Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina 2 hjärtan. De är helt fantastiska, och så lika men ändå olika :D
11742694_10152859658091707_3726450017551648489_n.jpg

Passar Bolly en överviktigt Frisé i 10 dagar. Idag gick vi en slinga på ca 6 km och vek in på en ny stig som visade sig vara lite utmanande nedstigning för hundarna och mig i hala gummistövlar. Ja de är lösa under klättringen allt annat hade varit farligt. I första filmen så tjatar jag o William bara men tjatmatte, jag är ju lång!

TOTALA nybörjare på klickerträning och jag gör säkert en massa fel :angel: MEN vi har börjat träna på att sitta fint, här är första gången vi provar! Eller ja, efter några minuters tränande.

Åh! Får man ta in hunden :D Dit vill jag med åka!

Ja det får man! :)
Det finns hunddagis gratis där man själv ansvarar för rastning/matning och har lås med sig, vet inte hur det ser ut men jag hade inte lämnat där iallafall ;) Parken kändes väldigt hundvänlig, vi hade med eget vatten men fanns hundbarer lite var stans!

Vi åkte från malmö så tog sin lilla tid men absolut värt det!

Ja det får man! :)
Det finns hunddagis gratis där man själv ansvarar för rastning/matning och har lås med sig, vet inte hur det ser ut men jag hade inte lämnat där iallafall ;) Parken kändes väldigt hundvänlig, vi hade med eget vatten men fanns hundbarer lite var stans!

Vi åkte från malmö så tog sin lilla tid men absolut värt det!
Så trevligt! Har planer på Öland nästa sommar, får ta det då. Har inte heller jättenära dit :)

Det har regnat en hel del denna sommar och just inatt vräkte det ner hela natten. Bron till/från skogen brukar vara en halvmeter över vattnet sommartid.....nu flera decimeter under vattnet :cautious:
empty.gif
Under dom 15 år jag gått i denna skog, så har jag aldrig sett bron stå under vatten. Det kan vara precis vid kanten under snösmältningen under våren, men aldrig att den hamnat under och främst inte sommartid !

Polly kom precis över och slapp simma genom att gå på tå i vattnet - Mini fick jag bära, för hon hade fått simma och hon vägrade. Kompisens ena hund råkade kliva över kanten på bron - som inte syns - och blev blöt. Men hon gillar att bada oavsett, så det gjorde inget. Själv var jag glad över höga gummistövlar idag
empty.gif
och att det finns räcke, för det gick liksom inte att se var bron var pga vattenfärgen...

Kompisen hade stora hål i sina gummistövlar, så hon valde att ta av sig dom och gå barfota - svinkallt i vattnet
empty.gif
:nailbiting:
IMG_1459 by
IMG_1458 by

Grillkväll hos svärföräldrarna! Ett par de känner var också dör med sina två mopsar, full rulle! Minsta mopsen på 1 år är tokförtjust i mira och ska vara på henne hela tiden :D Även om mira kan bli lite burdus ibland leker hon oftast väldigt fint med de små!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 554
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 914
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
93 94 95
Svar
1 895
· Visningar
131 751
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 869
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar