Shopping till katterna!

Sv: Shopping till katterna!

Det senaste jag köpte var virke och nät och vinkelmolijockser och gud vet allt, och såklart lite godbitar att muta med så jag får hjälp. Snart har Göte en innätad altan!
Till vänster ska han få sin utkiksplats, jag tänkte kila till Ikea när de öppnar här och köpa 3 Lack-bord som jag sätter ihop - ett torn med två, och så ett på sidan om. Så syr jag en dyna till det översta bordet, kanske odlar gräs eller smultron under det, och under hela klabbet blir det bra förvaringsyta - som synes behövs det...
Mellan altanen och busken som skymmer har jag en liten rabatt, där tänkte jag ställa mitt fågelbord så han kan sitta och spana på fåglar när de vågar sig fram ur busken :)

Såhär ser det iaf ut nu ikväll, det som återstår är nät på två sektioner, fästa befintligt nät bättre, och så på med skjutreglar - sen är det klart! Får se om jag ev målar också men det blir inte förrän framåt våren om det blir så. Annars består vårplanerna av att drapera med myggnät på utsidan så jag kan dra för och undan bäst jag vill, samt en gardinstång på insidan - så kan jag ha en flyttbar gardin istället för ett jobbigt parasoll till sommaren.

bygge.jpg

Ignorera stöket, det har varit något av en avstjälparplats innan och det är kassar med buskar och skit som jag måste gå och kasta och så mycket prylar jag inte vet var jag ska göra av och bleh! Det ska städas så snart bygget är färdigt så det är fint när Göte får inviga sin bur iaf :p

Tack!
Nu är det nästan klart, så snart ska det röjas så kanske det blir lite tjusigare. Men Göte gillar't! :D

Jag var och köpte kattsand i tisdags, bara för att upptäcka att priset på Ever Clean Extra Strength Unscented har gått upp :( Och det sög getballe att betala så mycket så jag googlade och resultatet är att jag fick hem den här fina högen idag!

DSC_0002-3.jpg

Jäkla dörrhandtag som sabbade min fina pyramid. Totalt 60 kg för bara 695 kr inkl frakt hem till dörren iaf, det gillas! Nu ska jag väl ha så jag klarar mig ett tag... :D

Förutom sand blev det lite smått också. Två påsar godis, några kattkyssar som inte är med på bild, en vansinnigt gullig Shakin Billy, en mus med fjädrar, kattmynta och ljud, en laserpekare, och så Götes favorit - en ny Da Bird-kopia efter att hans förra blev slaktad.

DSC_0005-2.jpg

Bye! :D
DSC_0006-1.jpg

Jäklar vad sand :D och billigt med!
Tror jag betalade nära 200:- för en sådan förpackning..

*KL*

Nu har jag inga bilder :o men inte allt är inköpt ännu.

Hade nämligen sett ett fint kattkoppel som verkade sitta på ett annorlunda sätt än de vanliga men när jag kom tillbaka för att köpa den så hade de inte i den färg jag ville ha :D de sa att det skulle komma ett nytt lass under veckan men inget idag igen, men då sa de att de skulle se till att beställa nytt idag så kunde jag köpa på måndag. Köpte iallafall kopplet som fanns i den färg jag ville ha :p

Och så köpte jag ett typ tuggben av rep för små valpar, men t.o.m den ser lite för stor ut för min tös men hon gillar att tugga så vi får se om den går hem :D

Ohja! :D
200 kr, då borde det väl ha varit 10 kg åtminstone? Eller finns det ställen som tar 200 kr för 6 kg? :eek: Betalade själv 199 kr för 10 kg i tisdags och överväger seriöst att byta sand helt om det inte finns fler erbjudanden när den här är slut. Men som tur är lär väl det dröja 5-6 månader iaf :D

Jag kör EC när jag kan köpa "Less Track" till bra pris, annars kör jag Pussi Kompact (som förövrigt nu bytt förpackningarna till likadana kartonger som EC har så likheten mellan dem blir bara mer och mer lik). Det är motsvarande, EC är snäppet bättre men för en hundralapp mindre så är Pussi super!

Annars är jag sugen på att testa Extreme Classic som många talar gott om. Tror det är 15 kg för 199 kr.

Ja det har du nog rätt i :D

Sorbe: Jag använder också EC less track men du tycker Pussi är värt att testa med? :)

tror du får Pm:a var du köpte det! Ja minst 200kr för en 10kg får man ju betala, snacka om dyr sand. fast evercleanen är ju bäst.

Köpte hem kattmat (för kattungar) från en online butik 10kg säck som stog på trappan igår när jag kom hem och 10 små förpackningar mjukmat, ca 700kr inkl frakt. Bekvämt men tog ett par dagar längre än beräknat. så får vara ute i god tid nästa gång så man inte står utan.

Ohja! :D
200 kr, då borde det väl ha varit 10 kg åtminstone? Eller finns det ställen som tar 200 kr för 6 kg? :eek: Betalade själv 199 kr för 10 kg i tisdags och överväger seriöst att byta sand helt om det inte finns fler erbjudanden när den här är slut. Men som tur är lär väl det dröja 5-6 månader iaf :D

Absolut! Det är väldigt likt men EC är snäppet bättre pga lukten men funktionen är densamma! :)

Extreme Classic har du en till som är sugen på att testa här! Annars blev jag rekommenderad Tigerino som visst skulle motsvara EC också. 30 kg för under 300 kr, så det kanske blir till att prova sen. Dyrt är det ju inte :)

Smulan75: Pm på väg! Här gick frakten snabbt, 2 dagar från beställning. Och så gratis ända fram till dörren på det iom att jag beställde för över 500 kr :)

Jag använder Extreme Classic (Black Label Oparfyrmerad med mediumstora korn) och den är likvärdig med EverClean, möjligtvis dammar Extreme Classic något mindre i mitt tycke. Ord.pris på EverClean är 19.9 kr/kg och Extreme Classic 13.3 kr/kg. Valet är lätt.;)

Dessutom brukar jag försöka att enbart köpa sand när det är kampanj. Köpte för ett tag sedan 6-7 st 10 kg-säckar och kg-priset hamnade på någonstans 10.5 kr/kg. Fördelen med att köpa på nätet är också att sanden ställs av precis utanför dörren. Himla skönt att slippa släpa hem från affären.:)

Kl*

Skriver här med då det går lite segt att få svar i snacktråden.

Sen min kattunge kom hem har jag gett honom RC i både torr- & våtfoder men
vad jag förstått finns det bättre alternativ utan tex spannmål.
Vad tror ni om att ge applaws torrfoder (kitten såklart) och bozita som våt?
Bozita har tex feline kitten men på deras "vanliga" mjukmat står det att
det även går bra att ge till kattungar med, stämmer det? Jag trodde man
skulle ge sådant som var speciellt framtaget för ungar?

Tacksam för råd!!

En kattunge behöver inte speciellt kattungemat, i alla fall inte blötmaten. Torrfodret är ju oftast mer anpassat med mer energi osv som en kattunge behöver för att växa.

Jag har diskuterat RC många gånger med dem i min rasklubb eftersom det just är mindre spannmål men vi har kommit fram till att det katterna äter och tycker om är det bästa att ge.
Jag försöker t.ex. ge Acana till våra nu eftersom det inte innehåller något spannmål öht men det går inte ner hos våra.
RC innehåller kött (däremot vill de ju aldrig säga hur mycket) och spannmål och lite annat. Spannmål ger mest bukfylla så katter som äter sånt skiter mer än de som bara äter rent kött.
Det jag skulle göra är att sluta med RC våtfoder och ge t.ex. Mjau eller Bozita eller Porta21 i blötmat eller mer rent kött. Gillar katten RC torrfoder så skulle jag fortsätta på det eller testa Bozita, för våra gillar båda. Fördelen med Bozita är ju att det är tillverkat här i Sverige och inte fraktats så långt.
Så tänker vi lite när vi väljer foder. Visst är typ Orijen säkert ett superfoder, men det är skeppat över halva jordklotet och det blir ju lite knas när vi själva försöker att bara köpa mat som är här ifrån Sverige.

Smulan75: Pm på väg! Här gick frakten snabbt, 2 dagar från beställning. Och så gratis ända fram till dörren på det iom att jag beställde för över 500 kr :)

Tack! har beställt nu men såg att 10kg förpackningarna kostade samma som i affären - än så länge. så beställde bara hem en. men köpte hem massor av mjukmat så det förhoppningsvis ska räcka nästa månad. :) så jobbigt att släpa från mataffären! det var ju fraktfritt fram till månadskiftet :D

*kl*

Lite av senaste tidens kattshopping. Det är så himla lätt att få med sig en och annan rolig leksak när man handlar foder, både på nätet och via butik.:angel:

DSC_0027-1.jpg

Den rosa saken är en aktiveringsleksak där katten ska pilla ut torrfodret genom att föra de små kopparna (fattas två på bilden) via mittplattan och ut. Den vita råttan till höger har en vippfunktion och jag hoppas att mina småmonster kommer att uppskatta den.:)

De gör det ja, erbjudandet gällde 6 kg. Men 12 kg för 139 kr är ju en bra bit billigare än att köpa 10 kg ;)

Ah, ja då måste de ha slutat med det nu. Jäkla de, de borde ju fortsätta tills jag behöver sand igen! Om en sisådär ett halvår :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 702
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.