Senast tagna bilden del VI

Lite bus mellan alla regnskurar! :love:

DSC_0086_zps8dd551bc.jpg

DSC_0104_zps7beaba10.jpg

DSC_0126_zps1c19281b.jpg

DSC_0131_zpsb58148e6.jpg

DSC_0141_zps61a68c1a.jpg

@Lavender, du ska inte komma till Lycke imorgon och spana på lure coursing-tävlingen?

@Tjôta, självklart! De ser ju ut att vara både snabba, smidiga och gilla att låtsasdöda annat ;)

@Jenka, det där var ändå en ganska kort bana ;) Har för mig att den var ca 600m lång. Hade säkert varit längre om det inte varit extremt varmt där. Enligt reglerna får banan för de större vinthundarna vara upp till ca 1000m lång, så ibland blir det mycket att springa på tävlingarna! Lite skillnad mot kapplöpningen där hundarna springer ca 320m, 550m eller 750m (och då är 750m ovanligt, de flesta springer ca 550m).

Vår härliga lördagspromenad slutade dessvärre på akuten med ett dramatiskt jack över knäskålen för matte (det var en lååång promenad ned ifrån kullarna. ^^), men innan dess var allt väl. Tyckte min vackra terrier förtjänade lite mer fototid den här gången!

Senast ändrad:
Lure coursing-tävling igen! :D Otroligt svårfotograferat pga högt gräs:
Sa_var_det_LC_tavling_igen_och_den_har_gangen_ville_kameran_inte_alls_samarbeta_Inte_fick_jag_nagon.jpg

64613_1408957787.jpg

Och för att kompensera de dåliga bilderna bestämde jag mig för att ta en skrytbild :p
80910_1408957791.jpg

Hon kom alltså 2a med cert och r-cacil.
Det innebär att hon nu efter sina fyra första tävlingar har:
3 andraplaceringar. 1 vinst. 3 cert. 2 reserv-cacil.
Hon är duktig den där lilla galenpannan :D

Lure coursing-tävling igen! :D Otroligt svårfotograferat pga högt gräs:
Sa_var_det_LC_tavling_igen_och_den_har_gangen_ville_kameran_inte_alls_samarbeta_Inte_fick_jag_nagon.jpg

64613_1408957787.jpg

Och för att kompensera de dåliga bilderna bestämde jag mig för att ta en skrytbild :p
80910_1408957791.jpg

Hon kom alltså 2a med cert och r-cacil.
Det innebär att hon nu efter sina fyra första tävlingar har:
3 andraplaceringar. 1 vinst. 3 cert. 2 reserv-cacil.
Hon är duktig den där lilla galenpannan :D

Och självklart missar vi er! Himla skit hela vår värld bara rasade =( Vi hade en skön promenad onekligen men... Nästa gång får du gärna sova hos ngn av oss. Ungarna kan vi slänga ut ur sitt sovrum på en madrass ngn annanstans. Tänkte så på dig som skulle köra så långt utan sömn typ!

Och självklart missar vi er! Himla skit hela vår värld bara rasade =( Vi hade en skön promenad onekligen men... Nästa gång får du gärna sova hos ngn av oss. Ungarna kan vi slänga ut ur sitt sovrum på en madrass ngn annanstans. Tänkte så på dig som skulle köra så långt utan sömn typ!

Jag kommer absolut tillbaka på fler tävlingar i framtiden, så någon gång ska vi allt få till en träff :D

Hönö har blivit ett favoritställe att gå promenad på spec när man kan få guidade turer av en som kan lederna! 6 whippets, en mix och en pudelmix som accepteras även av mycket rasistiska whippets och själv älskar vinthundar =) Vi hann dessutom hem innan ovädret med drygt 700 blixtar lyste upp hela em inpå nästa morgon på västkusten!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 791
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 364
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 289
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar