SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så det är att spela SD i händerna om vi referarar till vekligheten? Och vem spelar vi i händerna om vi blundar för verkligheten? V?:D

Det jag menade var att det ar att spela dem i handerna att inte hejda eller ens forsoka losa de har problemen pa ett realistiskt satt. Man bara later det ga at skogen utan nagra som helst tanke pa bromsklossar?
Jag ar helt och fullo pa din sida.

Den tyska regeringen är lortar, den svenska regeringen är lortar...finns det ngn regering som inte är lortar?

Jag har inga flyktingar hos mig, kommer heller inte att ta in ngr, hur många har du...

Hon/han var ironisk men det fattade du väl? :D

m.m.m en riktigt saftig sirloin steak...Det var ngr år sedan...Fast ölen var ingen höjdare Frankly over here we find that your American beer is a little like making love in a canoe. It's fucking close to water.

En dag med 40+ i skuggan och 95% luftfuktighet dricker man ingen Guinness :D
Håller med dig om steken :up::up:

Favorit i repris
"Plats finns i västliga demokratier. Att ta emot sådär 5 miljoner flyktingar på 5 år är en piece of cake, bara viljan finns. Punkt. Det var precis det jag hävdat i oändliga forumtrådar"

Västliga demokratier hade nog kunnat ta emot fem miljoner på fem år. Men det är inte relevant för invandringsdebatten i Sverige, vi har ju knappast något inflytande över Australiens invandringspolitik t.ex. Däremot så finns det ju många som emfatiskt har hävdat att det inte finns någon gräns för vår kapacitet, bland annat statsministern för så sent som några månader sedan.

Västliga demokratier hade nog kunnat ta emot fem miljoner på fem år. Men det är inte relevant för invandringsdebatten i Sverige, vi har ju knappast något inflytande över Australiens invandringspolitik t.ex. Däremot så finns det ju många som emfatiskt har hävdat att det inte finns någon gräns för vår kapacitet, bland annat statsministern för så sent som några månader sedan.
Nej några veckor var det, i Agenda SVT

Jag blir så trött.

SD har förfasat sig över invandringen sedan 90-talet och oavsett hur många/få som kommit och vi har tagit emot, så har det varit för många.

Nu, när vi faktiskt har ett extraordinärt läge, då kommer de och säger, "vad var det vi sa", "ha, vi hade rätt hela tiden" och räcker långnäsa.
Eh, va?

Jag har inga flyktingar hos mig, kommer heller inte att ta in ngr, hur många har du...

Jag har inte den rätta viljan tydligen. Men vi har- till skillnad från andra här inne- inget ledigt hus, jo, det har vi men det är en enkel, relativt nybyggd, snickarbod utan toa och dusch så det huset duger bara åt mina egna barn.

Nu, när vi faktiskt har ett extraordinärt läge, då kommer de och säger, "vad var det vi sa", "ha, vi hade rätt hela tiden" och räcker långnäsa.
Eh, va?

Där har du fel- de har vad jag uppfattat sagt såhär sedan valet, det har inte behövts något "extraordinärt" läge för att de har förstått. Har du inte läst här inne? Flera i tråden har sagt det skulle bli såhär.

På Agenda för drygt 14 dar sen så frågade Jimmie Löven var pengarna skulle tas ifrån för Jimmie menade det inga pengar fanns, och fick till svar att "bekymra dig inte för det du, pengar finns".
Jag uppfattade iaf Löven som nedsättande och dryg.
Och på tal om att få rätt så visst blir det lite (o)lustigt att SD som menas inte kunna räkna och inte ha någon vettig budget faktiskt är de som har räknat mest rätt.

Där har du fel- de har vad jag uppfattat sagt såhär sedan valet, det har inte behövts något "extraordinärt" läge för att de har förstått. Har du inte läst här inne? Flera i tråden har sagt det skulle bli såhär.

På Agenda för drygt 14 dar sen så frågade Jimmie Löven var pengarna skulle tas ifrån för Jimmie menade det inga pengar fanns, och fick till svar att "bekymra dig inte för det du, pengar finns".
Och på tal om att få rätt så visst blir det lite (o)lustigt att SD som menas inte kunna räkna och inte ha någon vettig budget faktiskt är de som har räknat mest rätt.

Du menar att SD innan valet förra året inte tyckte att invandringen i Sverige var för hög?

Jimmie har ju högre utbildning än vad Lövet har och det visar sig ju nu

Jag blir så trött.

SD har förfasat sig över invandringen sedan 90-talet och oavsett hur många/få som kommit och vi har tagit emot, så har det varit för många.

Eh, va?
Just det. På Expressen skriver K-G Bergström: Verkligheten var snabbare än de svenska politikerna. :laugh::laugh::laugh:

Man kan inte styra ett land i sin fantasi, det måste man begripa som Statsminister

O_o Jag vet inte om du har lust att svara. Men det tog mig knappt 5 minuter att hitta det
"
Jag gjorde en beräkning och vi kan visst ta emot alla som vill komma till väst. På en 5-årsperiod är det inte ens några stora problem. Viljan behövs bara. Det är du som tror att du vet att vi inte kan ta emot alla som vill komma. Det är möjligt.

5 Jul 2015#1909

SD nu 3:e störrsta parti. Del III"
Författaren var en signatur som jag känner som Sjöberga.

Alltså är det någon som hävdat just det du förnekar så förtvivlat idag :cool:
För de stackars människornas skull och för Sveriges ekonomis skull är det djup tragiskt att verkligheten nu kommit i kapp denne drömmare......

Stort missförstånd. Är du så inskränkt att du tror att jag menar väst = Sverige. Jag tror mest att du låtsas vara dum för att göra en poäng som inte finns.

Du menar att SD innan valet förra året inte tyckte att invandringen i Sverige var för hög?

Jo, så var det och de måste ju haft rätt??, hur annars skulle det kunna bli så fullt på några 100 000 fler?

Nu kommer jag få en massa skit.

Det skulle varit mkt tuffare gränskontroller för länge sedan, för att hindra de som inte behöver hjälpen att komma in i landet, sen skulle vi i mkt större utsträckning åkt ner för att plocka hit de som verkligen behövde det- förslagsvis kvinnor och barn- det är ju de stackarna som blir kvar.

Människor i krig-hjälpa.
Människor som bara vill flytta- i daxläget finns inte utrymme.

Nej. Och ingen lyckas hitta nåt heller att presentera. Vissa av er drömmer ganska mycket.
God morgon, Jag vet inte om jag kan räknas in som drömmare. Men faktum kvarstår väl. Din dröm om 5 miljoner på 5 år har väl kommit på skam... vi slår kraftigt i taket vid ett par hundratusen. Regeringen är så förtvivlad att man överväger att halvera u-hjälpen, tigger stöd hos EU. Som en säger ute på vischan: -Sent skall syndaren vakna.

Tyskland fick in närmare 300 000 förra månaden. Man flaggar nu för betydligt tuffare villkor varför en stor andel av dessa förmodligen kommer att söka sig till Skandinavien. I Rostock köar i detta nu ca 2000 personer. Travemünde, Kiel är inte inräknade.
Det absolut minsta vi kan göra är att ansluta oss till tyskarna, dvs göra en blåkopia av deras asyl-villkor.

Vad som måste göras politiskt nu är att de två stora grupperna i riksdagen gemensamt arbetar för att inte opinions-pendeln ska svänga tillbaka för långt.
De etablerade partierna har alltför länge blundat för folkopinionen och tvingat pendeln alltför långt ut mot en allt generösare flyktingpolitik.
Risken är uppenbar nu att man helt tappar kontrollen och pendeln svingar sig förbi ett normalläge och ut mot en extremt restriktiv politik istället.

Stort missförstånd. Är du så inskränkt att du tror att jag menar väst = Sverige. Jag tror mest att du låtsas vara dum för att göra en poäng som inte finns.
Nej jag antar att du av praktiska skäl menar just Västeuropa. Och så vitt jag vet är väl situationen likartad där som här. Så den pudeln går inte hem ;)

Men om du vill kan jag ju ta mig tid i eftermiddag att gå tillbaka i registren och hitta andra uttalanden.
:)
USA och Kanada ligger väl utom räckhåll eftersom en transport dit kräver både visum och pengar.

Jo, så var det och de måste ju haft rätt??, hur annars skulle det kunna bli så fullt på några 100 000 fler?

Nu kommer jag få en massa skit.

Det skulle varit mkt tuffare gränskontroller för länge sedan, för att hindra de som inte behöver hjälpen att komma in i landet, sen skulle vi i mkt större utsträckning åkt ner för att plocka hit de som verkligen behövde det- förslagsvis kvinnor och barn- det är ju de stackarna som blir kvar.

Människor i krig-hjälpa.
Människor som bara vill flytta- i daxläget finns inte utrymme.

Fast då hade de ju inte rätt att den var för hög innan? Vi har fått plats med betydligt många fler än när SD på 90-talet gormade om att sänka invandringen för att det inte fick plats.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar