Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har äntligen fått lite snö iaf :D (Uno tycke mest det är "FYFAN! :yuck:")

b129137.jpg

b129140.jpg

b129138.jpg
Alltså denna hund!! :love:
Vilka raser är det och hur såg resten av kullen ut?

Alltså denna hund!! :love:
Vilka raser är det och hur såg resten av kullen ut?

Tack, är rätt kär i henne själv :p Hon är en draghundsmix med mestadels pointer och vorsteh, men även lite husky och greyhound. Köpte henne som 7 månader så har inte sett mer än ett kullsyskon irl men de ska alla se ungefär likadana ut förutom att vissa är vita med beiga eller bruna tecken istället.

Inte en bild, men en liten filmsnutt på Fridolf från dagens träning. Sura, svårflyttade tackor som ständigt satsar för att kuta iväg ur kontroll. Fritte håller huvudet kallt och greppar dem så de knappt vågar gå :love:

Avslutade med att singla ut ena tackan och jobba på bara henne. Missade tyvärr att filma början så är bara sista halvminuten med i klippet:(

Inte en bild, men en liten filmsnutt på Fridolf från dagens träning. Sura, svårflyttade tackor som ständigt satsar för att kuta iväg ur kontroll. Fritte håller huvudet kallt och greppar dem så de knappt vågar gå :love:

Avslutade med att singla ut ena tackan och jobba på bara henne. Missade tyvärr att filma början så är bara sista halvminuten med i klippet:(

Jag tycker det är så fascinerande med ert samarbete! Alla signalerna och din kännedom om vad som ska göras när. Varför engelska kommandon? Och varför var det bra att han skulle ligga just då och gör han det själv eller behöver han den guidningen?

Öh, jaha! Vad menas med 50/1,8? :angel: Vad är det för typ utav objektiv?

Ett litet fast objektiv, alltså ingen zoom-möjlighet utan brännvidden (hur långt du kommer) är på samma hela tiden, i det här fallet 50mm. Ju högre siffra desto längre kommer man. När jag fotar lure coursing tex så har jag ett objektiv där jag oftast ligger på 200mm och många kitobjektiv brukar väl ligga på ca 100mm. Det som står efter / är bländaren, alltså hur stort ljusinsläpp det är i objektivet. Ju lägre siffra desto större ljusinsläpp. Oftast är objektiven med stort ljusinsläpp de som har högst kvalitet. Just det lilla 50/1,8 brukar ses som ett "måste" i varje persons kameraväska eftersom det är otroligt billigt med tanke på kvaliteten och otroligt bra som allroundobjektiv. Det är dock odugligt till tex fotografering av vilda djur, där krävs teleobjektiv som "kommer närmare" själva motivet :)

Ett litet fast objektiv, alltså ingen zoom-möjlighet utan brännvidden (hur långt du kommer) är på samma hela tiden, i det här fallet 50mm. Ju högre siffra desto längre kommer man. När jag fotar lure coursing tex så har jag ett objektiv där jag oftast ligger på 200mm och många kitobjektiv brukar väl ligga på ca 100mm. Det som står efter / är bländaren, alltså hur stort ljusinsläpp det är i objektivet. Ju lägre siffra desto större ljusinsläpp. Oftast är objektiven med stort ljusinsläpp de som har högst kvalitet. Just det lilla 50/1,8 brukar ses som ett "måste" i varje persons kameraväska eftersom det är otroligt billigt med tanke på kvaliteten och otroligt bra som allroundobjektiv. Det är dock odugligt till tex fotografering av vilda djur, där krävs teleobjektiv som "kommer närmare" själva motivet :)
Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 569
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
94 95 96
Svar
1 902
· Visningar
132 191
Senast: Trott
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar