Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina är längre och grövre :) Är det selarna du tänker på ?
Kan tänka mig att sele 40-45 passar en pinne - den som är 45-60 passar mer en fralla.
Det är bröstomfång som mäts. Jag personlige tycker dock dom är lite för breda mellan frambenen, men allt beror på hund.
Gissa är 47cm om jag mäter bakom frambenen,och då har jag inte mätt löst :eek:

@GardenAngel, det är kul hur hundar kopplar ihop vissa "kläder" med vissa typer av arbete. Jag vet tex flera salukis som trycker in huvudet i alla munkorgar de ser, för de förknippar det med lure coursing ;)

Min Aysu, henne kan jag lugnt rasta på lure coursing-tävlingar i slakt koppel. När hon dessutom råkade rymma ur bilen i somras på tävling så kom hon lugnt travande över parkeringen för att se var jag befann mig :o
Däremot, så fort lure coursing-tröjan åker på (sån där röd eller blå sak i baddräktstyg), då är hon hopplös, sliter i kopplet, letar efter fältet och har sig. Då fungerar inget stoppkommando i hela världen, inte ens det som fungerar när det i skogen dyker upp rådjur framför näsan på henne. Hon går inte heller att gå med från fältet, hon drar bara mot det hela tiden. Däremot om munkorgen åker på, då går det lätt att rasta henne igen, för då vet hon att hon snart ska få springa och att allt är lugnt :D

När man får ett mail med att favoritselen kommit in i TURKOS!!!! Klick så är den på väg hem och gammeltant får en lika fin sele som lillhuliganen har i grön :D

11515-ebafd618990e4a028d09209797ef4ba6.jpeg

Fan. Varför gick jag in och läste här.
Hur är byxorna från engelsson i storlek? Läste att de var lite stora innebär det att om jag i normalt fall har 38 så ska jag ta 36?

(dör snygghetsdöden på de cerisa och gröna byxorna. Precis våra färger.)

Var inne och köpte godis till Bettan idag. Såg att de fått in nya färger på hurttas grejer. Tror att vi behöver nytt halsband och koppel...

Hur är byxorna från engelsson i storlek? Läste att de var lite stora innebär det att om jag i normalt fall har 38 så ska jag ta 36?

(dör snygghetsdöden på de cerisa och gröna byxorna. Precis våra färger.)

Var inne och köpte godis till Bettan idag. Såg att de fått in nya färger på hurttas grejer. Tror att vi behöver nytt halsband och koppel...
Du måste läsa måttet på dom kläder du är intresserad av för det kan skilja rätt mycket mellan olika modeller.

Fick hem lite finfina hundprylar för någon vecka sen. Fick bl.a. hem den här selen. Bilden är lånad för jag visste inte om jag ens skulle lyckas få fram någon bild, har aldrig försökt förut. :)

activeharness_cherry_web.jpg

Lilla M blev superläcker i den!

Råkade även följa med en spårlina i rosa (inspirerad av @Miaos fina spårlina), ett rosa koppel, nya spårsnitslar (tyvärr inga rosa) och en metallapport. Resultatet blev en fin hund och en väldigt lycklig matte. :D Dessvärre shoppade jag lite tanklöst så pistolhaken på koppel och spårlina är lite väl stora för en liten hund, hade inte en tanke på storleken där, men då har jag ännu en anledning att shoppa en valp av större ras. :idea: :up:

Åh, har hittat så fina halsband som jag vill ha till hundarna. Helstryp egentligen, men med stopp så dom fungerar som vanliga om man vill. Rundsytt läder som finns i både rosa och lila färg :D Kostar dock typ 260 kr per styck och jag behöver 3 då :nailbiting:

Fick för mig att åka förbi en BK på väg hem efter jobbet för lite träning.
Hade dock inget godis eller leksak så var ju tvungen att glida in på djuraffären på vägen :D
Blev lite torkad lever i lösvikt som träningsgodis, liten gummiboll på snöre samt en till träapport. Sket i att kortläsaren skrek medges ej och tog fram kreditkortet :o:p är ju ändå löning imorgon så det kändes okej :angel:

De har ju storlekstabeller för varje plagg (helt underbart! brukar ju annars vara hur plaggen är generellt, inte en tabell för varje plagg som det faktiskt är där). Jag har köpt lite allt möjligt därifrån de senaste åren och upplever att de tabellerna stämmer perfekt. Så fram med måttband och mät dig själv, ett par byxor som sitter bra och jämför med vad som står på hemsidan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka