Secret Santa 2022

Det har du nog rätt i..va lite groggy i huvudet när jag öppnade imorse. Det blev liten planerad resa till akuten för mig igår, en släkting hade missar att jag är nötallergiker o bjöd på godis som innehöll nötter som jag inte uppmärksammade.
Oj, hoppas du mår bättre nu :nailbiting:

Jag som försökte leta vilka som bodde utomlands som var med i diskussionen om att låna andras adresser, för att se om någon där bodde utomlands. Och sen sa sel igår något om att hjälpa skicka. Att jag valde sel först var för att du skrev att jag hade en hobby du inte visste något om och jag hade glömt att det brukar räknas som hobby att ay, så tänkte att jag hade ju inte skrivit något om nån hobby :rofl: :o

Och verkligen inte ditt fel med paketet, det är tydligen tullen som inte är på humör i år. Det ska bli kul att öppna när det kommer. Har redan använt presentkortet så länge, för vad jag behöver för att göra klart ett projekt med att skapa en tygtavla för alla mina julörhängen :):heart
Så kan faktiskt visa upp bild på min present så här långt:
Visa bifogad fil 109011
Hahaha jag vet inte om jag ska vara glad eller ha dåligt samvete för att du la ner så mycket tid på efterforskningar 😅 Det var ju precis det jag hoppades med rimmet, tänkte annars att det blir lite för tråkigt självklart vem det är när du ser var paketet skickats ifrån så jag såg till att det blev liiite roligt gissande i alla fall ;)

Hahaha jag vet inte om jag ska vara glad eller ha dåligt samvete för att du la ner så mycket tid på efterforskningar 😅 Det var ju precis det jag hoppades med rimmet, tänkte annars att det blir lite för tråkigt självklart vem det är när du ser var paketet skickats ifrån så jag såg till att det blev liiite roligt gissande i alla fall ;)
Såhär såg rimmet ut förresten, ifall det är nån annan som blir nyfiken ;)

Med detta kort
Kan du kanske ganska fort
Gissa vem jag är
Det blir ju sådär
När det inte är så många
Utanför landet det långa

Men för att komplicera
Och få dig att fundera
Har jag lagt ner en och annan sak
Från ett helt annat hak

Kanske är det bara som jag luras
För att se till att det kluras
Låna andras adresser kan man ju göra
Och därmed störa
I gissningsleken på Bukefalos
Där man om användarnamnen slåss

Så vem är jag, och var hör jag hemma?
Gissa på du, så får vi se vad som kan stämma

Stella tackar så mycket för klappen.
20221225_110820.webp

Ja, det är jag! 😊
Cooolt!

Jäklar vad jag klurade på ledtrådarna. Sen var det en bild på hundforumet som fick mig o gissa på dig. Måste fråga. Ena te-sorten ”Gnesta”. Bor du åt det hållet?

Jag vet att jag gjorde det tufft för dig men såå himla bra som du löste det! Mintkyssar…har jag inte ätit på många år o gissel va gott det är! Chiliflakes, var har du fått tag i dem? El gjort själv? För de ska bli ett nöje att smaka resultaten av maten på dem (jag lagar inte mat själv m har en man med i livet som gör).

Tack så himla mycket! 🤩

Tomte - Snäll Bukefalist
Fjordfrälst - Dobbis
Nahar - Gnist
Nytant - Therese1988
Klara - Bluefish
YorkWann - astronaut
astronaut - Calmiche
sweep - Kakis
Calmiche - Malin_L
Parellikusken - Ninnurur
Ceta - mumin
cirkus - Caoimhe
cewe - Klara
Jeps - sweep
EZMK - Bapelsin
Snurrfian - EZMK
Takire - Halcyon
Keb71 - athena_arabians
athena _arabians - bollen__
AbCdE- Takire
Marty - cambodia
Cattis_E - Mineur
Sonic76- Fjordfrälst
Ninnurur - mysboll
Lumos_Nox- AbCdE
Diabetikern - Elo
Blacksmithfarm - Diabetikern
Tulip - Ceta
Houdinie - _Elly
cambodia - Sel
Malin_L - Nytant
Mysboll - YorkWann
TeamLundVer - Wingates
dobbis - Cattis_E
Wingates - LillaMy84
Halcyon - Malibu_Stacy
Mineur - Madalitso
Caoimhe - Nixehen
Kakis - zassoo
Bluefish - Houdinie
Bapelsin- Lumos_Nox
Therese1988 - Squie

Jag är inte från Finland men jag är din tomte 😄😄😊😊 Sambon beställde något från Finland (eller ett finskt företag alla fall) och jag snodde kartongen 😄😄
🤣🤣Förlåt vet inte varför jag fått för mig du bor i Finland. Bet verkligen om ursäkt att jag inte kunde öppna paketet igår
Bozze ( hunden) tackar väldigt mkt för godiset. Dock osäker på om han öht han smaka inna dom va slut. Tror han svalde den hel🙄🤣

Cooolt!

Jäklar vad jag klurade på ledtrådarna. Sen var det en bild på hundforumet som fick mig o gissa på dig. Måste fråga. Ena te-sorten ”Gnesta”. Bor du åt det hållet?

Jag vet att jag gjorde det tufft för dig men såå himla bra som du löste det! Mintkyssar…har jag inte ätit på många år o gissel va gott det är! Chiliflakes, var har du fått tag i dem? El gjort själv? För de ska bli ett nöje att smaka resultaten av maten på dem (jag lagar inte mat själv m har en man med i livet som gör).

Tack så himla mycket! 🤩
Jag fick lite hjärnsläpp när jag inte kunde snoka så mycket, så jag improviserade lite. :o
Visst skrev du något om mint och choklad? Tanken var egentligen att jag skulle skicka med chokladpraliner från vår lokala lilla choklad- och glassfabrik, men de hann inte öppna innan jag ville skicka. (Endast öppet på sommaren samt vid jul)
Jag kom på att jag hade tagit bort info om var jag bor, men det stämmer. Innan hade jag nog "Sörmländsk håla" eller nåt som bostadsort på min profilsida. 😅

Chilin är från mitt växthus. Jag hade ingen aning om ifall du ens äter det eller lagar mat, men jag höll på att slå in till släkt och vänner och tänkte "jag chansar och slänger med två olika sorter, så får hon ge bort dem till någon annan i värsta fall." :D

Till övriga: Ledtråden var alltså att jag först trodde det skulle synas något om bostadsort i min profil, vilket det ju inte gjorde, oooops! Och en grå schnauzer och en "guldhäst".

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 530
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 128
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar