Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två kränkta pinnar i toppluva:

2016-03-24-0830_56f397a49606ee6e863a12c2.jpg

2016-03-24-0830_56f397afe087c31d00ea9975.jpg

Bra att komma ihåg i fortsättningen: Säg inte "du får välja färg själv", för då kanske personen väljer ljusblå. :angel:
Ge mig mönstret nu!! :D Millas öron vlll ha en mössa!

Då har jag varit in på Hööks en sväng, kom ut därifrån knappt 500 kr fattigare och några hundsaker rikare. Bla ett varsitt rundsytt koppel till hundarna (fick den ena måste ju den andra få), ny klotång och några leksaker.

För övrigt fanns det jättefina västar och handskar på Hööks, i sån där grå reflekterande färg. Blir till att spana på i höst, eller önska sig i födelsedagspresent efter sommaren :)

Jag har inte mönster, tyvärr. Jag beställde av en kompis faster (eller nåt sånt) och kan förmedla kontakt om du vill köpa. De kostade en hundring styck :)
Nej jag vill ha i samma garn som hennes tröja isf. Och det har jag ju hemma hos mig. Har varit ute efter det mönstret ett tag nu men har bara hittat ett på finska....

Jag leker lite med tanken på att sätta dragsele på Ebrah när hon växt till sig och sedan ge mig ut och jogga/powerwalka med henne. (jag har en gammal dragsele här som hennes mormor hade, men det känns som om den nog kommer vara för stor...)

Om jag ska ha en dragsele så vill jag självklart ha något snyggt :D Eftersom hon inte ska dra tungt utan bara hjälpa mig att hålla uppe farten lite så kanske det finns mer att välja på jämfört med om de ska dra tunga vikter?

Jag gillar hur zero dc faster ser ut och gillar att den finns i så många olika, roliga färger. Men samtidigt oroar jag mig för passformen där... som med allt annat... Vad har ni bukefalister för favoriter när det gäller dragselar?

Titta! en lila, svalkande sele! En sådan kanske Ebrah vill ha när det blir varmare? Fast... hon kommer ju kunna smita ur den.. Kanske går att sätta på ett extra band runt magen...
11515-112719a1cd8843b7b5fc17439a842ac8.jpeg

Jag leker lite med tanken på att sätta dragsele på Ebrah när hon växt till sig och sedan ge mig ut och jogga/powerwalka med henne. (jag har en gammal dragsele här som hennes mormor hade, men det känns som om den nog kommer vara för stor...)

Om jag ska ha en dragsele så vill jag självklart ha något snyggt :D Eftersom hon inte ska dra tungt utan bara hjälpa mig att hålla uppe farten lite så kanske det finns mer att välja på jämfört med om de ska dra tunga vikter?

Jag gillar hur zero dc faster ser ut och gillar att den finns i så många olika, roliga färger. Men samtidigt oroar jag mig för passformen där... som med allt annat... Vad har ni bukefalister för favoriter när det gäller dragselar?

Manmat! Lite svåra att få tag på dock, man får beställa från Tjeckien typ. Jag vet en i Sverige som importerar, skicka PM om det är intressant.

Titta! en lila, svalkande sele! En sådan kanske Ebrah vill ha när det blir varmare? Fast... hon kommer ju kunna smita ur den.. Kanske går att sätta på ett extra band runt magen...
11515-112719a1cd8843b7b5fc17439a842ac8.jpeg
Du hade ju kunnat sy en avtagbar maggjord som har en BGB-hake där den egentligen skulle sitta fast om det var en vanlig vinthundssele, sen är det bara att klicka fast den runt midjan på hunden och fästa spännet i koppelringen på valfri sele man vill göra rymningssäker. Vill du kan du samtidigt lägga till en extra koppelring "ovanför" BGB-haken, i samma ögla, så att kopplets hake inte störs av extragjordens hake som upptar selens egna koppelring.

Lite luddig beskrivning kanske men tror du fattar poängen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10