SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å tusan så det fanns verkligen en gräns :confused:. Men Lövet stod ju i Agenda för några veckor sedan och käftade emot Jimmie att Sverige skulle klara detta och att vi kommer att klara detta. Å så gör vi inte det:banghead:. I vilken verklighet lever dom i egentligen? Så Jimmie hade rätt då

Som Mattias skrev idag på fb. Det enda SD begärde i budgetförhandlingen var att S skulle behålla dåvarande nivå på invandringen och
inte öka på den. Och nu får Lövet vackert krypa till korset i alla fall. Synd om honom ....not

Tja det fanns tydligen en gräns (i volym) som vissa har hävdat inte existerar, men nu är vi där. :angel:

Ja, REDAN där. Drygt ett år efter att Reinfeldt sagt nåt om , när han flög "han såg det fanns gott om plats", jag nu vill en del inte ens bo där det finns plats för det är för mkt skog.:( Är det inte bättre med skog än krig, förtryck och våldtäkt?

Detta har du o Gammel o LBB, Politisktkorrekt, Axel o flera sagt från start. Ett mycket, mycket allvarligt läge, sägs det. Inte nöd än men närapå.

Å tusan så det fanns verkligen en gräns :confused:. Men Lövet stod ju i Agenda för några veckor sedan och käftade emot Jimmie att Sverige skulle klara detta och att vi kommer att klara detta. Å så gör vi inte det:banghead:. I vilken verklighet lever dom i egentligen? Så Jimmie hade rätt då

Ja, skämmes, bara några veckor efteråt. Vad lever han i för bubbla?

Ja, REDAN där. Drygt ett år efter att Reinfeldt sagt nåt om , när han flög "han såg det fanns gott om plats", jag nu vill en del inte ens bo där det finns plats för det är för mkt skog.:( Är det inte bättre med skog än krig, förtryck och våldtäkt?

Detta har du o Gammel o LBB, Politisktkorrekt, Axel o flera sagt från start. Ett mycket, mycket allvarligt läge, sägs det. Inte nöd än men närapå.

Tack.
Om de asylsökande får bo på gatan skulle jag kalla det för nöd. Vem ska ge dom mat?

Som Mattias skrev idag på fb. Det enda SD begärde i budgetförhandlingen var att S skulle behålla dåvarande nivå på invandringen och
inte öka på den. Och nu får Lövet vackert krypa till korset i alla fall. Synd om honom ....not
Å det är nu som systemet kommer att krackelera. När nu Morgan har kastat in handuken blir ju hans underhuggare handfallna och vet inte vilka order dom i sin tur ska ge neråt i hierakin. Och till slut så vet ingen vad dom sak göra utan allt kommer då att stå still och ingen ledning finns. Samtidigt som det fortsätter att komma in i landet. Var ska dessa vara.

Lövet lovade 32000 traineejobb och ingen ungdom skulle gå arbetslös i mer än 90dagar. Nu har dom gått arbetslösa i över ett år och ETT enda traineejobb har Lövet skapat som registrerat hos AF :laugh::laugh:

Men nu är det slutljugit från regeringens sida nu är det bara att börja städa upp efter sig...........om man nu klarar av det

Nu pudlar ju "rassenassarna" för fullt :D. Underhållande men i grunden tragiskt, hade dom lyssnat på oss förra hösten hade vi inte befunnit
oss i denna situationen. Dock får vi som hävdat det känna oss nöjda nu när hut har gått hem även i Rosenbad. :up:

Jag är villig att ta Lövets jobb för endast 50000kr i månaden. Att han ska ha en fet lön för att ljuga svenska folket rakt upp i ansiktet accepterar jag inte.

Tack.
Om de asylsökande får bo på gatan skulle jag kalla det för nöd. Vem ska ge dom mat?

Ja, Ylva sa att det inte var nöd nu- alltså idag, det kan mkt väl vara det redan i morgon. Jag börjar allvarligt undra vad tänker de med?

Är det verkligen så illa att en bunt här, på ett forum- och en del av dem emellanåt bannade- ska vara smartare än Löven och co? Tydligen.

Alltså NI ovan nämnda har ju hela tiden sagt detta. HELA TIDEN. Och fått massor av spott och spe, hur oempatiska och elaka och människofientliga ni är när ni sagt att alla kan inte hjälpas.

Nu står migrationsMorgan och högljutt säger: Kom inte hit. Hur oempatiskt är inte det? Eller är det mer oempatiskt om man , som vissa här inne, kan tänka, än att börja förstå det först när det är fullt och lite till??

Ja, Ylva sa att det inte var nöd nu- alltså idag, det kan mkt väl vara det redan i morgon. Jag börjar allvarligt undra vad tänker de med?

Är det verkligen så illa att en bunt här, på ett forum- och en del av dem emellanåt bannade- ska vara smartare än Löven och co? Tydligen.

Alltså NI ovan nämnda har ju hela tiden sagt detta. HELA TIDEN. Och fått massor av spott och spe, hur oempatiska och elaka och människofientliga ni är när ni sagt att alla kan inte hjälpas.

Nu står migrationsMorgan och högljutt säger: Kom inte hit. Hur oempatiskt är inte det? Eller är det mer oempatiskt om man , som vissa här inne, kan tänka, än att börja förstå det först när det är fullt och lite till??

"Jag börjar allvarligt undra vad tänker de med?"
Tror inte det lämpar sig för tryck :D . Då blir man bannad igen :p

Iofs känns det rätt bra att få rätt så nu kan man luta sig tillbaka och vänta på utvecklingen.

Ja det Morgan säger uppfattar jag som rasistiskt när man säger så.

Ja jag har blivit bannad för att jag har uttryck en politisk åsikt som grundar sig i verkligeten och på enkel matematik.

Det regeringen skulle ha gjort var att stänga gränsen i sommras och säga: Vi ska vara stolta över att ha tagit emot så många som vi nu har gjort.

J nu har pendelns börja svinga tillbaka. Nu gäller det bara att vara moderat* så att inte pendeln tillåts svänga ur läge lika långt som den är nu. Lagom är bäst.

Med moderat så menar jag naturligtvis måttfull och balanserad ;)

"Jag börjar allvarligt undra vad tänker de med?"
Tror inte det lämpar sig för tryck :D . Då blir man bannad igen :p

Iofs känns det rätt bra att få rätt så nu kan man luta sig tillbaka och vänta på utvecklingen.
Utvecklingen är att det inte kommer färre än på några år. Finland har skärpt sina lagar vilket fick tillföljd att man lämnade Finlad och gick tillbaka till Sverige. Tyskland har gjort likadant vilket får till följd att man tar sig vidare norrut till Sverige. Sverige sitter nu med SP och vill ha hjälp av EU att få iväg flyktingarna från Sverige men ingen lyssnar och vill hjälpa till. Så Lövet, lös detta nu det har du betalt för nu när du inte lyssnat på Jimmie

Det är inte fullt eftersom inte alla kommuner gör vad de kan. När alla kommuner bidrar kan vi diskutera om det är fullt eller inte fullt.

Det är inte fullt eftersom inte alla kommuner gör vad de kan. När alla kommuner bidrar kan vi diskutera om det är fullt eller inte fullt.

Konstigt Morgan Johansson håller inte med dig, men du kanske har plats hemma hos dig eller någon inside information ingen vet om?
"Alla boenden är nu slut i Sverige, vilket gör att asylsökande kan bli utan tak över huvudet.

Det slår migrationsminister Morgan Johansson (S) fast.

– De som kommer hit får vara beredda att lösa sitt boende på egen hand.

– Vi har nu nått gränsen."

Då är det fullt (i verkligheten alltså).

Är det där som SD kommer in ;)
Sorry, jag tror nog SD kommer att bete sig som de flesta andra populistiska partierna.
Skulle man komma intill och få sitta med i en regering så skulle man tvingas ta en hel del obekväma beslut som skulle få deras lättrörliga väljare att vända dem ryggen. Så länge man sitter i opposition så kan man ju komma med vilka förslag man vill och ingen synar dem, eftersom partiet sitter i just opposition.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar