A
avslutat medlemskap
Exakt, och dom böckerna blir inte precis några kioskvältare.Det är ungefär som i litteraturen, hur många bra böcker finns det om ett fungerande normalt liv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt, och dom böckerna blir inte precis några kioskvältare.Det är ungefär som i litteraturen, hur många bra böcker finns det om ett fungerande normalt liv?
Vissa människor gör det till sin livsuppgift att förstöra för andra, och dra nytta av andra oavsett vad det blir för konsekvenser. Kan man inte dra nytta av andra på vilka sätt som helst så ser man till att förstöra så mycket det går innan man åker ut. Dessutom gör man detta gång efter gång efter gång,,,,,,,,,Är människor så illvilliga att de har för avsikt att ställa till det för andra?
Fast med det senaste tycker jag du sällar dig tydligt till kategorin oseriösa. Seriösa låter då helt enkelt avtalsbrott hanteras på det sätt som är överenskommet.Ett seriöst företag, en seriös individ agerar alltid på ett sådant sätt att det främjar långvarigt samarbete. även upp det är uppenbart att den aktuella affären bara är en engångsföreteelse.
Lagt kort ligger, avtal ska hållas och blir ngt fel så försöker man gemensamt lösa dem till det bästa för båda.
Skulle däremot någon bryta mot ingångna avtal, då blir jag omedelbart en oseriös gammal gubbtjyv som verkligen kan ställa till jävelskap![]()
Ja, det är ju sannerligen inte snällhet som råder som ideal i vårt samhälle, utan egen snödd vinning och vassa armbågar och roffa åt sig så mkt som möjligt åt mig själv och skit i andra.
Ja.Så du tycker alltså att en hyresgäst som undanhåller betalningsanmärkningar är en seriös hyresgäst?
Det känns som du hela tråden är en smula i affektVad i övrigt gör en seriös hyresvärd?
Mina hyresgäster kallar mig oseriös när jag inte lyder deras befallningar så det kan jag inte gå efter.
Frågan är om det är seriöst att inte upplysa om det?
Så att hyresvärden får veta det senare från annat håll.
Att undanhålla själva informationen om det.
Min erfarenhet är annars att det nästan alltid blir problem med hyresgäster som har ekonomiska problem.
Det finns andra problem än bara att hyran skall komma in.
Samma sak gäller ju inackorderingar i stall.
Det kan bli oerhört trassligt även om hyran alltid kommer in i tid.
Spelar det någon roll?
Är det okej att undanhålla fakta bara för att man inte får en direkt fråga?
Nej faktiskt inte.Det känns som du hela tråden är en smula i affekt![]()
Men seriöst, tycker du att den är just seriös?Ja.
Om det inte är relevant för hur den sköter sig.
Men det är ju inte frågan.I min värld så är det upp till hyresvärden att kontrollera hyresgästen på de punkter denna tycker är relevanta. Det ligger liksom i sakens natur att inte stoltsera med att ha betalningsanmärkningar eller vara med i brottsregistret.
Jo men en sådan person är väl ändå inte att anse som seriös?Som hyresvärd får man allt räkna med att folk både ljuger om frågan och att de inte upplyser självmant, det samma gäller med brottsregistret.
Är man automatiskt oseriös om man har betalningsanmärkning och skulder? Oseriös i vilka sammanhang? Och hur länge? Tills skulden är betald? Tills betalningsanmärkningen är borta? Är man automatiskt seriös igen efter tre år då?Eller ens alls om man har betalningsanmärkningar och skulder?
Jag vet inte.Är man automatiskt oseriös om man har betalningsanmärkning och skulder? Oseriös i vilka sammanhang? Och hur länge? Tills skulden är betald? Tills betalningsanmärkningen är borta? Är man automatiskt seriös igen efter tre år då?
När det gäller att hyra bostad så tycker jag att seriositet från hyrestagarens sida innebär att man har för avsikt att följa kontraktet. Dvs att bo i bostaden, betala hyran och fullfölja sina lagstadgade skyldigheter som hyresgäst.Men det är ju inte frågan.
Frågan är om det är en seriös hyresgäst?
Eller seriös person?
Vad är det egentligen att vara seriös?