Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fint .
Hur är styrningen och bromsen? . Har du kört med det?@Cattis_E jag har ett superfint bettlöst träns från aponydesign.
Jag har varit ute och kört en del, vi börjar ge oss ut lite längre turer men travar mycket så tar ändå inte så lång tid
Börjar vänja in dem på gräs nu också, alltid lite fångest men hittills har det gått bra.
Inga större problem trots pigg ponnyHur är styrningen och bromsen? . Har du kört med det?
Läste om folk som gjort sidepull mha remontnosgrimma. Tänkte jag skulle prova om det funkar alls i tex tömkörning innan jag hunnit köpa något .
Jag har hittills bara tömkört och kört i grimma med min minishettis, det har hittills gått kanon både kopplat till styrning och broms. Men hon är också tränad just med grimma, kanske att det är lite svårare när hästen är van vid bett?Hur är styrningen och bromsen? . Har du kört med det?
Läste om folk som gjort sidepull mha remontnosgrimma. Tänkte jag skulle prova om det funkar alls i tex tömkörning innan jag hunnit köpa något .
Mumma går också på röst. Men kan bli taggad ute när "travgenerna" och medföljande tävlingsinstinkt slår till.Inga större problem trots pigg ponny
Ja, jag kör med det, men han går ju på rösten också. Kör dock bara ute, så ingen "dressyr".
Ja min kan också bli pigg/taggad men hittills har det funkar bra i komboMumma går också på röst. Men kan bli taggad ute när "travgenerna" och medföljande tävlingsinstinkt slår till.
Tack!Håller tummarna @Cattis_E !
Hur hög är Mumma?Jag hade tidigare en ponny i liknande storlek och modell som Mumma. Den vägde 255 kg som ordentligt sommarfet och 212 kg som mager. (Kom hem mager från en fodervärd, vägdes på klinik då den undersöktes)
Med utgångspunkt från det skulle jag tro att 230-240 kg är ganska normalt för Mumma.
Tror det står 102 hos SSS... Om jag inte minns fel.Hur hög är Mumma?