Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter som ett barn på julafton och väntar på posten! För idag kommer antagligen Alice halsband! :bump: (Kommer bli så besviken om det inte kommer..!)

Köpte fler adaptilhalsband idag. Två stycken för 510kr. Kul inköp.. :down: Men det ger ett desto roligare hundliv!

Jag skickade efter en adaptil-spray idag som jag har tänkt testa när jag lämnar hunden hemma. Numera går det oftast bra, men ibland stressar han upp sig vilket resulterar i skall precis när jag går. Någon här som testat? Gav det resultat?

Jag skickade efter en adaptil-spray idag som jag har tänkt testa när jag lämnar hunden hemma. Numera går det oftast bra, men ibland stressar han upp sig vilket resulterar i skall precis när jag går. Någon här som testat? Gav det resultat?

Vi köpte en sånär spray för bilen då min stressade upp sig när han var yngre och kräktes. Den gav ingen effekt på det tyvärr.

Vi köpte en sånär spray för bilen då min stressade upp sig när han var yngre och kräktes. Den gav ingen effekt på det tyvärr.
Äsch då, vad synd! Funderade på att köpa den man stoppar i vägguttaget också och kombinera med sprayen, men det blev mycket att lägga ut om det inte ger någon effekt.

Jag är jättesugen på ett halsband från Hurtta puppy/petite men hittar det inte i halvstrypsmodell - är det någon av er som vet om det finns?

Jag tycker det är så bekvämt med halvstryp, står man ut med ett fast halsband?

Tänk så snyggt det här skulle vara på min silverpudel :love::love:

Hurtta_Outdoors_Puppy_Edition_frost-p.jpg

Jag är jättesugen på ett halsband från Hurtta puppy/petite men hittar det inte i halvstrypsmodell - är det någon av er som vet om det finns?

Har bara sett det i fast modell på hurttas facebooksida, tror inte dom kom ut i halvstryp eftersom det är en puppy-edition

Jag har testat sprayen i bil och den man sätter i eluttaget hemma. Inget av det hade någon effekt. Idag har vi adaptil-halsband + ger tryptofan (finns i Zylkene bland annat) i maten. Det har gett effekt mot stress för oss.

Finns inte halvstryp tyvärr. Jag är för lat för att knäppa på fasta halsband och dessutom känns det inte rymningssäkert tycker jag. Så tyvärr blev det inget sånt till mig :(

Du har så bra smak ibland :D

;) :D

Min stora sorg är att Berghaus-kängor inte går att köpa i Sverige längre. Alla mina kängor i vuxen ålder har varit Berghaus. Första paret som jag fick i julklapp av mor höll i 10+ år. Inga efter det har gått sönder, däremot var jag tvungen att kassera ett par som luktade urk efter att jag vadat i äckelvatten och lukten gick bara inte att få bort :( Jag har alltid flera par kängor ifall några blir blöta och inte hinner torka över natten. Jag vägrar jobba i blöta kängor.

Tydligen har de slutat med "mina" modeller dessutom (samma känga men en i läder och en i syntet/nubuck) så jag räknar med att nästa par kängor blir Merrell. Meindl, Lundhags och Haglöfs funkar inte på mina fötter.

;) :D

Min stora sorg är att Berghaus-kängor inte går att köpa i Sverige längre. Alla mina kängor i vuxen ålder har varit Berghaus. Första paret som jag fick i julklapp av mor höll i 10+ år. Inga efter det har gått sönder, däremot var jag tvungen att kassera ett par som luktade urk efter att jag vadat i äckelvatten och lukten gick bara inte att få bort :( Jag har alltid flera par kängor ifall några blir blöta och inte hinner torka över natten. Jag vägrar jobba i blöta kängor.

Tydligen har de slutat med "mina" modeller dessutom (samma känga men en i läder och en i syntet/nubuck) så jag räknar med att nästa par kängor blir Merrell. Meindl, Lundhags och Haglöfs funkar inte på mina fötter.
Berghaus har jag inte ens hört talas om :o De går inte att köpa på någon utländsk hemsida som kan skicka till Sverige så att du får dem ändå?
Jag har ett par Merrell-kängor och ett par sandaler. De och icebug är det bästa som finns för mina fötter. Skulle behöva ett par skor för promenader på sommaren nu (som inte är sandaler), får se om jag hittar något bra. Jag har sett några som ser fina ut av andra märken, men det skulle vara förvånande om de passade tyvärr.

Berghaus har jag inte ens hört talas om :o De går inte att köpa på någon utländsk hemsida som kan skicka till Sverige så att du får dem ändå?
Jag har ett par Merrell-kängor och ett par sandaler. De och icebug är det bästa som finns för mina fötter. Skulle behöva ett par skor för promenader på sommaren nu (som inte är sandaler), får se om jag hittar något bra. Jag har sett några som ser fina ut av andra märken, men det skulle vara förvånande om de passade tyvärr.

Det är ett brittiskt märke och en del kläder går att få tag på i Sverige. Alla kängorna jag har har jag köpt från England, det var bara första paret för 20+ år sedan som köptes i Sverige. De har kostat mig mellan 800 och 1200 kr inkl frakt :D

De finns på Amazon nu men är rätt dyra och jag har ju kängor nu. Det som är sorgligt är ju att de tagit bort min modell (ramlar det ner pengar på mig köper jag de på Amazon just för att det är rätt modell). De nya modellerna är tydligen inte alls lika bra och har fått väldigt dålig kritik av användare. Det är därför jag börjat titta på Merrell vad gäller kängor.

"Behöver" så mycket saker och det är så tomt i plånboken - måste ha lite koll om det blir valpkull i sommar, för det är inga billiga utlägg då :nailbiting:

Men jag skulle behöva sommarskor - nya halsband till hundarna, gärna två par så det finns ombyten :p - Zero Dc sele till Cookie......och säkerligen några till måste-ha-grejer som jag inte kommer på just nu :o Men det får vänta lite nu :meh:

Jag har köpt en svart Truelove sele, så nu har jag en i var färg (gul, orange, svart)... Och nya regn/överdragsbyxor, de gamla gick sönder på knät när jag ramlade, men de var på upphällningen ändå.
Sen har jag beställt en Oster klofil också, hoppas Eski tycker den är ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka