SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det verkade viktigare att skicka in anmälan till Migrationsverket om att vi kan erbjuda tillfälligt boende för en familj på flykt.
Jag hörde hur det fräste till när droppen föll på den heta stenen...
Men..först nu?

Skämt åsido, kolla gärna vad djungeltrummorna i de olika partigrupperna säger. Dessa brukar ju ligga lite före tidningarna....

Jag hörde hur det fräste till när droppen föll på den heta stenen...
Men..först nu?

Skämt åsido, kolla gärna vad djungeltrummorna i de olika partigrupperna säger. Dessa brukar ju ligga lite före tidningarna....

Jag har anmält det förut också men då blev det tummen ned för att läget inte är tillräckligt bra samt att antalet platser är väldigt begränsat. Det blir kanske samma besked nu, men situationen har ändrats till en mer akut. Jag litar på att Migrationsverket gör de bedömningar som är relevanta.

Men herr lbb, vad har du gjort de senaste månaderna för att underlätta för nyanlända?
Hr LBB anser inte att vi ska ha fler nyanlända innan vi processat igenom de som redan är här. Jag anser att genom att underlätta så skickar vi bara signaler att fler kan komma.
Med processa menar jag att de ska ha eget boende och jobb.
På så viss friställer vi resurser så att vi kan öppna slussporten för nästa grupp.

Hr LBB anser inte att vi ska ha fler nyanlända innan vi processat igenom de som redan är här. Jag anser att genom att underlätta så skickar vi bara signaler att fler kan komma.
Med processa menar jag att de ska ha eget boende och jobb.
På så viss friställer vi resurser så att vi kan öppna slussporten för nästa grupp.

Vad gör herr lbb för att se till att de får eget boende och jobb, då? Annat än gnälla på forum om att det är omöjligt när andra framställer förslag, menar jag.

Vad gör herr lbb för att se till att de får eget boende och jobb, då? Annat än gnälla på forum om att det är omöjligt när andra framställer förslag, menar jag.
Jag har köpt arbetstimmar motsvarande en årsanställning från en svensk företagare som kommer från Mellanöstern.
Det tycker jag är rätt väg att gå ;)

PS vitt naturligtvis. och det gäller bara för detta året.

Visst är det en av de rätta vägarna att gå.
Det är den rätta vägen att gå. För följden blir att han köper eller hyr sitt eget boende och blir en fri självständg individ som inte lever på allmosor från samhället.
ERGO kan vi inte skaffa jobb till mer an 15000 om året så är detta begränsningen.
När sedan dessa 15000 har jobb kan de ta hit familjen.

Det är den rätta vägen att gå. För följden blir att han köper eller hyr sitt eget boende och blir en fri självständg individ som inte lever på allmosor från samhället.
ERGO kan vi inte skaffa jobb till mer an 15000 om året så är detta begränsningen.
När sedan dessa 15000 har jobb kan de ta hit familjen.

Nej, skydd klarar vi att erbjuda i mycket högre utsträckning. Och jobb. Eftersom tillväxtmålen ligger på 2-3 procent så klarar vi minst ungefär en sådan befolkningsökning också, vilket är sådär 200.000 personer.

Nej, skydd klarar vi att erbjuda i mycket högre utsträckning. Och jobb. Eftersom tillväxtmålen ligger på 2-3 procent så klarar vi minst ungefär en sådan befolkningsökning också, vilket är sådär 200.000 personer.
Då är ju problemet löst, du fixar fram jobb, fast, historiskt sett så har vi väl en rätt markant brist på arbetsplatser. Och rationaliseringen minskar väl arbetsplatserna med mellan 1 och 2 % per år så det eliminerar ju dina 200 000 eller? ;)

Nu säger jag ju att vi ska begränsa skydd till den mängd vi kan fixa jobb till.
+
Att de som man ärligt kan anse söker skydd knappast kan komma från Danmark, Tyskland eller Österrike. så.......

Får golit fråga pensionären, var det bättre förr?

Det är en fråga som inte är så lätt att besvara med ja eller nej. Mycket var bättre förr mycket var även sämre förr (läkarvetenskapen och metoderna t.e.x). Saker och ting var enklare förr bland annat när det gäller jobb, man behövde inte civilingenjörsutbildning för att städa toaletter (ironi) utan
efter 9 år i grundskolan räknades man som vuxen och förväntades klara sig själv. Det var inte heller problem med jobb, tvärtom industrin skrek efter arbetskraft att får jobb tog max 5 minuter och nån arbetsförmedling var inte nödvändig. De flesta i min klass (jo hela klassen gick tillsammans i 9 år) slutade, började jobba och läste aldrig vidare, dock inte jag.
Så visst var sånt bättre, man fick yrkesutbildning på företagen i yrket med början första dan och full lön.

Den högsta dagersättningen är 71:- (24 om mat ingår) För att få 5000 måste alltså måndaden vara 70 dagar lång.

l

Nu tror jag @ginnies menade pensionärer, människor med sjuk/aktivitetsersätting och liknande. Det finns inte en chans att få 5000 över efter skatt när hyran är betald för en fattigpensionär. Det lär du bli varse själv när du går i pension. Utan bostadstillägg (i hyrd lgh) har man kanske 0:- kvar (beroende på om du bor själv eller serviceboende).

Vad jag har förstått så finns det studier som pekar åt både det ena och det andra hållet, men jag ska inte säga för mycket, jag har inte läst några studier i ämnet själv. Det finns många gånger en övertro på studier har jag märkt, bara för att något kallas för "en studie" så är det verkligt. Att studien i sig kritiskt måste granskas vad gäller valda metoder och tillvägagångssätt, det struntar många i, om resultatet gynnar den egna ståndpunkten.

Jo det finns studier som pekar åt det ena och det andra hållet. Men om vi exkluderar rapporterna som är gjorda av politiska intresseorganisationer så är forskningen helt samstämmig om att invandringen till Sverige är en nettokostnad.

Jo det finns studier som pekar åt det ena och det andra hållet. Men om vi exkluderar rapporterna som är gjorda av politiska intresseorganisationer så är forskningen helt samstämmig om att invandringen till Sverige är en nettokostnad.
För några år sedan, med den dåvarande andelen av asylsökande från Afghanistan, Mellanöstern och Nordafrika så visade invandringen en svagt plusnetto för nationen.
Detta för att arbetskraftsinvandring, återvändare gav ett så kraftigt överskott.
Situationen idag är en aning annorlunda. Det enda som eventuellt, jag säger eventuellt kan vara positivt är att andelen av dem som kommer är relativt unga, dvs under 30 år.
Annars talar nog allt för att ca 50% av dem inte kommer att bidra utan tvärtom belasta samhället livet ut.

Var det 80-talet du syftade på? Eller var det en egen slutsats om att enskilda kohorter för några år sedan borde vara lönsamma p.g.a högre andel arbetskraftsinvandrare? Jag är tveksam till det senare, men det är inte omöjligt.
Om fördelningen av inkommande var likartad som då så torde utfallet vara liknande. Slutsatsen från då verkar även den vara applicerbar på nuläget.

Jag har anmält det förut också men då blev det tummen ned för att läget inte är tillräckligt bra samt att antalet platser är väldigt begränsat. Det blir kanske samma besked nu, men situationen har ändrats till en mer akut. Jag litar på att Migrationsverket gör de bedömningar som är relevanta.
Varför skickar du inte in din anmälan nu när Morgan sagt att det är full. Då spelar ju läget ingen roll. Kan Riksgränsen ta emot så kan du. Dessutom får du ju 2000kr per månad och flykting av Frigolit så det borde väl räcka åt dig

Och fortfarande har vi 50 procent som tycker att vi ska öka flyktingmottagandet eller behålla den nivån vi har idag, trots de enorma svårigheter som finns rapporterade.
Sluta sprida dina lögner nu. Att du inte skäms. I dagens DN/Ipsos så är det BARA 26% som anser att Sverige ska ta emot mer betydligt fler eller något mer flyktingar att jämföras med 44% i september. Dessutom säger 41% att lagar och regler bör ändras så att färre flyktingar får uppehållstillstånd. Att jämföra med september då den siffran var 29%. Så lagom till jul kommer majoriteten av Svenska folket att anse att nu får det vara nog

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 411
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar