Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror lite på vart i stan du kommer befinna dig samt vad du letar efter, men jag tycker nog att Huveröds på backaplan är en av de bättre affärerna. Även Göteborgs hund och katt i Linné är bra (ligger på vegagatan)Idag åker jag upp till Göteborg för shopping och tänkte höra om någon vet om någon bra djuraffär i Göteborgsområdet? Helst i stan!
Det beror lite på vart i stan du kommer befinna dig samt vad du letar efter, men jag tycker nog att Huveröds på backaplan är en av de bättre affärerna. Även Göteborgs hund och katt i Linné är bra (ligger på vegagatan)
OT men bor du i närheten av Gbg alltså? Hade så himla gärna velat träffa din långnos någon gång
4 timmar hit eller dit, det är ju typ nästgårds @Nux
Jag tycker nog det är tunt med roliga affärer runt femman, den (arken?) som ligger där är tex rätt så ledsam. Men det är ju inte omöjligt svårt att ta sig till andra ställen
Och klart vi ska ha buketräff med hund framöver! Startar en tråd pronto så du kan planera in en Göteborgshelg
Jag är SÅ sugen på att köpa hurttas kylsele till Ebrah... 17 grader i skuggan idag och Ebrah tyckte absolut att det blev varmt i solen (fast hade hon gett f*n i att sprattla runt i kopplet och nästan strypa sig själv så hade hon kanske inte blivit lika varm...). Hade velat testa den i butik men vet inte var de kan tänkas sälja den bara...
SJUTTON GRADER I SKUGGAN!?!
Är du i Spanien?
/Värmland
Vi har 23,5 grader på altanen i skuggan /SödermanlandSJUTTON GRADER I SKUGGAN!?!
Är du i Spanien?
/Värmland
Vi har 18 grader i skuggan idag (Norrköping)SJUTTON GRADER I SKUGGAN!?!
Är du i Spanien?
/Värmland
SJUTTON GRADER I SKUGGAN!?!
Är du i Spanien?
/Värmland
Skaffa ny bil, det blir enklast Du ska väl dessutom ha stor vovve? Den kommer inte åka så bekvämt i din bil ens med sele och kanske inte speciellt säkert heller.Finns det nått särskilt bra för valpar/unghundar i bil? Om vi snackar sedan och inte kombi med bur i skuffen. Jag vill veta mao hur jag bäst har med mig en (rätt snabbt växande) valp i bilen, lär ha den i framsätet bredvid mig då...
Såna här finns ju: https://www.arkenzoo.se/allsafe-krocksele-c133306-6
Antar att det är bäst? Men då lär man ju behöva byta storlek rätt snabbt antar jag
Skaffa ny bil, det blir enklast Du ska väl dessutom ha stor vovve? Den kommer inte åka så bekvämt i din bil ens med sele och kanske inte speciellt säkert heller.
Haha, ja det är ju bäst såklart. Och nått jag tänker mig för framtiden när hunden växt upp! Dock tänkte jag mig att som valp kanske man vill ha lite koll på hunden, och då är den ju inte lika stor heller (även om det nog går rätt fort..). Därför tänkte jag sele i framsätet, om det fanns en bra och säker sådan. Hade inte tänkt på att sele var så obekvämt, är det så?
Jag undrar lite om sele vs bur i bagage. Är sele i ett framsäte eller i baksäte bakom tom förarstol osäkrare för hund+människa än bur i skuffen? Risken för människan är ju en projektil i ryggen, och för hunden är det ju en annan risk iom krocken.. Är det bättre för hunden att vara i en bur där bak jämfört med att sitta fast i sele i säte?
Som sagt, du har helt rätt att en mer passande bil behövs framöver oavsett då det kommer bli ~40kg hund. Jag funderade dock på bästa lösningen till sommar/höst nu då när jag (förhoppningsvis) får valpen.
Hundar växer som snabbast det första halvåret, och det absolut bästa brukar vara att lära valpar från start hur livet ska vara sedan. M.a.o. om planen är att hunden ska åka bak, lär den det direkt. Min Ebrah tex, hon åkte bak i bur från att hon var 8 veckor gammal. Det tog väl ungefär två resor innan hon lärde sig att det inte händer så mycket i en bil och att det var lika bra att sova.
Självklart är alla valpar individer, men jag hade aldrig(!) vågat ha henne i sele i framsätet. Sele i baksätet, ok kanske, men absolut inte fram. Hon hade lätt kunnat sprattla runt och halka av sätet, kommit åt växelspaken, försökt klättra upp på mig för att pussas, halkat halvvägs av sätet och skrikit för att hon fastnat, kanske gjort sig illa, tuggat på dörrhandtaget osv...
Nä, försök skaffa en bur om du har möjlighet, det tror jag kommer bli absolut enklast och säkrast.
Du ska inte ha en sån stor bur att hunden tumlar runt massor.Roger that !
Ja jag frågar ju här så jag får till en bra lösning, själv har jag förr haft hundar med i bil både med sele och i bak, men då jag inte själv ägde en bil så var det bara enstaka gånger.. Nu vill jag ju få till bästa möjliga lösningen från början.. Precis som du säger vill jag lära den från start hur livet blir, men i det här fallet har jag ingen direkt plan över hur den ska åka bil i framtiden, men är man fler än en person i bilen så är det mest logiska ju att hunden är där bak..
För mig personligen spelar det ingen roll om hunden sitter bak, fram, ovanpå taket (okej, kanske inte det).. Jag har väl bara inte riktigt förstått varför en bur är säkrare för hunden än om den satt fast i en sele såsom vi människor gör.. jag föreställer mig att den skulle tumla runt i buren vid krock och att en sele borde fördela kraften bättre och förhindra att den flyger in i nått iaf? Detta förutsätter förstås att selen och fästena håller vid krock, samma som för oss människor!
Men du säger ju nått som jag inte tänkte lika mycket på förstås, att en valp är rätt livlig och kanske inte passar där fram när man kör! Bra där...