Semester o småbarn = osant

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Semester o småbarn = osant

Ojojoj...vilket väsen du ställer till med :D
Självklart kan man behöva ha semester utan barn också :bow:
Jag hör till de "lyckligt lottade" som var barnledig varannan helg pga separation :D + några veckor på sommaren...tror många skulle må bra av det faktiskt....man är väl inte mer än människa och inte älskar man väl sina barn mindre för det??

Ja, kommunen ska betala min och alla andra föräldrars barnlediga semester - det har jag sagt hela tiden, den betalar alla andras barnlediga semester, singlar utan barn, par som inte har barn - dom får vara lediga i 4-5 veckor och bara råda sig själva.
Och vara ensamma hemma - oooooo så skönt att vara ensam hemma.
Bara vara ensam hemma, 5 dagar i sträck, 7-8 timmar per dag - ensam hemma.

Inte_Ung, släpp benet det är mitt att tugga på så mycket jag vill - du kan inte få mig att ändra mig och du blir bara mer och mer patetisk.

Jag vill vara barnledig 5 dgr på raken men bara 7-8 timmar per dag.NU NU NU
Jag vill jag vill jag vill - inget annat duger, så det så och om inte jag får det så ska ingen annan få någonting annat heller. Jag ska genast bli politiker och höja dieselskatten 10 kr.

Luff skrev:
Ja, kommunen ska betala min och alla andra föräldrars barnlediga semester - det har jag sagt hela tiden, den betalar alla andras barnlediga semester, singlar utan barn, par som inte har barn - dom får vara lediga i 4-5 veckor och bara råda sig själva.
Vaaaa, gör den?
Hur då?

Är du sann och på riktigt?

Nej du, nu har du börjat spåra ur.
De singlar å barnlösa som har semester utan barn, har det just för att de inte har några barn.
Semester som semester, barn är frivilligt att skaffa å vill man ha en barnfri semester får man vara beredd på att inte skaffa barn.Punkt.

Snuffsan jo då jag släpper, han har varit ensam med barnen lika mycket som jag. Men han är kanske lite ångestfull när det gäller vatten just.
Och sen är det återigen att jag hade en ide - jag ville inte ha ett alternativ till min ide, jag vill ha min ide.
Sen att jag aldrig kommer att få den genomförd - ja, det kan jag leva med,men jag kommer fortfarande tycka att det är en bra ide.

Det är knappast mobbning, förstår inte hur du kan ta det så.
Här vill en mamma att skattemedel ska gå till att betala barnfri semester för de som frivilligt skaffat barn å tycker att alla singlar å barnlösa får ju en barnfri semester.
Kan det möjligtvis bero på att de inte har barn då?
Det är skit trist att de inte har anhöriga som kan ta hand om barnen när de vill vara lediga, men då får de ta å betala en barnvakt då, om det är så viktigt.
Vet många som inte skaffar barn just för att de inte vill ha barn omkring sig jämt å när man skaffar barn ska man tänka på att det inte går att trolla bort dem när man vill ha ledigt.Folk handlar före de tänker.
Önskar att fler läste detta så de fattar att barn är ett evighets åtagande, iaf de närmaste 20 åren.

Luff skrev:
JDäremot finns det dagläger alltemellanåt här för lite äldre barn 8 + men mina har varit lite små.
Ja, då är de lite små än, kanske men det kan ju vara en tanke för framtiden.

Och snälla läs hela tråden - åtminstone mina inlägg så ser du att jag har ingen kompis att byta barn med
Jag skrev faktiskt att jag inte läst hela tråden, det var väl bara att bortse från mina kassa förslag då.

Ingen av er har kommit med något förslag som gör min euforiska ide genomförbar, och nu menar jag inte era varianter med nån timme hit eller dit utan min ursprungside.
Sen att det inte är samhällsekonomiskt genomförbart - vafan kan jag få ha en ide för det?
Mitt förslag blir då att du lär dig finna din gräns och att stå upp för den inför barnen. Lite som det där Silverkedjan skriver om sin middagssovande mamma kontra dina toabesök. Jag upplever att det jobbigaste med barn är när man alltid måste ha hjärnan på, det är som den bränns tillslut. Jag gör så att jag kräver helt egen tid ibland när min man är hemma, även fast vi är i samma rum. Då "upphör" min hjärna att ha barnen som prio ett och för mig är det ett sätt att vila och ladda batterier. Tror du att det skulle ge dig mer vila på sikt så att kanske de där 7-8 timmarna i sträck inte blir lika nödvändiga? Eller har du tillfälle till den där mentala vilan redan?

Ja kommunalanställdas alltså - har du hört talas om semesterersättning.
Hallå, jag jobbar ihop min semester precis som alla andra, under min semester skulle jag vilja ha rätt att lämna mina barn på dagis/fritis 5 dgr 7-8 timmar per dag med naturligtvis den normala avgiften. Nu kommer jag inte ihåg vad en dagisplats kostar för kommunen per timme men den del som blir mellanskillnad på min avgift och själva kostnaden tycker jag kommunen kunde betala.

Säkert några tusenlappar - och vad barn det blev på dagis då och då kunde kommunen ta in sommarjobbare och så fick en massa ungdomar sommarjobb och inte bara den som du tycker jag ska betala svart.

Jag gillar inte att fuska - många föräldrar är idag hemma och gör vad dom vill och har sina barn på dagis. Jag skulle vilja kuna göra så uan att ha dåligt samvete och få smita förbi dagis om jag blev sugen på att åka o fika.

Jag har redan häst i stallet till självkostnadspris som ägs av ungdom - hon är gärna barnvakt ibland men inte 5 dgr, 7-8 timmar per dag i sitt eget hem - hennes mor skulle nog protestera då.

Jag tror du har missat ironin i inläggen :angel:

Även föräldrar är dessutom människor och kan behöva rå om sig själva, antingen by themselves eller åka tillsammans nånstans för att ta hand om varandra...en del föräldrar vill/behöver inte det medans andra mår bara mycket bättre av det...har du skaffat häst kan du ju leja bort den en helg eller en vecka, och Luff lär nog få betala för det om hon åker bort en vecka eller om nån nära anhörig vill ta hand om barnen den tiden....nu var det bara dagtid det handlade om....att få barn vet man innebär ett livslångt ansvarstagande, men för det så kan man behöva en pust lite då o då utan för dens skull anklagas för att vara en dålig förälder....

Men varför måste ni till vatten? Du drar upp det gång på gång. Om ni nu har ågren ang vatten, varför envisas med just det? Det finns miljoner andra saker att göra där man inte kan drunkna. Speciellt en sån här regnig sommar.

Jag är medveten om att föräldrar är människor som inte är övermänskliga men ibland blir man bara så paff av en del inlägg:smirk: :angel:

ja då kan vi ta bort a kasse/sjukkassepengar för dom som aldrig haft en fastanställning för dom är dyra dom, inte en skattekrona har dom dragit in.....

jamen, det var ett exempel eftersom jag fick förslag på att han skulle åka o bada m barnen några timmar så jag fick kissa ifred.
Sen började alla hugga på karln......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 354
Senast: Alandia
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 764
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar