Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Ebrah har ju i princip dragit sönder Aysus läderkoppel... Jag är alltså på jakt efter nytt, eller ja, nya, jag har helst likadana koppel till hundarna. Då letar jag efter läderkoppel utan fläta, sytt ska det vara och det måste vara med pistolhake.

Nu hittade jag de här två :love:
12959389_628995407248843_1972215300_o.jpg

Jag tycker bara att själva pistolhaken ser så klen ut... Men det kanske den inte är?
Kopplen finns i 6mm bredd och 8mm bredd, kanske är det 6mm på bilden? (Det står ingenstans)
Min tanke är i alla fall att köpa 8mm (om det nu blir de här kopplen).

Alltså. Ebrah har ju i princip dragit sönder Aysus läderkoppel... Jag är alltså på jakt efter nytt, eller ja, nya, jag har helst likadana koppel till hundarna. Då letar jag efter läderkoppel utan fläta, sytt ska det vara och det måste vara med pistolhake.

Jag tycker bara att själva pistolhaken ser så klen ut... Men det kanske den inte är?
Kopplen finns i 6mm bredd och 8mm bredd, kanske är det 6mm på bilden? (Det står ingenstans)

Nu vet jag inte vilket märke det är på de kopplerna du har hittat men jag har två rundsydda koppel från Collar, de är jättesköna att hålla i och bra tycker jag! :)

Nu vet jag inte vilket märke det är på de kopplerna du har hittat men jag har två rundsydda koppel från Collar, de är jättesköna att hålla i och bra tycker jag! :)
Jag tror att de här var från Collar. Verkar ditt vara tåligt också? Det är för mig viktigare att det håller för "vad som helst" än att de är bekväma att hålla i :p

Hualigen! Den här tråden är livsfarlig, man blir ju köpsugen av att bara läsa rubriken :nailbiting:

:angel: Här ska det snart köpas ytterligare en sele, fast typ dragsele plus expander koppel osv. Skällman älskar att springa! Han springer redan nu rakt fram så jag tänkte, varför inte göra något riktigt utav det? Och så kan han dra på matte också så blir det extra träning :idea:

Här hemma hos oss har vi förövrigt 3 selar som passar, två halsband, fem koppel och tre linor :angel: jag vill köpa meeer! Man kan aldrig ha för mycket! ;)

Fina - men varför så enormt stora handtagsöglor ???

Någon som har testat någon av de där surprise lådorna som finns till hund? Är de värda pengarna?
Jag har själv haft både Testagram och Glossybox och gillar konceptet.

Gah - jag vill att det ska finnas ett par vettiga vandringsdojjor (gärna Haglöfs) som inte är goretex och alltså inte gör att fötterna får värmeslag. Vill ha sommar-vandrings-skor i typ tunt nätaktigt material med bara lite läder/skinn :D Finns inga ju !

Någon som har testat någon av de där surprise lådorna som finns till hund? Är de värda pengarna?
Jag vann en låda i Hundsportens insamling. Den som är norrländsk, tror den heter djurpaketet? Jag (eller hunden) var nöjd!
Vet att @igbest har testat någon fler sort!

Gah - jag vill att det ska finnas ett par vettiga vandringsdojjor (gärna Haglöfs) som inte är goretex och alltså inte gör att fötterna får värmeslag. Vill ha sommar-vandrings-skor i typ tunt nätaktigt material med bara lite läder/skinn :D Finns inga ju !
Skulle jag också vilja ha! Får skavsår extremt lätt. Har ett par vandringsskor i skinn (men goretex är det väl antagligen också) som funkar hyffsat men bara om man typ spårar eller går lagom långt. När vi var ute och vandrade 2 dagar så hade jag extrema skavsår. :(

Nej, men jag är sugen. Vet inte vilken man ska välja bara. :)

Vi har testat BullerBox, var riktigt nöjd! Bra (lek)saker, tyvärr äter ju inte Milou vilket godis som helst så tillslut kändes det onödigt då det är ungefär hälften godis haha. Men ja, annars var den riktigt bra! Leksaker från Kong i alla lådor vi fick hem, som har blivit poppis! :p

Jag har shoppat idag! :D
Eller rättare sagt mitt paket som jag beställde för uthämntning i butik kom äntligen så då råkade lite mer saker följa med.
Köpte en minikampis till valpen och har tappat bort den innan vi hunnit testa den. :o Har tom letat i frysen :angel:
De fick varsitt nytt läderkoppel, ett lite kortare som jag kan använda när vi är på utställning/tävling/i stan osv istället för mina långa som jag har till vardags. :)
En treat and train :banana:
Och färskfoder.
Fick en fodertunna på köpet när jag frågade om de hade någon jag kunde få köpa! :D

Skulle jag också vilja ha! Får skavsår extremt lätt. Har ett par vandringsskor i skinn (men goretex är det väl antagligen också) som funkar hyffsat men bara om man typ spårar eller går lagom långt. När vi var ute och vandrade 2 dagar så hade jag extrema skavsår. :(
Jag får väl inte skavsår direkt, men jag håller på att få värmeslag - och får megasvettiga fötter på köpet :banghead: Har ett par gamla Ecco som är sommarjympisar, men dom är typ slut och har egentligen lite för tunn sula för att vara vettiga terrängskor. Inte bra för fötterna i längden att gå långt i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka