Shabby Chic!

Sv: Shabby Chic!

En tanke med shabby chic är väl att det ska vara en mix av nytt och gammalt? Så har jag uppfattat det iaf, men med de ljusafärgerna också. Det finns en jättebra bok med tips och bilder, inred ljus och lantligt. Eller så hette den dekorera ljust och lantligt. I den gör de faktiskt en byrå i massa färg. Fast bara en;)
Kan själv inte föredra alla dessa änglar och helgon som ska hängas upp:crazy:

Jag gillar verkligen ditt kök så missförstå inte nu, men det första jag tänkte när jag såg det var IKEA!!! För visst är det från Ikea? Så visst, för mig skulle det snarare vara shabby chick om många år när skåpluckornas färg nästan börjar flagna och handtagen nästan börjat rosta sönder, just nu är det mera åt det vanliga lantliga hållet (precis som någon skrev innan mig.) Mend et är ju vad jag anser att det är, just shabby chick-stilen har ju med bloggarnas intåg blivit så himla bred och kan betyda lite vad man vill, verkar det som.

Senast ändrad:

Fast om nu skåpsluckornas färg skulle börja flagna, så får hon ju byta dem, eftersom IKEA har 25års garanti på luckorna. ;)
Hade de inte trott på sina produkter hade de ju inte gett sån garanti. Fast, sen håller jag med dig om att det absolut finns kök med mycket bättre kvalitét. :)

Tycker iaf att Glimm fått till det jättefint med sitt Lidingö-kök ;) :)

Shabby chic är super mysigt tycker jag... dock får det inte bli för mkt, jag tycker om dess detaljer.

Dock visste jag inte att den inrdeningsstilen hette så - men jag älskar det!

Nu ska jag kolla runt i mitt hus o se om jag har något shabby i mitt hus.

Är den här det? Den är faktiskt över 100 år gamal men jag har försökt fräschs upp den lite. Från början träbrun, nu vit med silver insida. :)
19243_292977028162_648288162_3595082_5832742_s.jpg

19243_292977098162_648288162_3595083_7729493_n.jpg

eller e jag helt ute o cyklar nu?:angel:

Senast ändrad av en moderator:

Mitt hem är nog lite åt den stilen. En detalj jag gillar starkt är de invändiga fönsterluckorna med järnbom och med orginalmålningen kvar på baksidan. Mycket användbara faktiskt, såväl sommar som vinter.

fnsterluckor.jpg

Jäklar vad mäktigt! :love: Det ser ut som att fönstrena är jätte stora... vi vill se fler bilder!!

Här är en bild till:

hall.jpg

Det är ett ganska fint hus, men det finns en hel del som behöver renoveras.

Och det är inte varmt precis!

Äääh, det där var ju bara en teaser :D Verkar definitivt ha potential efter vad du visat hittills.

Jag skulle också vilja ser mycket mer av ditt hus.
Utifrån de lilla smakproven vi fått verkar det fantastiskt.

Vad kul att ni tycker om den. :) Den är köpt på lopis för 100 kr, jag passade få att få reda lite på dess historia, och sen lite färg, så jag e nöjd med slutresultatet!

Det är inte IKEA det är ett Swenova kök. Har gjort så gott vi kunnat för att få det att se gammalt ut men att "shabba" luckor på ett nytt kök, då hade maken dödat mig han tyckte vi skulle ha IKEA i stället för det var billigare.

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 047
Senast: EZMK
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
981
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 406
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar