Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har testat någon av de där surprise lådorna som finns till hund? Är de värda pengarna?
Jag har själv haft både Testagram och Glossybox och gillar konceptet.
Jag skulle vilja prova! Men när man jobbar med djurgrejjor varje dag så blir man lite kräsen. Det måste vara saker som vi inte säljer själva. :p

Gah - jag vill att det ska finnas ett par vettiga vandringsdojjor (gärna Haglöfs) som inte är goretex och alltså inte gör att fötterna får värmeslag. Vill ha sommar-vandrings-skor i typ tunt nätaktigt material med bara lite läder/skinn :D Finns inga ju !

Typ sådana som jag vill ha från icebug?
juniper-lrb9xgtxblackzinnia-18118-x450.png

Ehm... såg nu att det visst var gore tex i dem..

Jag får väl inte skavsår direkt, men jag håller på att få värmeslag - och får megasvettiga fötter på köpet :banghead: Har ett par gamla Ecco som är sommarjympisar, men dom är typ slut och har egentligen lite för tunn sula för att vara vettiga terrängskor. Inte bra för fötterna i längden att gå långt i.

Jag har ett par Salomon Speedcross 3. Egentligen gjorda för terränglöpning (kanske blir löpare någon gång i livet ju :D ) men otroligt sköna att gå i. Rejäla och stabila, men lätta och tunna över foten. Jag gick 11km i dom förra veckan och fick inte ett dugg ont i fötterna! MEN sulorna är så mönstrade att det känns lite skumt att gå på asfalt. I terräng är dom dock fantastiska.

887850325107_001.jpg

Dessa har jag! Finns i massor med roliga färger, men också i svart om man är lite mer så. :D

Jag har ett par Salomon Speedcross 3. Egentligen gjorda för terränglöpning (kanske blir löpare någon gång i livet ju :D ) men otroligt sköna att gå i. Rejäla och stabila, men lätta och tunna över foten. Jag gick 11km i dom förra veckan och fick inte ett dugg ont i fötterna! MEN sulorna är så mönstrade att det känns lite skumt att gå på asfalt. I terräng är dom dock fantastiska.

887850325107_001.jpg

Dessa har jag! Finns i massor med roliga färger, men också svarta om man är lite mer så. :D
Men de är väl också gore-tex skor? :)

Eeh.. bra fråga! Det står inget på dom iaf :D Men jag vet inte :p

Tillägg: Jag får inte värmeslag om fötterna av dom iaf! Och jag är väldigt varmfotad. Så om det är goretex i dom och värmen är enda anledning till att @russinbulle inte vill ha det, så tror jag det är rätt lugnt iaf.
Nackdelen är att jag aldrig hittat några Salomon jag kan ha - dom är för smala i foten (tänk ankfötter haha) :)

Gah det är så trist att köpa skor. Dels är det bara dyra skor so passar mina bråkfötter och sen så snedsliter jag vänster sko så dom är värdelösa efter ett år eller så. Lagom kul lägga mycket pengar på något som jag sabbar så fort. Köpte svindyra gummistövlar i höstas och har haft dom typ 15 gånger och vänster häl är helt sned nu :(

Nackdelen är att jag aldrig hittat några Salomon jag kan ha - dom är för smala i foten (tänk ankfötter haha) :)

Gah det är så trist att köpa skor. Dels är det bara dyra skor so passar mina bråkfötter och sen så snedsliter jag vänster sko så dom är värdelösa efter ett år eller så. Lagom kul lägga mycket pengar på något som jag sabbar så fort. Köpte svindyra gummistövlar i höstas och har haft dom typ 15 gånger och vänster häl är helt sned nu :(

Nej, nej, nej! Dessa kan du ha, jag LOVAR! Jag har världens bredaste fötter! Mätte precis för sakens skull. Jag har 24cm runt foten på bredaste stället (ovanför tårna) och har en väldigt hög fotrygg! Jag har korta och väldigt breda fötter, folk brukar tro att jag skämta när jag säger att jag ha 40 i skor :D För dom ser då korta och tjocka ut :D Har 41 och 1/3 på skorna och dom sitter som en smäck!
Så ge inte upp! Testa ett par iaf om du har vägarna förbi Stadium eller liknande affär.

Woop! Byxorna passade! Dom kanske till och med är en smula stora! :eek: Kommer dock inte skicka tillbaka dom. Men kanske skulle köpa ett par till i en storlek mindre så man har ett tajtare par också :angel:

Dock var ju 4vägsstretchen ett skämt. Det är ju på dom färgare bitarna! Man vill ju ha stretch över rumpa och knä, inte baksida lår O_o :banghead:

Woop! Byxorna passade! Dom kanske till och med är en smula stora! :eek: Kommer dock inte skicka tillbaka dom. Men kanske skulle köpa ett par till i en storlek mindre så man har ett tajtare par också :angel:

Dock var ju 4vägsstretchen ett skämt. Det är ju på dom färgare bitarna! Man vill ju ha stretch över rumpa och knä, inte baksida lår O_o :banghead:

Då vet jag att jag inte ska köpa. Jag får panik i allt annat än yoga tights. :eek: Men jag känner att jag skulle behöva köpa ett par hundbyxor.

Jag har precis samma problem, hittade i en liten lokal butik ett skomärke som är gjort för ankfötter. Har också haglöfskängor eftersom att de sitter uteslutet bäst. Kan kolla upp vad det var för märke, väntar bara på nästa lön så ska jag köpa mig ett par nya skor.

Då vet jag att jag inte ska köpa. Jag får panik i allt annat än yoga tights. :eek: Men jag känner att jag skulle behöva köpa ett par hundbyxor.

Har exakt samma problem :p för mig föll valet på Arrak Forest Brown, de är tajta men också stretchiga, många och bra fickor och sååå bekväma! De är dock av typen överdragsbyxor så man får ha strumpbyxor under eller så.

Någon som har testat någon av de där surprise lådorna som finns till hund? Är de värda pengarna?
Jag har själv haft både Testagram och Glossybox och gillar konceptet.
Jag har prenumererat på djurpaketet.se i några månader nu och är jättenöjd :) det finns även till katt och kanin :) Har innehållit allt från, godis, leksaker, hundmat och även spel från Nina Ottosson :D
Förra paketet var helsvenskt om jag förstod det rätt :)

Däremot var jag inte nöjd med Bullerbox som jag hade innan, där strulade det massor och det drogs pengar men inget paket kom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka