SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du menar att du arbetar gratis och att skattebetalarna gör det möjligt för dig att vara SD-troll?

Javisst. Vi har pensionsålder i Sverige (åtminstone än så länge), fast Renfällen tyckte 75 va en bra ålder. Stackarn fick ju flytta från Täby
för han fick ett flyktingboende på kryp avstånd så nu återfinns han ju granne med Schyffert i Vasastan ..... så kan det gå

Troll vet jag inte precis, jag kallar det realist något som du säkert inte gillar för hemma hos dig går t.o.m klockorna åt vänster, men man lär sig det också med tiden kanske?. :D

Det har nu gått så långt i vissa kommuner att socialtjänsten inte läge förmår att utföra de lagstadgade åtgärder man har gentemot sina egna medborgare, sjukvården flaggar för samma sak.
Då är , enligt mig, myndigheterna tvungna att prioritera sina egna medborgare/PUT innehavare först.
Därefter kan man använda resterande resurser till dem som kommer som objudna gäster.
För går det så långt att sjuka eller pensionärer kommer till skada pga detta så lär pendeln slå över ganska långt...

Javisst betalande turister....

Har aldrig varit med med om att man får åka tysklandsfärja gratis? Har du?

Men åter till bostäderna.

Rätta mig om jag har fel; (som om det inte skulle ske även om jag har rätt)

De som inte har råd genom minskade bidrag, antingen genom att man är medborgare, har PUT eller inte ska minska efterfrågan genom att lämna landet.
Du tänker dig att i huvudsak kommer detta att ske genom att de som inte har PUT, inte är medborgare lämnar landet?

Det har nu gått så långt i vissa kommuner att socialtjänsten inte läge förmår att utföra de lagstadgade åtgärder man har gentemot sina egna medborgare, sjukvården flaggar för samma sak.
Då är , enligt mig, myndigheterna tvungna att prioritera sina egna medborgare/PUT innehavare först.
Därefter kan man använda resterande resurser till dem som kommer som objudna gäster.
.

Vilket är det kommuner och landsting gör.

Har aldrig varit med med om att man får åka tysklandsfärja gratis? Har du?

Men åter till bostäderna.

Rätta mig om jag har fel; (som om det inte skulle ske även om jag har rätt)

De som inte har råd genom minskade bidrag, antingen genom att man är medborgare, har PUT eller inte ska minska efterfrågan genom att lämna landet.
Du tänker dig att i huvudsak kommer detta att ske genom att de som inte har PUT, inte är medborgare lämnar landet?
I den frågan kan jag bara hänvisa till inlägg 1772 ;)

Som sagt, kom igen nu godhetsapostlar, för det finns många många här, upplåt er mark för staten saknar möjlighet:
Ps. För golit, staten det betyder du, jag och alla andra. Dax att slanta upp nu.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/msb-larmar-klarar-inte-hitta-taltplatser

"Myndigheterna kommer inte klara att ordna tillfälliga boenden och tältplatser för alla de flyktingar som kommer till Sverige. MSB och Fortifikationsverket varnar nu att man endast kommer kunna skapa 4.000 av de 110.000 platser som Migrationsverket efterfrågat i år och nästa år.

Bristen på sängplatser för flyktingar är akut. Runt om i landet har både gymnastiksalar och kundcenter fått göras om till tillfälliga sovsalar. Att ställa upp tält har setts som ett sätt att få många sovplatser på kort tid, men också det visar sig vara mycket svårt."

Ja du säger det med signalerna från respektive myndighet vittnar om ngt annat.

Nej, men hur var det nu med bostadsfrågan?

Sänkta bidrag driver folk ur Sverige och så löser vi bostadsbristen?

Sverige har eller riskerar en bostadsbubbla, vilka bidrag vill du sänka eller ta bort för att folk ska lämna landet i den utstäckning att bostadspriserna sjunker till den grad att ett gift par postiljon/sjuksköterska kan köpa en lägenhet i en stor stad i Sverige?

Nej, men hur var det nu med bostadsfrågan?

Sänkta bidrag driver folk ur Sverige och så löser vi bostadsbristen?

Sverige har eller riskerar en bostadsbubbla, vilka bidrag vill du sänka eller ta bort för att folk ska lämna landet i den utstäckning att bostadspriserna sjunker till den grad att ett gift par postiljon/sjuksköterska kan köpa en lägenhet i en stor stad i Sverige?
I den frågan kan jag bara hänvisa till inlägg 1772 ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 411
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar