Kan väl tänka mig kring 2000kr.Prisklass?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan väl tänka mig kring 2000kr.Prisklass?
Då är det nog bäst att leta begagnat om du ska få något som är bra. Objektiv är svindyra... Mitt favoritobjektiv kostar 22 000 . Men när man ska fota hundar så tycker jag att långa teleobjektiv är bra, så man kan vara en bit ifrån. Och att man kan ställa in så skärpedjupet är ganska långt, då är det lättare att få lyckade bilder. Kort skärpedjup är jättesnyggt på porträttbilder, men det räcker ju med att det är nosen och inte ögonen som är i full skärpa för att bilden ska bli dålig. Alltså hopplöst när hunden är i rörelse.Kan väl tänka mig kring 2000kr.
Ja jag räknar med begagnat. Är ju inte alltid så försiktig med min kamera heller sååå det känns bättre att ha ett beg av den anledningenDå är det nog bäst att leta begagnat om du ska få något som är bra. Objektiv är svindyra... Mitt favoritobjektiv kostar 22 000 . Men när man ska fota hundar så tycker jag att långa teleobjektiv är bra, så man kan vara en bit ifrån. Och att man kan ställa in så skärpedjupet är ganska långt, då är det lättare att få lyckade bilder. Kort skärpedjup är jättesnyggt på porträttbilder, men det räcker ju med att det är nosen och inte ögonen som är i full skärpa för att bilden ska bli dålig. Alltså hopplöst när hunden är i rörelse.
NU !!
Vill jag ha svar på ViLKET objektiv till min kamera jag ska köpa???
För att få bra bilder när mina hundar rusar runt i skogen
Jag är trött på suddbilder...
NU !!
Jag brukar ta kort med så kort slutartid det går i skogen 1/200 ..typ...Det är tyvärr inte så enkelt. Börja med att läsa länken som @Red_Chili lade in, och börja lära känna den utrustning du har. Siffrorna du lade in säger inte vad det är för objektiv du har.
NU !!
Att ta skarpa bilder när det är mörkt är svårt, så ljus är att föredra så slutartiden kan vara kort. Och så långt skärpedjup på det, så ökar chanserna. Men är det begränsat med ljus så blir det genast mer komplicerat.
Vad tror du om denna?Om du köper ett Nikon 70-200/2,8 AF-S så kan du, med rätt inställningar, få skarpa bilder även i skogen. Jag kan inte länka till någon butik, för det går emot bukefalos regler, men det går att köpa på tex cyberphoto som är en väldigt bra affär.
(Vad som är rätt inställningar går inte att svara på, det varierar mellan olika fototillfällen, läs länken jag gav dig tidigare så kan du lära dig mer om det)
Nej långt. Om det är kort skärpedjup så är det svårare att få skärpa på rätt ställe. Hamnar den på örat istället för ögat så är ju bilden kass. Men när man får till det med kort skärpedjup så blir det ju riktigt riktigt bra.Kort skärpedjup menar du va?
Passar alla nikons objektiv på alla nikons kameror?Bra objektiv. Vet dock inget om hemsidan, hur seriösa de är osv.
Nästan alla. Om du kollar på cyberphoto så kan du söka på objektiv passande Nikon F och med inbyggd motor. De du får fram då, det är de som passar din kamera.Passar alla nikons objektiv på alla nikons kameror?
Men stort skärpedjup kräver längre slutartid, och därmed mycket svårare att fånga rörelseskärpa.Nej långt. Om det är kort skärpedjup så är det svårare att få skärpa på rätt ställe. Hamnar den på örat istället för ögat så är ju bilden kass. Men när man får till det med kort skärpedjup så blir det ju riktigt riktigt bra.