Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
hehe, här har jag tvärtom problem med selar då bröstbensknappen sitter så förbaskat långt ner :)

Ja, det kan jag tänka mig blir ett problem! :p
Kanske det har med storlek att göra? Sitter det högre upp på alla större raser, och längre ner på alla mindre? Tänkte om det finns någon anatomisk orsak för att något ska få plats på något särskilt sätt. :idea:

Ja, det kan jag tänka mig blir ett problem! :p
Kanske det har med storlek att göra? Sitter det högre upp på alla större raser, och längre ner på alla mindre? Tänkte om det finns någon anatomisk orsak för att något ska få plats på något särskilt sätt. :idea:

Bra fråga - mina är ju egentligen inte så små som dom ser ut (nåja, allting är relativt) förutom att dom har korta ben. Hade dom haft normalben, så hade dom varit mycket större än dom är - hänger du med:D

Men dom skulle oavsett aldrig någonsin kunna ha en sele med "rak" bröstrem, för då skulle den hamna så långt ner att dom inte skulle kunna röra på frambenen;)

Bra fråga - mina är ju egentligen inte så små som dom ser ut (nåja, allting är relativt) förutom att dom har korta ben. Hade dom haft normalben, så hade dom varit mycket större än dom är - hänger du med:D

Men dom skulle oavsett aldrig någonsin kunna ha en sele med "rak" bröstrem, för då skulle den hamna så långt ner att dom inte skulle kunna röra på frambenen;)

Hahaha, jag tror jag fattar! :D
Av ren nyfikenhet, hur stora skulle de vara om de haft normal ben? Jämför gärna med en annan ras, jag är usel på att få en uppfattning från bara höjdsiffror. :p

Hahaha, jag tror jag fattar! :D
Av ren nyfikenhet, hur stora skulle de vara om de haft normal ben? Jämför gärna med en annan ras, jag är usel på att få en uppfattning från bara höjdsiffror. :p

Mini är ju liten även för sin ras, Men Polly som väger 8 kg (ca 28 cm hög) muskler skulle väl vara typ foxterrier/basenji i storlek med normallånga ben :)

Okej, inte nytaget... Fridolf som 12 veckors valp till vänster, Tod 12 veckor till höger. Så lika och ändå så olika!
10929022_10152762897273666_3984317589988244831_n.jpg

Overallen är helt fantastisk! Hon har dock ett täcke över, så att det blir mer reflexer än de som är på bara overallen, men det syns nog dåligt i filmen eftersom allt är mörkt :p

Här går det att se hur overallen är utan täcket på
24790_1419501804.jpg
Vart har du köpt den? Såg en liknande på Hööks idag som jag fingrade på. :)

Äntligen lite snö hemma i byn också! Det är första gången på två år som vi kunnat ta fram kälken, så vi hade bara lite tyngd på i början, sedan var det mest fokus. (och terriern är med på ett hörn. ;) )
Hon var så duktig!

Senast ändrad:
Lite bus från idag, massa blötsnö..
DSC_0592_1_zpsd8f81462.jpg

Mira tyckte att hon skulle bada!
DSC_0606_1_zps314c78f6.jpg

Här ser hon tjock ut, MEN det är för att hon andades häftigt efter massa spring :D
DSC_0613_1_zpsf169b49d.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 968
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
94 95 96
Svar
1 900
· Visningar
132 017
Senast: Enya
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar