Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är underbara hundar, och väldigt lätta att ha. Dom är lite som katter på något sätt.@iNHALE han är så fin! Ibland önskar jag att jag också skulle kunna ha en borzoi någon gång, älskar utseendet på dom!
Jo, jag har en bekant som har en, och han är helt fantastisk! Men maken är allergisk så det går tyvärr inte.Det är underbara hundar, och väldigt lätta att ha. Dom är lite som katter på något sätt.
Då är det värre ja, synd.Jo, jag har en bekant som har en, och han är helt fantastisk! Men maken är allergisk så det går tyvärr inte.
På lördag får vi hem Idefix 8 månader. Efter att ha funderat i flera månader insåg jag tillslut efter att hundarna varit hos bästa väninnan 4 veckor under min semester, att vinthunden är en helt annan hund där i positiv bemärkelse. trivs fantastiskt med hennes tik som har lika mycket energi och lust att springa. Han tar för sig där, äter bra och hon har samma rutiner varje dag.
Hon å andra sidan har då den här valpen som blir stressad av hennes barn och de bonusbarn hon har varannan vecka så vi bestämde oss för att byta hund med varann. Idefix har vi passat innan och alla känner varandra. Idefix klickade direkt med min 12 årige lugne son och han är en mix ( hunden alltså ) av mest shi tzu lite pudel och phalene och trivs bra med vår pudelmix på 7 år.
Jag älskar vinthundar och William men fick inse att han inte passar in i vårt liv just nu och måste tänka på hans bästa.
Så här är då Idefix. 4 kg tung och 25 cm hög ( jag som inte skulle skaffa ngt med kortare ben än mellanpudel.....)Han kommer hit på lördag för då har vi anpassat vårt jobbschema efter valpankomsten!
Intressant är att ingen av hans raser har stå öron men det fanns papillon i samma kull som phalenen....Idefix hade som valp ett öra upp och ett ner. Sedan var ena örat halvliggande men när han bytte tänder gav hon honom extra kalk och vips ställde sig öronen upp i samband med at hon rakade dem!
Så här såg han ut vid 4 månader:
Ja det känns väldigt bra. William blir ju fruktansvärt stressad av att åka kommunalt och bil är marginellt bättre. Det ska bli skönt att inte den biten nu hindrar oss från att göra mer kul en bit ifrån hemmet! Åka ut till öarna, till vänner eller andra skogar. Jag vill ju mer än vad William vill och kände mig låst samt det att han var så svårtränad eftersom han aldrig fått den starten. Blir mer fri nu medans min väninna mest går i närområdet samt har flyttat där de har en rastgård som delas i 2 alldeles i närheten. Hon har t om en granne med långhårig och korthårig saluki.Så tråkigt att William måste flytta, men skönt ändå att det troligtvis löst sig väldigt bra för alla inblandade. Inte ofta det går att ha sådan tur Lycka till med nykomlingen!