Alltså denna hund!!Vi har äntligen fått lite snö iaf (Uno tycke mest det är "FYFAN! ")
Vilka raser är det och hur såg resten av kullen ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså denna hund!!Vi har äntligen fått lite snö iaf (Uno tycke mest det är "FYFAN! ")
Alltså denna hund!!
Vilka raser är det och hur såg resten av kullen ut?
Fotade min valp igår. Tycker själv att han börjar bli galet snygg.
Dom där ögonen.
Inte en bild, men en liten filmsnutt på Fridolf från dagens träning. Sura, svårflyttade tackor som ständigt satsar för att kuta iväg ur kontroll. Fritte håller huvudet kallt och greppar dem så de knappt vågar gå
Avslutade med att singla ut ena tackan och jobba på bara henne. Missade tyvärr att filma början så är bara sista halvminuten med i klippet
Wow, vilka bilder! Kan man få fråga vad du har för kamera + objektiv?Det kom snö hit igår! (idag är den tyvärr borta)
Wow, vilka bilder! Kan man få fråga vad du har för kamera + objektiv?
Tack
Det är en Nikon D300 och ett 50/1,8. Ska dock köpa ett 50/1,4 så fort jag hittar något lämpligt att köpa begagnat
Öh, jaha! Vad menas med 50/1,8? Vad är det för typ utav objektiv?
Tack!Ett litet fast objektiv, alltså ingen zoom-möjlighet utan brännvidden (hur långt du kommer) är på samma hela tiden, i det här fallet 50mm. Ju högre siffra desto längre kommer man. När jag fotar lure coursing tex så har jag ett objektiv där jag oftast ligger på 200mm och många kitobjektiv brukar väl ligga på ca 100mm. Det som står efter / är bländaren, alltså hur stort ljusinsläpp det är i objektivet. Ju lägre siffra desto större ljusinsläpp. Oftast är objektiven med stort ljusinsläpp de som har högst kvalitet. Just det lilla 50/1,8 brukar ses som ett "måste" i varje persons kameraväska eftersom det är otroligt billigt med tanke på kvaliteten och otroligt bra som allroundobjektiv. Det är dock odugligt till tex fotografering av vilda djur, där krävs teleobjektiv som "kommer närmare" själva motivet