En seriös hyresvärd tar kreditupplysning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spelar det någon roll?
Är det okej att undanhålla fakta bara för att man inte får en direkt fråga?
Så du tycker alltså att en hyresgäst som undanhåller betalningsanmärkningar är en seriös hyresgäst?Ja, det tycker jag. Om personen har tänkt att betala för sig och sköta sig, då tycker jag inte att hyresvärden har ett dugg med det att göra om hyresvärden inte har krävt att få dessa uppgifter.
Ja precis.En seriös hyresvärd tar kreditupplysning
Så du tycker alltså att en hyresgäst som undanhåller betalningsanmärkningar är en seriös hyresgäst?
Så att vara seriös är när man inte tänker missköta sig?Ja, om hyresgästen inte har tänkt att missköta sig.
Och hur seriöst är det att undanhålla sådan information som faktiskt påverkar andra, t.ex. en hyresvärd.
Hur menar du nu?Fast gamla skulder och betalningsanmärkningar behöver ju nödvändigtvis inte påverka en framtida hyresvärd. Alls.
För att koppla ihop saker.Det tycker jag är oseriöst från alla utom hästägare. Där är misskötsel oseriöst.
Så att vara seriös är när man inte tänker missköta sig?
Jag upprepar här att betalningarna inte är problemet utan det är andra saker.Speciellt privata värdar är ju lite extra utsatta för personer som inte sköter sina betalningar så bra, för det är så många privata värdar som är okunniga.
Vad i övrigt gör en seriös hyresvärd?En seriös hyresvärd tar kreditupplysning
Spelar det någon roll?
Är det okej att undanhålla fakta bara för att man inte får en direkt fråga?
Ja så är det ju naturligtvis.Jag skulle säga att du får skylla dig själv.
Nej jag har inte "ständiga problem" men det är faktiskt bara problemen som är roliga att skriva om.Om jag inte har fel så har du ständiga problem
Det är ungefär som i litteraturen, hur många bra böcker finns det om ett fungerande normalt liv?Nej jag har inte "ständiga problem" men det är faktiskt bara problemen som är roliga att skriva om.
"Fungerar bra" blir ju inte så intressant på något vis.
Men skall man verkligen behöva det?Jag skulle säga att du får skylla dig själv. Om jag inte har fel så har du ständiga problem med dina hyresgäster men trots det så tar du ingen kreditupplysning. Du frågar inte ens hyresgästen.