Sv: Sex...

Precis så tänker jag också, jag hade INTE velat höra mina föräldrar ha sex!

Till er andra: Jag vill nog att mina barn ska tro att deras föräldrar aldrig har sex. Det kan vara fel taktik. Kankse ska man markera att "nu vill mamma och pappa vara ifred". Sex är ju naturligt så varför ska de gå runt och tro att vi aldrig har det? Däremot så vill jag inte att de ska höra något, så det blir tyst och stilla sex när de är hemma!

Har funderat på att möblera om så vårat sovrum kommer längre ifrån deras men jag tror inte det hjälper, jag vet ändå att de inte är så långt borta och rör sig fritt i huset. Sambon sa en dag att han skulle inreda ett rum åt oss i källaren!!

Det är väl bara att gilla läget och ta vara på de stunder som vi är ensamma!!

Jag vill nog att mina barn ska tro att deras föräldrar aldrig har sex. Det kan vara fel taktik. Kankse ska man markera att "nu vill mamma och pappa vara ifred". Sex är ju naturligt så varför ska de gå runt och tro att vi aldrig har det?

Min mamma är också fortfarande oskuld.

;)

Jag tror att det är lättare att så tidigt som möjligt låta barnen veta att mamma och pappa har "egentid" bakom stängd dörr och inte vill bli störd. Vad som försigår bakom dörren inser de nog förr eller senare, det tror jag inte man behöver berätta för dem.

Det enda tips jag egentligen kan komma på är... hög musik?? :D Antingen hos ungarna eller hos er.

*kl*

Jag kom aldrig någonsin på mina föräldrar någonsin, dom var riktigt bra på att ha sex när jag inte var hemma helt enkelt ;)

Min kompis kom där emot på sina föräldrar var och varannan dag och ingen av oss två är "skadad" när det kommer till sex.

Sv: plopp

golit svarade kanske mest på ts...men jämförelsevis har golit inga problem med att det ploppar eller brakar rejält i toan, men försöker ta det verbala stönet av ansträngning och lättnad lite mer diskret.

en del saker hörs, av fysikalisk nödvändighet. men en del detaljer kan vara klokt att bespara om världen. "ta mig i tvåan" kan man väl antyda snarare än att basunera ut det.

*sant för nån?*

:rofl::bow:

Man ska inte ha sex som förälder. När de är små orkar man inte ha sex och jag vette fasiken om jag vill ha sex mer. Jag är 21 år och tvåbarnsmamma och jag är slut.... :o Dessutom är min mamma oskuld bara så ni vet. De kramas bara och håller hand...

Håller för öronen och blundar ifall ifall någon vill protestera... :angel:

Min mamma är också fortfarande oskuld.

;)

Jag tror att det är lättare att så tidigt som möjligt låta barnen veta att mamma och pappa har "egentid" bakom stängd dörr och inte vill bli störd. Vad som försigår bakom dörren inser de nog förr eller senare, det tror jag inte man behöver berätta för dem.

Det enda tips jag egentligen kan komma på är... hög musik?? :D Antingen hos ungarna eller hos er.

Brukar spela musik faktiskt!! Fast då undrar väl barnen varför vi måste låsa dörren om vi ska spela musik...

Man ska inte ha sex som förälder. När de är små orkar man inte ha sex och jag vette fasiken om jag vill ha sex mer. Jag är 21 år och tvåbarnsmamma och jag är slut.... :o Dessutom är min mamma oskuld bara så ni vet. De kramas bara och håller hand...

Håller för öronen och blundar ifall ifall någon vill protestera... :angel:

Man får tillbaka lusten när barnen blir lite äldre (och man hinner tänka på sig själv iaf någon minut per dag)!! Så var det för mej iaf så ge inte upp hoppet än!!

Kul att fler har föräldrar som bara håller handen!!

Till er andra: Jag vill nog att mina barn ska tro att deras föräldrar aldrig har sex.

Men, varför?

För mig låter det som att du inte vill att barnen ska tro att ni har en kärleksrelation, utan att ni enbart är en vänskaplig försörjningsenhet som bor ihop av praktiska skäl.

Alltså, man behöver inte ha sex rakt framför barnen, men din variant kommer verkar ju syfta till att ge barnen en skev bild av vuxenlivet med avsikt.

Jag har 3 barn,sambon har 2 barn..Två av mina har flyttat hemifrån,men när alla var hemma,så inga problem!

Stängd dörr,aldrig låst,och ville dom något,så får man knacka,ALDRIG bara kliva rakt in,för vi kliver ALDRIG rakt in i barnens rum!
Ömsesidig respekt till bådas håll,ALDRIG GÅ IN TILL NÅGON UTAN ATT KNACKA! Så även barnen vet att vi skulle aldrig kliva rakt in i deras rum utan att knacka! Så dom går aldrig in till oss utan att knacka!

Sen om barnen är hemma,så behöver man ju inte yla för hela byn..

Men, varför?

För mig låter det som att du inte vill att barnen ska tro att ni har en kärleksrelation, utan att ni enbart är en vänskaplig försörjningsenhet som bor ihop av praktiska skäl.

Alltså, man behöver inte ha sex rakt framför barnen, men din variant kommer verkar ju syfta till att ge barnen en skev bild av vuxenlivet med avsikt.

Jag vet inte varför jag tänkt som jag gjort:confused:. Jag kanske är skadad av att ha föräldrar som aldrig ens rörde varandra när vi barn såg på?!

Jag försöker tänka om nu!! Vill inte föra vidare den skadan till mina barn...

Jag har 3 barn,sambon har 2 barn..Två av mina har flyttat hemifrån,men när alla var hemma,så inga problem!

Stängd dörr,aldrig låst,och ville dom något,så får man knacka,ALDRIG bara kliva rakt in,för vi kliver ALDRIG rakt in i barnens rum!
Ömsesidig respekt till bådas håll,ALDRIG GÅ IN TILL NÅGON UTAN ATT KNACKA! Så även barnen vet att vi skulle aldrig kliva rakt in i deras rum utan att knacka! Så dom går aldrig in till oss utan att knacka!

Sen om barnen är hemma,så behöver man ju inte yla för hela byn..

Privatliv hemma hos oss existerar knappt men det är nog dags att införa det nu!! För allas bästa!

Men om dina barn är på sina rum,går du då bara rakt in utan att först knacka?
För om du gör det,så förstår jag att barnen även gör det in till erat rum,och då kan det vara svårt med egen stund!

Vi brukar iofs inte stänga in oss på dagarna,men på kvällen när vi lägger oss,då stänger vi,och är det något,så måste dom knacka först!

Så jag föreslår att ni inför att det ska knackas,och sen invääntas ett "ja",och det ska gälla för både er och era barn!
Att man aldrig bara sliter uppn upp dörren,jag menar det kan ju bli även pinsamt för era barn,om dom håller på..och så stolpar ni in..

Lycka till! Der går att få egna stunder,trots att man har stora barn! Bara man lär sig att respektera varandra!
Så kör på!

Vi har inga stängda dörrar (förutom när jag och sambon myser lite då), det är kanske därför ingen knackar. Men att alltid stänga dörren på kvällen är ju en idé!! Tack!!

Nu har jag ju bara min 18åriga dotter hemma,men hon vet att jag aldrig skulle kliva rakt in,så har hon sin kille här,så vet hon till 100% att det går att hålla på utan att mamma kliver in om dörren är stängd!

Och detta visste även mina äldre barn!

Sambon har haft lite svårt med att lära sig att knacka först,om tex hans grabbar är är,men jag har tjatat och tjatat,om att dom kanske gör något som han inte ska se..nu har dom inga flickvänner,men man kanske vill ha ett privatliv för det..Så numera knackar sambom på innan han går in till grabbarna(16 o 14 år)

Så kunde jag lära min sambo,till åldern kommen:angel:..så går det!

Och eftersom jag har det mot mina barn och även mot sambons barn,så vill jag även ha det tillbaks,och det funkar kanon!

Så jag föreslår att ni inför att det ska knackas,och sen invääntas ett "ja",och det ska gälla för både er och era barn!
Att man aldrig bara sliter uppn upp dörren,jag menar det kan ju bli även pinsamt för era barn,om dom håller på..och så stolpar ni in..
Min inställning är att det inte är risken för just pinsam döröppning som är det hämmande, den risken har jag inga som helst problem med att ta och inte frun heller egentligen. Utan det är själva det störningsmoment som...

[Föräldrar är mitt i njutningen]
[KNACK KNACK]
Från sovrummet: (tystnad, avstannat pökande)
[KNACK KNACK]
Från sovrummet: "Inte just nu..."
Från andra sidan dörren: "Men när ska vi köra till träningen?"
Från sovrummet: "Vi tar det om en stund, gå din väg nu, mamma och pappa är litet upptagna."
Från andra sidan dörren: "OK..."
[Lånsamma steg bort från dörren]

...innebär som är litet frustrerande. Och som man i princip inte kan vara säker på att slippa om man inte är ensamma hemma, eller bara ägnar sig åt 10-minuterssnabbisar.:angel:
Visst, det kanske bara är jag men jag blir faktiskt litet distraherad av att höra någon av barnen laga mat, prata i telefon, se på tv eller göra något annat på andra sidan väggen eller golvet eller taket. Samtidigt kan det ju vara så att man fått litet större krav på sitt sexliv med åren, och inte vill nöja sig med bara de där tiominuterssnabbisarna.
För vår del ser vi fram mot en ljusning inom något år på det planet. :)

Senast ändrad:

Men jag skrev inte att det var pinsamy för oss föräldrar,jag skrev att det kunde bli pinsamt för barnen,om man tex klev rakt in i deras rum(barnens) utan att även knacka där,och dom höll på i full gång..Även ens tonåringar kan ju hålla på,och inte så kul att klampa in då..
Så jag knackar på deras dörr först,går inte bara rakt in!

Använd fantasin ! ! ! Sex kan man ha på de mest konstiga platser och på en mängd olika sätt. Min tonåring sover nu som en stock men sexet har aldrig varit förpassat till sovrummet.:devil: För egen del tycker jag att det finns något positivt med att låta barn se mamma o pappa ta i varandra, kramas o pussas även om jag absolut inte vill att de ska se och höra själva samlaget (el vad man nu har för sig).:mad: När jag själv var barn hatade jag bara tanken på att mina föräldrar "gjorde det" och det var hemskt att erkänna att det ju måste ha skett minst två gånger eftersom vi var två syskon. Lite tror jag att denna avsky berodde på att min pappa inte alltid var så snäll mot mamma även om de inte gick till fysiska handgripligheter.

Mina barn (12 1/2 och 15) har normalt sina sovrum på ovanvåningen, och hör ingenting. Nu bygger vi om, så de sover i gästrummet bredvid mitt sovrum.

Har jag herrbesök så säger jag helt enkelt till dem att nu vill vi vara ifred ett litet tag, eller om de har lagt sig och inte somnat får vi vara lite tysta, eller gå nån annan stans.

Min dotter klev in "mitt i" en gång, men hon sa bara "oj, förlåt att jag störde" och gick ut igen. Den som blev mest generad var nog mannen i fråga. Nu vet de att de ska knacka först.

:bow::bow:
Varför får inte de större barnen veta att deras föräldrar vill vara ifred en stund och tycka om varandra?
Jag stördes aldrig av den vetskapen när jag bodde hemma- även om det tog ett par misstag innan jag insåg att det kan vara bra att knacka:o

Vuxna som lever ihop och älskar varandra har sex- precis som de kramas, håller handen eller bjuder på frukost på sängen.
Sen att man vill lära barnen att inte knalla rakt in under akten, det förstår jag också.

/Migo
Som iofs inte störs av att ha sex i tält heller... så länge det inte är mörkt ute och ljust i tältet:o
Härdad av alla månader spenderade i militärtält i skogen kanske...

Senast ändrad:

Jag vet inte varför jag tänkt som jag gjort:confused:. Jag kanske är skadad av att ha föräldrar som aldrig ens rörde varandra när vi barn såg på?!

Jag försöker tänka om nu!! Vill inte föra vidare den skadan till mina barn...

Mmm, jag kan inte heller minnas att mina föräldrar tog i varandra direkt... Det hade sina skäl förstås. Nu har jag inga barn, men väl bonusbarn och har haft jättesvårt att vänja mig vid att sambon vill pussas och kramas när de är i samma rum (obs - inget annat än det förstås)! Blev stel som en pinne först och tyckte det var jättepinsamt. Nu har vi varit ett par i åtta år snart, och jag tycker fortfarande att det är svårt. :rofl:

Det här gjorde vi inte från första början såklart, utan var lite försiktiga med det den första tiden. Kramades nog inte ens inför barnen faktiskt. Minns själv att jag inte tyckte det var så värst roligt när mamma och pappa var "närgångna" med andra när de hade skiljt sig, det kändes jättekonstigt.

Men nu efter 8 år är det nog ingen av dem som bryr sig ett dugg, det är bara jag. Och det skulle säkert kunna vara p.g.a. bristen på "kel" mellan vuxna när jag växte upp.

Det där med att kranas inför bonusbarnen förstår jag så kände jag också medan det aldrig har känts ett dugg konstigt inför vårt gemensamma barn.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 408
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?