Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
pepparkaka.jpg

Diesel behöver också en stickad mössa:love:

Imorgon ska jag köpa mer färskfoder till vovvarna. Jättesmarrigt, säger njursjuka damen. Jag ser framför mig hur njurarna får hicka och kommer strejka totalt, men då äter hon och mår bra fram tills dess i alla fall.
Jag är typ tvärtom mot alla andra som ger foder, jag vill ha så låg proteinhalt som möjligt i färskfodret.

Försöker hitta det här:
Digestive-dummy.png

Annars blir det nog det här:
153813.jpg

Visst är bägge fullfoder, dvs jag behöver inte tillsätta nåt?
Tar gärna tips på andra varianter också, helst med mycket grönsaker tillsatt för att få ner proteinhalten (fetthalten är väl rätt låg ändå i färskfoder som jag förstått, hon har ju en känslig bukspottkörtel också).

Senast ändrad:
Klickade precis hem ett par nya Salomonskor. Har visst trampat sönder mina gamla när fötterna var gravidsvullna... Tog de dyraste på Engelsons och hoppas att de håller tills de blir vinter. Är rätt trött på skor som börjar läcka efter ett par månader bara.

Jag behöver också köpa mig en jacka att ha vår/höst och svala sommardagar. Den ska kunna stå emot lättare regn men inte vara helt regntät. Viktigt att den andas! Jag har haft en jacka från Pinewood som har varit helt underbar men den håller på att ramla sönder i sina beståndsdelar efter 6-7 års intensivt användande. Hade innan det en softshell men tyckte inte den andades ordentligt.

Någon som klämt på Engelsons Helag jacka? Är den något att hänga i julgranen? Och någon som vet vilka butiker som säljer Pinewood? Jag hittar bara butiker på nätet.

Klickade precis hem ett par nya Salomonskor. Har visst trampat sönder mina gamla när fötterna var gravidsvullna... Tog de dyraste på Engelsons och hoppas att de håller tills de blir vinter. Är rätt trött på skor som börjar läcka efter ett par månader bara.

Jag behöver också köpa mig en jacka att ha vår/höst och svala sommardagar. Den ska kunna stå emot lättare regn men inte vara helt regntät. Viktigt att den andas! Jag har haft en jacka från Pinewood som har varit helt underbar men den håller på att ramla sönder i sina beståndsdelar efter 6-7 års intensivt användande. Hade innan det en softshell men tyckte inte den andades ordentligt.

Någon som klämt på Engelsons Helag jacka? Är den något att hänga i julgranen? Och någon som vet vilka butiker som säljer Pinewood? Jag hittar bara butiker på nätet.
Skönt att ha dig tillbaka här ;)
Ingen tips på jacka dock :(

Skönt att ha dig tillbaka här ;)
Ingen tips på jacka dock :(
Bebisen har kommit på att man kan sova hos pappa också så nu får jag några minuter vid datorn :)

Hittat en jacka som heter Pinewood Corsica Extreme som verkar vara vad jag letar efter. Men det är ju omöjligt att se hur fodrad den är? Någon som har klämt lite på en sådan?

Vilken modell blev det?
Har kikat i över ett år på Salomonskor nu. Vill ha en lätt sko som är vattentät (viktigt då det ofta är blött i gräset och i skogen) som kan användas vid promenader och hundträning. Inga kängor alltså som är tunga på fötterna.

Angående jackan - finns inte den modellen kvar som du haft? Om inte, kan du maila Pinewood och fråga om de har någon ersättningsmodell?
Tyvärr har jag inte sett Pinewood i butik.

Nu har shoppingklådan blivit kliad på :D !

Beställde en säkerhetsadapter till cykeln som ska hålla linan från hjulet så vi slipper riskera att trassla ihop oss :p !
11515-b6416421b4174f04a6596583af35517b.jpeg

Anmälde mig till en skyddskurs och har beställt en egen munkorg till Pu, väntar med spänning på att få hem den ! Pu har även fått hem sin rosa bitärm/kudde och den fick högsta betyg :D !

1604121.jpg

img_3710.jpg

Och när jag fyllde år så fick jag två topnotchagilityhinder, och har nu smäckt på med att beställa 3 till :love: !

img_3712.jpg

Klickade precis hem ett par nya Salomonskor. Har visst trampat sönder mina gamla när fötterna var gravidsvullna...

Jag behöver en
Vilken modell blev det?
Har kikat i över ett år på Salomonskor nu. Vill ha en lätt sko som är vattentät (viktigt då det ofta är blött i gräset och i skogen) som kan användas vid promenader och hundträning. Inga kängor alltså som är tunga på fötterna.

Angående jackan - finns inte den modellen kvar som du haft? Om inte, kan du maila Pinewood och fråga om de har någon ersättningsmodell?
Tyvärr har jag inte sett Pinewood i butik.
Det är Salomon XA PRO 3D GTX. Har haft ett 10-tal par minst, men oftast lite billigare modeller. Jag tycker dock att de gånger jag betalat mer så har jag också fått bättre skor. Men spara kvittot! Det händer att de börjar läcka. Jag har lämnat tillbaka skor ett par gånger och det har inte varit problem att få nya. Men man måste ju komma ihåg var man lagt kvittot...

Mina hundar har fått varsin tunnare vårtröja. De är uppsydda efter deras mått. Älskar tygerna.
12963510_10154025869452456_4178088397925437930_n.jpg

Sen har hanhunden fått en nu "sluta dra i koppel"-sele. En easy walk. Vi får se hur den funkar, hunden är alldeles nykastrerad så jag vill inte bråka med honom än. Han fick en röd som på bilden.
easy-walk-no-pull-harness-2.jpg

Nu har shoppingklådan blivit kliad på :D !

Beställde en säkerhetsadapter till cykeln som ska hålla linan från hjulet så vi slipper riskera att trassla ihop oss :p !
11515-b6416421b4174f04a6596583af35517b.jpeg

Anmälde mig till en skyddskurs och har beställt en egen munkorg till Pu, väntar med spänning på att få hem den ! Pu har även fått hem sin rosa bitärm/kudde och den fick högsta betyg :D !

1604121.jpg

img_3710.jpg

Och när jag fyllde år så fick jag två topnotchagilityhinder, och har nu smäckt på med att beställa 3 till :love: !

img_3712.jpg
Åh, vart har du köpt bitkudden? Jag vill också ha en rosa. :D Och vad för munkorg köpte du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka