Sv: Sen start
Jag antar att du syftar på nån speciell tävling nu, men jag skriver typ 'har häst i kollektiv stall en bit hemifrån startat gärna sent,tack.' eller ngt liknande..
vi har vår ponny i ett kollektivstall på knappt 30 hästar, dock uppdelade i olika stall på gården. vi har det senaste året haft MYCKET stölder så gubben som har gårdet sätter för grinden så man inte kan köra in bilen ändå till stallet (och därmed sno grejor o lasta in i bilen), det är visserligen inget problem om man säger till honom då han är snäll & öppnar den närsom på dygnet om man säger till i förväg..
till saken, i 'vårt' stall står det 12 hästar, kommer man innan fodringen, vilket man gör när det är fälttävlan med tidig start, så är det fodra alla hästar i sitt egen stall som gäller..
då gäller det först att alltså komma ännu tidigare för att fodra, ge hösilage till hästarna i stallet då hösilaget förvaras i ett av de andra stallen, för att sedan ge kraften..
ska man även ge käk till sin egen häst då? för att sedan trycka in i transporten och åka några timmar, komma fram och rida dressyr/banhoppning och få resten av morgonhöet som inte hann ätas upp?
eller ska man låta sin egen stå över frukosten medan alla andra hästar står o käka och ge den efter dressyr & banhoppningen?
hmm, en del funderingar faktiskt, vad är egentligen bäst?
därför önskar jag, för min ponnys skull, sen start