Sv: Sen start

Kände att jag ligger nog på gränsen när jag bett om sen starttid med mina knappa 4 timmars resväg,:crazy: men till mitt försvar har jag ca 47 hästar att fodra och släppa ut innan avresa... Självklart får man vara beredd på att det kan bli lite tajt emellan hoppning och terräng, men 1½-2 timmar är ju skönt om man kan få så man hinner gå terrängbanan två varv, varav ett före dressyr och ett mellan hoppning och terräng t.ex.
Oavsett brukar det bli bra hur som i Gärds!:)

Fast 4 timmars resväg är väl ung. max om man åker samma dag (även för oss norröver ;))
De som har 50 mil att åka har väl alltid uppstallning så dom kan man sätta tidigt, det är ju dom där 20-30 milarna som man vill sätta sent så de slipper uppstallning.

Hur lång tid man har mellan momenten tycker jag beror på hur tävlingsplatsen ser ut. Är allt på samma ställe får det gärna vara kort mellan, men på tävling där terrängen ligger på annan plats (även om det bara är en kilometer eller två) behövs det tid, speciellt om man har två eller flera hästar

Sen start när man har 4 timmars resväg :p
Ja du, det tycker jag att man alltd kan önska. Med lång resväg som din så försöker vi uppfylla det också. :laugh: (får väl kolla om det är uppfyllt..)

Startlistorna är på G. Kommer ikväll eller morgonbitti. Ska bara kolla krockar en gång till först. :laugh: Man blir lätt snurrig.

Senast ändrad:

Fast 4 timmars resväg är väl ung. max om man åker samma dag (även för oss norröver ;))
De som har 50 mil att åka har väl alltid uppstallning så dom kan man sätta tidigt, det är ju dom där 20-30 milarna som man vill sätta sent så de slipper uppstallning.

...det är min tanke oxå.... Har man längre än 20-30 mil är det ju läge för uppstallning. Kan ju vara trevligt om hästen får en ärlig chans att göra en sportslig prestation

Jag har ärligt ingen koll på hur många timmar det var när jag tävlade :o Men man anpassar ju sig till tiderna, är det kort kanske man bara ger lite hö o vatten medan om det är längre fodras riktigt. jag hade iaf aldrig velat starta inom en timme efter hoppningen.

När vi åker ner till skåne har vi 20-30 mil resväg och ber om sen starttid, vilket vi alltid fått. Jättesnällt :)

I vår klubb gör vi precis som du, lottar, passar in ryttare med många hästar och sedan flyttar de som bett om tidig/sen tid så gott det går. Så värst många är det inte så det ställer till det. Eller var kanske jag ska säga, är inte så engagerad i den biten nu det sista.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 068
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 472
Senast: lizzie
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 642
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar