Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aysu fick gå i djup snö idag, eller ja, så djup snö som det nu finns här ;) Efter en långpromenad där några kilometer blev ute på fält med orörd snö så var hon i alla fall nöjd och glad. Hoppas på att kunna fotografera henne i dagsljus snart.

Sarek fyllde 4 år igår och idag bjöd en vän på smörgåstårta. Jag tror han var lite sugen ;)

10501847_10153163942887150_2644945072475503327_n.jpg

Världshistoriens sämsta fotograf har varit i farten igen... Blev dock så nöjd med nya wp-selen att jag lägger upp ett par bilder ändå, trots den närmast meningslösa bildkvaliteten. :o

Monster är inte van vid att dra "solo", så att få honom att jobba för kameran med mig på avstånd som bara dirigerar funkade inget vidare...
vz8GiLQ.jpg

Och de chanser jag faktiskt fick att fånga honom i arbete kunde jag givetvis inte förvalta! Tar med den här ändå eftersom vinklarna i alla fall syns någorlunda...
4QC2rL4.jpg

Jag är faktiskt rätt nöjd med den här selen. Vinklarna känns äntligen lite vettigare, men den över nacken blev nog lite för vid egentligen. Tror dock att med bredare band och tjockare vaddering - vilket den här selen helt enkelt var tänkt att vara en modell för - kommer det jämna till sig så att säga. På bilden ovan har han klivit över en av benremmarna, men den håller annars god frihet åt både axlarna och bakbenen.

Drog med ca 20kg kedjor idag (vilket blev ungefär 8-10kg släpvikt på det underlaget vi gick på), och Monster verkade tycka selen var riktigt bekväm. Tänker nöja mig med den här selen ett tag, tills jag sett om jag vill ändra på nåt mer i alla fall. Till sådana här vikter duger den ju utan problem. :up:

Tycker dock att gamla selen var bra mycket snyggare... Men den hade blivit ändrad, flyttad, micklad, klippt, lappad och krånglad med så mycket att det inte funkade att försöka ändra den en gång till. Dags att starta på ny kula! ...som tyvärr blev beige. :cautious:

y2RpmJ1.jpg

Overallen är helt fantastisk! Hon har dock ett täcke över, så att det blir mer reflexer än de som är på bara overallen, men det syns nog dåligt i filmen eftersom allt är mörkt :p

Här går det att se hur overallen är utan täcket på
24790_1419501804.jpg

Vad är det för märke på den?

Även om mina är mycket mindre är e ju ganska lika i kroppstyp.

Vad är det för märke på den?

Även om mina är mycket mindre är e ju ganska lika i kroppstyp.

Den är från DgDoggear, googla så kommer du till deras hemsida :) Finns i pluttstorlekar upp till Aysus storlek. Hennes är egentligen i storlek för stor whippet men eftersom hon är så liten passade det ändå ;)

Världshistoriens sämsta fotograf har varit i farten igen... Blev dock så nöjd med nya wp-selen att jag lägger upp ett par bilder ändå, trots den närmast meningslösa bildkvaliteten. :o

Monster är inte van vid att dra "solo", så att få honom att jobba för kameran med mig på avstånd som bara dirigerar funkade inget vidare...
vz8GiLQ.jpg

Och de chanser jag faktiskt fick att fånga honom i arbete kunde jag givetvis inte förvalta! Tar med den här ändå eftersom vinklarna i alla fall syns någorlunda...
4QC2rL4.jpg

Jag är faktiskt rätt nöjd med den här selen. Vinklarna känns äntligen lite vettigare, men den över nacken blev nog lite för vid egentligen. Tror dock att med bredare band och tjockare vaddering - vilket den här selen helt enkelt var tänkt att vara en modell för - kommer det jämna till sig så att säga. På bilden ovan har han klivit över en av benremmarna, men den håller annars god frihet åt både axlarna och bakbenen.

Drog med ca 20kg kedjor idag (vilket blev ungefär 8-10kg släpvikt på det underlaget vi gick på), och Monster verkade tycka selen var riktigt bekväm. Tänker nöja mig med den här selen ett tag, tills jag sett om jag vill ändra på nåt mer i alla fall. Till sådana här vikter duger den ju utan problem. :up:

Tycker dock att gamla selen var bra mycket snyggare... Men den hade blivit ändrad, flyttad, micklad, klippt, lappad och krånglad med så mycket att det inte funkade att försöka ändra den en gång till. Dags att starta på ny kula! ...som tyvärr blev beige. :cautious:

y2RpmJ1.jpg

Ja, tjockare vaddering eller bredare band är nog en bra idé, annars kan det göra ont när det blir tyngre. Och om jag jämför med Billys sele så går den djupare ner fram, Monsters sitter lite mer "på halsen", ser det ut som. Har du mätt enligt rekommendationerna och instruktionerna så är det säkert bra :)

Ja, tjockare vaddering eller bredare band är nog en bra idé, annars kan det göra ont när det blir tyngre. Och om jag jämför med Billys sele så går den djupare ner fram, Monsters sitter lite mer "på halsen", ser det ut som. Har du mätt enligt rekommendationerna och instruktionerna så är det säkert bra :)

Ja, jag är helt med på att jag behöver skala upp för tyngre jobb! :up:
Den undre, gamla selen hade 5cm bandbredd (och tjockare vaddering än på bilden, den är tagen direkt efter jag sytt klart den), men det är svårt (och dyrt) att experimentera med sådana band så jag tänkte köra den med vanlig bandbredd tills jag känner att jag inte vill ändra något mer. Jag har mätt enligt ett antal instruktioner, alla är inte helt överens, så jag siktar mer på en "ungefär" rätt sele och sen justera den enligt hur han rör sig i den. :)

Jag blir lite knäpp på bröstremmen, jag håller helt med om att den ser ut att gå för högt upp men jag har känt på den tusen gånger och den vilar mot bröstbenet... Jag fattar inte riktigt hur det går ihop, han är ju knappast deformerad på något sätt! :laugh:

Jag vet inte om det har med skulderfriheten att det blir så? Jag är totalt handikappad när det kommer till att tänka i 3D tyvärr, jag tänker i ord - det är liiiiiiiite synd när man försöker knåpa ihop praktiska saker... :o

Känns som att den overallen är väldigt likt Hurrtas gamla modell som jag har? Bara det att min har kardborre i ryggen. Har en 551 till vinthunden som är i din str samt en 453 till pudeln som är 50 i ryggen.

Senast ändrad:
Jag blir lite knäpp på bröstremmen, jag håller helt med om att den ser ut att gå för högt upp men jag har känt på den tusen gånger och den vilar mot bröstbenet... Jag fattar inte riktigt hur det går ihop, han är ju knappast deformerad på något sätt! :laugh:

hehe, här har jag tvärtom problem med selar då bröstbensknappen sitter så förbaskat långt ner :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 567
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 969
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
94 95 96
Svar
1 900
· Visningar
132 079
Senast: Enya
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila