälte plus spännband.
Kolla olika företag som specialtillverkar burar ex Jeppe, Robust, Alftaburen osv finns nog rätt många. De brukar ha bilder på sina sidor :)

Jag har köpt ett jättelpockepinn som jag ska använda som slalompinnar så att jag kan lära unghunden det här hemma på gården i lugn och ro :D
b79051_big.jpg

(Lånad bild)

Undrar om jag inte såg i någon grupp på fb senast. Tror den var fastsatt med bilens bälte plus spännband.
Kolla olika företag som specialtillverkar burar ex Jeppe, Robust, Alftaburen osv finns nog rätt många. De brukar ha bilder på sina sidor :)

Tack för tipsen, skall undersöka !

@Sezziyanen Med tanke på att din valp snabbt blir stor skulle jag titta på ett bugett alt. det finns flygburar man kan spänna fast med hjälp av säkerhetsbältet,kolla zooplus.dk som är billigast om du inte vill beställa från Ungern.
Jag har en men använder den för valp.bes så den är tyvärr inte till salu,fast om du bor i min närhet så får du gärna låna den (bor utanför Maristad)

@Sezziyanen Med tanke på att din valp snabbt blir stor skulle jag titta på ett bugett alt. det finns flygburar man kan spänna fast med hjälp av säkerhetsbältet,kolla zooplus.dk som är billigast om du inte vill beställa från Ungern.
Jag har en men använder den för valp.bes så den är tyvärr inte till salu,fast om du bor i min närhet så får du gärna låna den (bor utanför Maristad)

Tackar för tipsen. Hmm. Ja alltså, jag är ju ute i god tid skall tilläggas, det är ännu ett x antal veckor kvar tills jag vet om jag kommer kunna boka en valp. Men det är ju kul saker att fundera på.

Ska kolla upp vad det finns för mindre burar som kan spännas fast. Jag råkade dock gå å se videos på hur vanliga transportburar går sönder vid krockar så det gör ju att man känner sig sådär om det.. Vad vänligt av dig att erbjuda hjälp iaf! Bor inte i närheten av dig dock. Men begagnade burar tänkte jag börja leta efter nu oavsett.

Ännu vet jag inte exakt hur mycket bilkörande det kommer bli, men då jag idag rätt ofta ändå behöver köra lite hit och dit, och samtidigt antagligen kommer vilja köra ännu mer ut i skogen med en hund, så är det nog bra att ha en bra bilanordning..

Kom precis på vad som vore en bra grej! Om det fanns "insatser" så man kunde förminska en större bur för valp, och ta bort/förstora utrymmet i buren när valpen blir större! Men men.

Senast ändrad:
Shit - nu ligger kreditkortet på minus igen :o men var tvungen att fixa sommar-gympisar, för nuvarande med goretex får fötterna att brinna i värmen :p Inga rea-skor direkt :cautious:, men väl ett par Merrell med svalt nät på ovansidan av bra kvalité. Nu kan jag knata iväg med hundarna utan att fötterna får värmeslag :bump:

Jag har idag beställt en Agilityväst och två snygga och billiga bandanas till Tinja. Har alltid gillat att ha bandanas runt halsen på hunden. Två olika rosa blev det, för det är hennes färg :P

Shit - nu ligger kreditkortet på minus igen :o men var tvungen att fixa sommar-gympisar, för nuvarande med goretex får fötterna att brinna i värmen :p Inga rea-skor direkt :cautious:, men väl ett par Merrell med svalt nät på ovansidan av bra kvalité. Nu kan jag knata iväg med hundarna utan att fötterna får värmeslag :bump:

Vilken modell blev det nu då? :)

Ett par Merrell Fenland stretch - alldeles perfekt perforerade för att svalka :)

Pst - fast hade hellre sett att dom gjort skorna i grå/rosa istället för grå/korall ;)
044209450280_001_a913448fd5014fc296974a61c1245645.jpg

De verkar ju riktigt bra! Står att de ska vara vattentåliga, du får gärna utvärdera det lite och återkomma :)
Såklart att grå och rosa hade varit bättre ;)
Jag är så nöjd med mina Salomon jag köpte häromveckan och har använt de varje dag. Men kan absolut förstå behovet av ett par luftigare skor.
Var köpte du dina?

De verkar ju riktigt bra! Står att de ska vara vattentåliga, du får gärna utvärdera det lite och återkomma :)
Såklart att grå och rosa hade varit bättre ;)
Jag är så nöjd med mina Salomon jag köpte häromveckan och har använt de varje dag. Men kan absolut förstå behovet av ett par luftigare skor.
Var köpte du dina?
Med vattentåliga menas nog att du kan ha dom överallt - vattnet rinner typ ut ;) Men bra sula (fast jag har bytt innersulan, men det gör jag nästan jämt - bara Haglöfs har bra sulor) och just nätet ovanpå gör att jag slipper koka om mina varma fötter. Perfekt varma sommardagar :D
Köpte på Stadium.

Med vattentåliga menas nog att du kan ha dom överallt - vattnet rinner typ ut ;) Men bra sula (fast jag har bytt innersulan, men det gör jag nästan jämt - bara Haglöfs har bra sulor) och just nätet ovanpå gör att jag slipper koka om mina varma fötter. Perfekt varma sommardagar :D
Köpte på Stadium.

Haha då förstår jag :D
Måste kika på dom och prova, vet aldrig med storlekar på sådana skor. Det varierar så sjukt mellan olika märken!

Senaste inköp blev ett midjebälte och expanderkoppel - nu ska vi börja lugnt och stilla med korta löpturer då och då. Sedan blev det även Standardt Mage kosttillskott.

Har stillat mitt shoppingbehov med ett Baggen Softbelt race, en Zero DC faster, samt en expanderlina. Nu ska vi minsann böjar träna barmarksdrag! Ett läderhalsband + koppel, och en bitarm slank med.
När jag gick en kurs i barmarksdrag nyligen sa de att gränsen för träning/tävling brukar de ha vid 15 grader, annars är risken stor för överhettning hos hunden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka