Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har valpis kommit hem, så för er som inte är inne i valptråden och läser: låt mig presentera Ebrah! Nästan helsyster till min Aysu och helt underbar :D
20432_1440858507.jpg

En bild som en systers husse fotograferade på oss:
20447_1440858513.jpg

62720_1440858525.jpg

Aysu som varit skeptisk till valpis börjar förstå att det faktiskt är en liten saluki det handlar om ;)
11752437_545394872275564_5470675030715015120_n.jpg

Valpis låg först i andra änden av sängen, kröp sedan närmare, vilade lite, kröp närmare... till sist låg hon med en tass mot Aysus rygg. När hon sedan försökte ligga rygg mot rygg med Aysu, då sprattlade Aysu iväg. Nåja, de har bara bott tillsammans 1½ dygn, snart är de nog bra vänner :)

Vi har varit i skogen också. Första gången för valpis vad jag vet, jättekul tyckte hon!
Full_fart_D.jpg

32153_1440950384.jpg

På lördag får vi hem Idefix 8 månader. Efter att ha funderat i flera månader insåg jag tillslut efter att hundarna varit hos bästa väninnan 4 veckor under min semester, att vinthunden är en helt annan hund där i positiv bemärkelse. trivs fantastiskt med hennes tik som har lika mycket energi och lust att springa. Han tar för sig där, äter bra och hon har samma rutiner varje dag.
Hon å andra sidan har då den här valpen som blir stressad av hennes barn och de bonusbarn hon har varannan vecka så vi bestämde oss för att byta hund med varann. Idefix har vi passat innan och alla känner varandra. Idefix klickade direkt med min 12 årige lugne son och han är en mix ( hunden alltså ) av mest shi tzu lite pudel och phalene och trivs bra med vår pudelmix på 7 år.

Jag älskar vinthundar och William men fick inse att han inte passar in i vårt liv just nu och måste tänka på hans bästa.

Så här är då Idefix. 4 kg tung och 25 cm hög ( jag som inte skulle skaffa ngt med kortare ben än mellanpudel.....)Han kommer hit på lördag för då har vi anpassat vårt jobbschema efter valpankomsten!

Intressant är att ingen av hans raser har stå öron men det fanns papillon i samma kull som phalenen....Idefix hade som valp ett öra upp och ett ner. Sedan var ena örat halvliggande men när han bytte tänder gav hon honom extra kalk och vips ställde sig öronen upp i samband med at hon rakade dem!

Så här såg han ut vid 4 månader:

På lördag får vi hem Idefix 8 månader. Efter att ha funderat i flera månader insåg jag tillslut efter att hundarna varit hos bästa väninnan 4 veckor under min semester, att vinthunden är en helt annan hund där i positiv bemärkelse. trivs fantastiskt med hennes tik som har lika mycket energi och lust att springa. Han tar för sig där, äter bra och hon har samma rutiner varje dag.
Hon å andra sidan har då den här valpen som blir stressad av hennes barn och de bonusbarn hon har varannan vecka så vi bestämde oss för att byta hund med varann. Idefix har vi passat innan och alla känner varandra. Idefix klickade direkt med min 12 årige lugne son och han är en mix ( hunden alltså ) av mest shi tzu lite pudel och phalene och trivs bra med vår pudelmix på 7 år.

Jag älskar vinthundar och William men fick inse att han inte passar in i vårt liv just nu och måste tänka på hans bästa.

Så här är då Idefix. 4 kg tung och 25 cm hög ( jag som inte skulle skaffa ngt med kortare ben än mellanpudel.....)Han kommer hit på lördag för då har vi anpassat vårt jobbschema efter valpankomsten!

Intressant är att ingen av hans raser har stå öron men det fanns papillon i samma kull som phalenen....Idefix hade som valp ett öra upp och ett ner. Sedan var ena örat halvliggande men när han bytte tänder gav hon honom extra kalk och vips ställde sig öronen upp i samband med at hon rakade dem!

Så här såg han ut vid 4 månader:

Så tråkigt att William måste flytta, men skönt ändå att det troligtvis löst sig väldigt bra för alla inblandade. Inte ofta det går att ha sådan tur :D Lycka till med nykomlingen!

Så tråkigt att William måste flytta, men skönt ändå att det troligtvis löst sig väldigt bra för alla inblandade. Inte ofta det går att ha sådan tur :D Lycka till med nykomlingen!
Ja det känns väldigt bra. William blir ju fruktansvärt stressad av att åka kommunalt och bil är marginellt bättre. Det ska bli skönt att inte den biten nu hindrar oss från att göra mer kul en bit ifrån hemmet! Åka ut till öarna, till vänner eller andra skogar. Jag vill ju mer än vad William vill och kände mig låst samt det att han var så svårtränad eftersom han aldrig fått den starten. Blir mer fri nu medans min väninna mest går i närområdet samt har flyttat där de har en rastgård som delas i 2 alldeles i närheten. Hon har t om en granne med långhårig och korthårig saluki.
Sedan det att min pudel slipper en hund som är jättepå för att han vill leka mer och Melvin inte vill. Lille Idefix leker mer allsidigt precis som Melvin och Melvin som är äldst kommer bestämma tempot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
93 94 95
Svar
1 891
· Visningar
131 227
Senast: pepp
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 863
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar