SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sorry, jag tror nog SD kommer att bete sig som de flesta andra populistiska partierna.
Skulle man komma intill och få sitta med i en regering så skulle man tvingas ta en hel del obekväma beslut som skulle få deras lättrörliga väljare att vända dem ryggen. Så länge man sitter i opposition så kan man ju komma med vilka förslag man vill och ingen synar dem, eftersom partiet sitter i just opposition.
Men så är det ju. Om SD skulle sitta med i en regering så måste ju SD släppa en del på sitt. Det gäller ju alla partier som vill vara med.
Den tiden när S hade egen majoritet och man gjorde som man ville, den tiden är förbi

Sorry, jag tror nog SD kommer att bete sig som de flesta andra populistiska partierna.
Skulle man komma intill och få sitta med i en regering så skulle man tvingas ta en hel del obekväma beslut som skulle få deras lättrörliga väljare att vända dem ryggen. Så länge man sitter i opposition så kan man ju komma med vilka förslag man vill och ingen synar dem, eftersom partiet sitter i just opposition.

Det tror jag inte. SDs väljare är intresserade av landet i första hand och partiledningen har ju klart visat att den kan ta obekväma beslut
och inte rygga tillbaka för det. I det stora hela är ju borgeligheten (då med undantag av FP) rätt homogen så det lär nog vara AKB som
tyvärr inte är kvinna nog att leda M i framtiden. Hur i herrans namn man kunde välja Älgen till partiledare är obegripligt, karisma som en tegelmur
och inte vågar hon ge raka besked heller om något .... Suck.

Det tror jag inte. SDs väljare är intresserade av landet i första hand och partiledningen har ju klart visat att den kan ta obekväma beslut
och inte rygga tillbaka för det. I det stora hela är ju borgeligheten (då med undantag av FP) rätt homogen så det lär nog vara AKB som
tyvärr inte är kvinna nog att leda M i framtiden. Hur i herrans namn man kunde välja Älgen till partiledare är obegripligt, karisma som en tegelmur
Men hon hade ju något på gång faktiskt men vek ner sig och det fick hon sota för i barometrarna

Jag slänger ut en trevare här o nu. Hur ska vi formulera nästa SD? Vad ska tas upp i den? Börjar ju bli dax snart att skriva den.:laugh:

Det går inte att komma ifrån det faktumet att det är en jäkla skillnad och sitta i opposition jämfört med att sitta och ha regeringsansvar.
Det har SD börjat inse nu, dess ledning har klart tonat ner retoriken den sista tiden.
Men från det till att inse att SD i regeringsställning inte "kan kasta ut alla" inte ens med egen majoritet.
1 För att kasta ut folk måste det finnas en mottagare som är villig att ta emot.
2 Vi har internationella avtal som reglerar mycket av hanteringen
3 Enda vägen, som jag ser det är att gå samma väg som Tyskland, den att skärpa hantering o villkor.
Sänker vi villkoren under våra grannländer så dränerar vi blixtsnabbt våra förläggningar.

Skönt att veta att ni är så nöjda nu när det är fler asylsökande än någonsin i vårt system och kommer fler än någonsin dagligen. När vi lägger mer pengar än någonsin på flyktingmottagning. Jag visste inte att det var SD-anhängarnas mål, men är glad för er skull, att ni äntligen insett att det är så det bör vara. Att vi hjälper till i den utsträckning vi kan. :up:

Nu kan vi hjälpas åt att öka den kapaciteten snabbare än vad som varit fallet; det är där tidigare regeringar fallerat.

(2000 om dagen kommer vi dock inte att kunna bygga kapacitet för annat än under väldigt korta perioder, oavsett satsningar.)

Det går inte att komma ifrån det faktumet att det är en jäkla skillnad och sitta i opposition jämfört med att sitta och ha regeringsansvar.
Det har SD börjat inse nu, dess ledning har klart tonat ner retoriken den sista tiden.
Men från det till att inse att SD i regeringsställning inte "kan kasta ut alla" inte ens med egen majoritet.
1 För att kasta ut folk måste det finnas en mottagare som är villig att ta emot.
3 Enda vägen, som jag ser det är att gå samma väg som Tyskland, den att skärpa hantering o villkor.
Sänker vi villkoren under våra grannländer så dränerar vi blixtsnabbt våra förläggningar.
På 1 svarar jag mnjae. Mottagare behövs inte. Det kan gott vara fritt fall men ofta har dom en fallskärm så dom klarar sig ändå när dom blir utkastade ;)

På 2 svarar jag , vad spelar det för roll. Avtalen gäller ju även andra EU länder men dom struntade i dessa och det gick ju bra det med.
På 3 svarar jag ja. Kan Tyskland så kan vi det behöver vi inte skämmas över

SDs främsta mål har ju varit att begränsa invandringen nu under galgen verkar det ju som om hela 7-klövern insett det ohållbara i
situtationen de själva skapat. Finland har väl lösningen på problemet, bara att kopiera det, de är ju dessutom Euro-land så
de borde ha samma lagrum som vi har. Resten är en förhandlingsfråga, bara för Älgen att lyfta luren.

Skönt att veta att ni är så nöjda nu när det är fler asylsökande än någonsin i vårt system och kommer fler än någonsin dagligen. När vi lägger mer pengar än någonsin på flyktingmottagning. Jag visste inte att det var SD-anhängarnas mål, men är glad för er skull, att ni äntligen insett att det är så det bör vara. Att vi hjälper till i den utsträckning vi kan. :up:

Nu kan vi hjälpas åt att öka den kapaciteten snabbare än vad som varit fallet; det är där tidigare regeringar fallerat.

(2000 om dagen kommer vi dock inte att kunna bygga kapacitet för annat än under väldigt korta perioder, oavsett satsningar.)

Trams som vanligt....

Eftersom ingen hävdat att kapaciteten är eller kan bli oändlig så argumenterar ni som vanligt mot ingen alls.
O_o Jag vet inte om du har lust att svara. Men det tog mig knappt 5 minuter att hitta det
"
Jag gjorde en beräkning och vi kan visst ta emot alla som vill komma till väst. På en 5-årsperiod är det inte ens några stora problem. Viljan behövs bara. Det är du som tror att du vet att vi inte kan ta emot alla som vill komma. Det är möjligt.

5 Jul 2015#1909

SD nu 3:e störrsta parti. Del III"
Författaren var en signatur som jag känner som Sjöberga.

Alltså är det någon som hävdat just det du förnekar så förtvivlat idag :cool:
För de stackars människornas skull och för Sveriges ekonomis skull är det djup tragiskt att verkligheten nu kommit i kapp denne drömmare......

Det är inget som jag behöver vara med att betala för. Jag flaggar ut mig själv ur landet från o med 1/1 2016 :up:

O_o Jag vet inte om du har lust att svara. Men det tog mig knappt 5 minuter att hitta det
"
Jag gjorde en beräkning och vi kan visst ta emot alla som vill komma till väst. På en 5-årsperiod är det inte ens några stora problem. Viljan behövs bara. Det är du som tror att du vet att vi inte kan ta emot alla som vill komma. Det är möjligt.

5 Jul 2015#1909

För de stackars människornas skull och för Sveriges ekonomis skull är det djup tragiskt att verkligheten nu kommit i kapp denne drömmare......

2:a på bollen där :D

"

5 Jul 2015#1909

Nu vill vi se Jimmie i en duell mot Morgan på bästa sändningstid i TV ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar