Senast tagna bilden XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt försök att gå med blindkäpp ihop med de två fick vänta ett slag till men jag tog flexit till spionen för att testa om de snurrar in sig lite mindre. Det gjorde de (om än att det inte syns på bilden då jag håller dem i en hand medan jag tar fotot, de samarbetar ju inte-inga medaljer för sånt). Försökte utan nosgrimma på henne i morse men kom inte många meter innan den åkte på igen. Hon använder hela sin styrka dit hon för tillfället vill gå utan någon som helst tanke på att när kopplet är slut så betyder det att kopplet är slut...Vi har så att säga lite att arbeta på där. Spionen har gått igenom samma resa, ingenting är omöjligt, speciellt inte för en rottweiler tänker jag ;)
465715574_10160867370718877_7304417366356608656_n.webp

Närmare än så här går det nog inte att komma 🙃 undra om hon tycker det är dags att börja använda tröja inne mer än när vi sover 😂 (jag har det rätt kallt på övervåningen där sovrummet är så vissa nätter får hon en fleecetröja på sig eftersom hon inte sover under täcket)
IMG_20241106_215304.webp

Närmare än så här går det nog inte att komma 🙃 undra om hon tycker det är dags att börja använda tröja inne mer än när vi sover 😂 (jag har det rätt kallt på övervåningen där sovrummet är så vissa nätter får hon en fleecetröja på sig eftersom hon inte sover under täcket) Visa bifogad fil 156398
Ha ha! Kul att det kan vara så olika! Min whippsa sover nästan aldrig UTAN att vara under täcket… I detta nu ser det ut såhär.

IMG_6827.webp

Spionen blev tjurig över att jag störde hans skönhetssömn. Det är slitigt med syskon ju!

Har aldrig haft en hund där man kan SE tankarna så tydligt på :D Han är så uttrycksfull :D Nej, han är inte sjuk eller mår dåligt eller ens ledsen, han har bara ett speciellt uttryck med sina isblå ögon, ögonbryn ovanför och sättet han himlar med dem, suckar djupt och vänder bort huvudet och säger "fuck of" när han inte vill vara med på något :D
Det är en huskygrej det där.
466119793_10160871362823877_4679715639635584405_n.webp

Kanske OT i en bildtråd, men hur kom det sig att du blev med rottweiler igen? :) Kanske är skrivet nånstans, men har missat det i så fall.
Jag kände att spionen behövde sällskap, ett sätt att kunna ha honom kvar eftersom han inte trivdes som ensamhund och då hittade jag henne. Jag ville inte ha en husky till...
Fördel med att hon redan är typ vuxen och allt det där, så att jag slipper just barnåldern. Hon i sin tur behövde lite ny miljö och annan form av aktivering typ. Det fungerar bra ihop med spionen och jag hoppas att det positiva jag ser håller i sig. Hon påminner ibland så mycket om rottweilervalpen jag hade att det gör något så ont i hjärtat. Till och med namnet är likt, som om jag döpt henne. Som om det var menat på något vis. Och det hoppas jag det är, så att det fortsätter går bra.

Jag kände att spionen behövde sällskap, ett sätt att kunna ha honom kvar eftersom han inte trivdes som ensamhund och då hittade jag henne. Jag ville inte ha en husky till...
Fördel med att hon redan är typ vuxen och allt det där, så att jag slipper just barnåldern. Hon i sin tur behövde lite ny miljö och annan form av aktivering typ. Det fungerar bra ihop med spionen och jag hoppas att det positiva jag ser håller i sig. Hon påminner ibland så mycket om rottweilervalpen jag hade att det gör något så ont i hjärtat. Till och med namnet är likt, som om jag döpt henne. Som om det var menat på något vis. Och det hoppas jag det är, så att det fortsätter går bra.

Hoppas 🙏

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
12 984
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 661
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 673
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka