Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade även följa med en spårlina i rosa (inspirerad av @Miaos fina spårlina), ett rosa koppel, nya spårsnitslar (tyvärr inga rosa) och en metallapport. Resultatet blev en fin hund och en väldigt lycklig matte. :D Dessvärre shoppade jag lite tanklöst så pistolhaken på koppel och spårlina är lite väl stora för en liten hund, hade inte en tanke på storleken där, men då har jag ännu en anledning att shoppa en valp av större ras. :idea: :up:
Är det så man gör, köper saker av fel storlek till nuvarande hunden så man kan köpa en hund till sen :up:

Hittade hurtta kopplet i färgen björk. Har ett likadant sedan innan som Bettan massakerat. Har egentligen stort shoppingförbud meeen har inte hittat kopplet någon annanstans för färgen är utgången :angel:

Hoppas på mycket lön längre fram för Betty vill ha koppel och halsband i färgen frost från hurtta och en bebisblå sele från rukka :angel::angel:

De har ju storlekstabeller för varje plagg (helt underbart! brukar ju annars vara hur plaggen är generellt, inte en tabell för varje plagg som det faktiskt är där). Jag har köpt lite allt möjligt därifrån de senaste åren och upplever att de tabellerna stämmer perfekt. Så fram med måttband och mät dig själv, ett par byxor som sitter bra och jämför med vad som står på hemsidan :D
Men om jag inte missminner mig (orkar inte på in på hemsida via telefonen) så var det bara mått på stuss och benlängd..? För mig är det bentjockleken som är problemet! :D

:D Jag har ju en sån med - fast du var ju fortfarande sugen på orange :p

Jaa, men är sugen på en rosa också! Eller ja, wild and crazy-delen av mig vill köpa den (älskar körsbär) och den vanliga, mesiga delen tänker MEN DEN ÄR ROSA :eek: Vi har en y-sele i björk och ett svart (jättefint) läderkoppel i vanliga fall. Så wild and crazy är jag :D

Men jag kommer få suga på den rosa karamellen en stund (tog mig 2 dagar att bestämma mig för att beställa saker från Z+, och det var mest mat :D ) Så jag känner att först till kvarn gäller om @Thea vill ha den i 45-60. Eller om någon annan vill ha den :) För jag har inte alls bestämt mig. Ska nog ner på Arken idag och prova den och Dazzle (om dom finns).

Jaa, men är sugen på en rosa också! Eller ja, wild and crazy-delen av mig vill köpa den (älskar körsbär) och den vanliga, mesiga delen tänker MEN DEN ÄR ROSA :eek: Vi har en y-sele i björk och ett svart (jättefint) läderkoppel i vanliga fall. Så wild and crazy är jag :D

Men jag kommer få suga på den rosa karamellen en stund (tog mig 2 dagar att bestämma mig för att beställa saker från Z+, och det var mest mat :D ) Så jag känner att först till kvarn gäller om @Thea vill ha den i 45-60. Eller om någon annan vill ha den :) För jag har inte alls bestämt mig. Ska nog ner på Arken idag och prova den och Dazzle (om dom finns).
:D Men smart att prova först. Det är så lätt att beställa hem grejer att man ibland blir besviken när saker inte fungerade som man tänkt :)

Två kränkta pinnar i toppluva:

2016-03-24-0830_56f397a49606ee6e863a12c2.jpg

2016-03-24-0830_56f397afe087c31d00ea9975.jpg

Bra att komma ihåg i fortsättningen: Säg inte "du får välja färg själv", för då kanske personen väljer ljusblå. :angel:

Hittade hurtta kopplet i färgen björk. Har ett likadant sedan innan som Bettan massakerat. Har egentligen stort shoppingförbud meeen har inte hittat kopplet någon annanstans för färgen är utgången :angel:

Hoppas på mycket lön längre fram för Betty vill ha koppel och halsband i färgen frost från hurtta och en bebisblå sele från rukka :angel::angel:
:rofl::rofl::rofl:

Edit: Mycket klokt Betty, bra smak!

Nu har ni alla fått mig att få så mycket köpsug :rage::rage::rage: Jag har inte råd just nu ju:banghead:
Jag vill ha dom fina halsbanden jag hittade 3 x 269 kr :nailbiting: och jag vill ha en Zero DC till unghunden i egen fixad färgkombo. Fast egentligen har hon inte vuxit i en sådan än då jag inte tror det går att ställa in på lite runt bröstkorgen. Hon har bröst och bringa som en frukostflinga för tillfället :p I övrigt är samma storlek som mamma-hund rätt.
Tur jag får tillbaka lite på skatten i sommar.....får beställa då :D

Var på Arken och testade selen (@russinbulle) och frågan är om den är för bred eller inte. Svårt att veta. Alice är ju inte direkt superbekväm med att hänga i en djuraffär och prova selar direkt. den kändes så mjuk att jag tror inte hon skulle få skav.. Men osäkert. Och arken ville va 349kr för den! :wtf: Äckeldyr butik har jag insett!

OCH NU KOM POSTEN MED MINA PAKET!! WOOOOH!

:rofl::rofl::rofl:

Edit: Mycket klokt Betty, bra smak!

Ja, sådan matte sådan hund brukar man väl säga :angel:

Självklart råkade jag tappa bort mitt koppel idag. Tur jag beställde ett nytt och att detta var typ halvmördat och skulle slängts när det nya kom hem. Men fram tills dess? :banghead: Inser verkligen att jag har stort behov av shopping! :idea:

Var på Arken och testade selen (@russinbulle) och frågan är om den är för bred eller inte. Svårt att veta. Alice är ju inte direkt superbekväm med att hänga i en djuraffär och prova selar direkt. den kändes så mjuk att jag tror inte hon skulle få skav.. Men osäkert. Och arken ville va 349kr för den! :wtf: Äckeldyr butik har jag insett!

OCH NU KOM POSTEN MED MINA PAKET!! WOOOOH!
Den ligger på det priset även på animail där jag köpte dom ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka