Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@TheaH - berätta om jackan :D Tunn och skön vid värme men med lite kyliga vindar ? Fungerar den åt en bredhöftat kärring utan att sitta fast runt röven tro :p avskyr tajta jackor.....
Älskar jackan :love: Den är lagom varm, rätt så vattentät, fickorna är fantastiska och den sitter bra. Den är reglerbar också! Kan inte komma på något negativt med den faktiskt. Eller det skulle vara att hundar som hoppar fastnar i fickorna... :D

Älskar jackan :love: Den är lagom varm, rätt så vattentät, fickorna är fantastiska och den sitter bra. Den är reglerbar också! Kan inte komma på något negativt med den faktiskt. Eller det skulle vara att hundar som hoppar fastnar i fickorna... :D
Låter kanon - får nog ta mig till Hööks någon dag och prova den :)

Jag är även lite nyfiken på Engelssons nya hundförarjacka och om den kan vara ett bra att ha som byte när Arrak-jackan behöver tvättas :D Får dock inte fram hur varm den är.

@TheaH - hur är Hööks jacka i storlekarna ? Blir smått förvirrad över storlekstabellen, där L är typ storlek 46/48 och XL är 50/52 ??? Jag är en 46/48 men brukar ha XL i det mesta, så måttabellen känns skum :o:p Tyvärr har dom även endast bystvidd på överdelar och ingen stussvidd, så svårt med storlekar om man skulle skicka efter (älskar nätshopping och avskyr affärer...)

Pst: i Arrak-jackorna har dom tvärtom ändrat så tidigare XL numera är XXL - dom är elaka, så jag blir galen på att alla märker så olika.

@TheaH - hur är Hööks jacka i storlekarna ? Blir smått förvirrad över storlekstabellen, där L är typ storlek 46/48 och XL är 50/52 ??? Jag är en 46/48 men brukar ha XL i det mesta, så måttabellen känns skum :o:p Tyvärr har dom även endast bystvidd på överdelar och ingen stussvidd, så svårt med storlekar om man skulle skicka efter (älskar nätshopping och avskyr affärer...)

Pst: i Arrak-jackorna har dom tvärtom ändrat så tidigare XL numera är XXL - dom är elaka, så jag blir galen på att alla märker så olika.
Jag vet inte, jag testade i butik för att vara säker :D

Jag är också 46/48 och jag har för mig att jag har XL på Hööks-jackan. Jag tyckte inte om den så den är undanstuvad någonstans, jag kan försöka leta åt den och kolla om du vill? Så inte mitt minne både är kort och dåligt :p

Har ju dammsugit nätet efter en sån antispill skål i rostfritt som rymmer mer vatten än de "vanliga". Uppfödaren hade en och jag kände att det skulle vara perfekt nu, dels med två hundar och framförallt eftersom valpuslingen annars springer runt med skålen..inte hittat någon som rymmer mer än 1,2 l dock.
Men efter utställningen här i Vasa så gick jag och kollade på shoppingen och där fanns en :banana: Dyr tyckte jag men vad tusan, har ju letat hur länge som helst.

Jag är också 46/48 och jag har för mig att jag har XL på Hööks-jackan. Jag tyckte inte om den så den är undanstuvad någonstans, jag kan försöka leta åt den och kolla om du vill? Så inte mitt minne både är kort och dåligt :p
Och så skriver dom att XL är som 59/52 enligt deras måttabell :D
Men du får gärna leta fram och mäta lite ;)

Bestämde mig för ett tag sedan för att ha köpstopp förutom för just det viktigaste till valpen som hämtas om några veckor. Insåg idag att det har gått sådär :D

Sele från Hurtta till valpis. Ingen favorit i varken färg eller modell men kändes helt okej för 60 kr.
2dvq2i9.jpg

Halsband från Rukka till valpen, 50 spänn!
2up8cx1.jpg

Ena vuxna vovven fick en ny sele från Rukka. Trött på att hans Metizo-sele sitter uselt, denna är inte perfekt men bra mycket bättre iaf.
10qgapi.jpg

Dyraste inköpet blev nya grindar till bilen. Monterade ihop det hela idag och är riktigt nöjd! Hundarna förstod inte meningen med grindar alls :eek:
2q3q3xs.png

Jag har small i hööks-jackan och det är vad jag brukar ha i vanliga jackor också.
Däremot så har jag en fleecetröja i xs, vilket är vad jag brukar ha, men den här är lite väl stor trots att jag gått upp i vikt... Hade det funnits xxs hade jag köpt det... Så ja, det verkar som om man faktiskt får kolla plagg för plagg där.

Fick hem jackan från hööks idag. Hade kunnat ta en xs men orkar inte skicka tillbaka den. S funkar så att säga men som Tonto skrev, de är stora i storlekarna överlag.

Jag har small i hööks-jackan och det är vad jag brukar ha i vanliga jackor också.
Däremot så har jag en fleecetröja i xs, vilket är vad jag brukar ha, men den här är lite väl stor trots att jag gått upp i vikt... Hade det funnits xxs hade jag köpt det... Så ja, det verkar som om man faktiskt får kolla plagg för plagg där.
Jag får nog prova om jag åker ditåt vid tillfälle :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
808
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka