SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag antar att du av praktiska skäl menar just Västeuropa. Och så vitt jag vet är väl situationen likartad där som här. Så den pudeln går inte hem ;)

Men om du vill kan jag ju ta mig tid i eftermiddag att gå tillbaka i registren och hitta andra uttalanden.
:)
USA och Kanada ligger väl utom räckhåll eftersom en transport dit kräver både visum och pengar.

Gör gärna det, för de existerar inte.
Annat än om du aktivt väljer att missförstå.

Anledningen att vi slår i taket just nu är ju att ingen av de senaste 10 årens regeringar tagit itu med frågan om till exempel bostäder. Inte för att det är omöjligt.

Med en annan politik hade vi fortfarande haft plats.

Sedan är det snudd på omöjligt att uthålligt ta emot 2000 om dagen, vilket är 700.000 i årstakt. Då hade det krävts väldigt genomgripande åtgärder.

Gör gärna det, för de existerar inte.
Annat än om du aktivt väljer att missförstå.

Anledningen att vi slår i taket just nu är ju att ingen av de senaste 10 årens regeringar tagit itu med frågan om till exempel bostäder. Inte för att det är omöjligt.

Med en annan politik hade vi fortfarande haft plats.

Sedan är det snudd på omöjligt att uthålligt ta emot 2000 om dagen, vilket är 700.000 i årstakt. Då hade det krävts väldigt genomgripande åtgärder.
Men enligt dig är bostäder inget problem, det är ju bara att bygga.....
Jag vill minnas att jag pekade på att symtomen för en överetablering av inkommande var 3 saker.
Bostadsbrist
Arbetslöshet
och
Integrationsrelaterade problem med polis o hälsovårdsmyndigheter.

Blev i det närmaste idiotförklarad då.

Hur står sig det idag ? ;)

Jo, så var det och de måste ju haft rätt??, hur annars skulle det kunna bli så fullt på några 100 000 fler?

Nu kommer jag få en massa skit.

Det skulle varit mkt tuffare gränskontroller för länge sedan, för att hindra de som inte behöver hjälpen att komma in i landet, sen skulle vi i mkt större utsträckning åkt ner för att plocka hit de som verkligen behövde det- förslagsvis kvinnor och barn- det är ju de stackarna som blir kvar.

Människor i krig-hjälpa.
Människor som bara vill flytta- i daxläget finns inte utrymme.

Nej, människor som fått sitt ärende avgjort tar inte upp plats på asylboenden. Så det är det akut höga flödet som är det akuta platsproblemet. Från runt 200 om dagen till 2000 om dagen. Det är 10 ggr mer än man normalt hanterar.

Det är lite som vännen som hejar på Hammarby, han hävdar varje år att de ska ta SMguld i fotboll. En gång vart tjugonde år blir det så och då hävdar vederbörande att han haft rätt. Trots att det var uppåt väggarna 95% av perioden.

Men enligt dig är bostäder inget problem, det är ju bara att bygga.....
Jag vill minnas att jag pekade på att symtomen för en överetablering av inkommande var 3 saker.
Bostadsbrist
Arbetslöshet
och
Integrationsrelaterade problem med polis o hälsovårdsmyndigheter.

Blev i det närmaste idiotförklarad då.

Hur står sig det idag ? ;)

Idiotförklaringen bestod i att du tror att problemen är omöjliga att minska genom aktiv politik.

Nu ser vi resultatet av den passiva politik som förts.

Nejsägare kan alltid få rätt. Det är bara att sitta tillbaka och göra ingenting. Då händer inget heller.

Centerpartiets ledare tycker att 40 miljoner invånare i Sverige är rimligt, det skulle med nuvarande invandring ta ungefär 50 år att nå dit. Varför skulle det vara omöjligt? Med tanke på att det finns mer än en miljard människor i världen som lever i en fattigdom vi här i Sverige knappt kan föreställa oss med en inkomst på mindre än tio kronor om dagen är behovet stort.

Idiotförklaringen bestod i att du tror att problemen är omöjliga att minska genom aktiv politik.

Nejsägare kan alltid få rätt. Det är bara att sitta tillbaka och göra ingenting. Då händer inget heller.

ett av morgonens axplock, känns de igen?
Det jag är trött på är när man ställer de som argument för att vi ska sätta tak på asylinvandringen, dvs säga nej till människor som flyr.

12 Feb 2015#49

SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Fast nu är du ute och cyklar. Jag ser problem med integrationen som jag vill lösa.

De är dock på en helt annan skala än problemet att behöva fly från krig och förtryck.

Därför går det aldrig att ha det som argument för att sätta tak för antaleT. Det är min invändning.

12 Feb 2015 #92

samma som ovan

Vi har förmåga och kapacitet att ta emot alla dem som vill komma till Europa.

28 Feb 2015#235

samma som ovan

Nej, människor som fått sitt ärende avgjort tar inte upp plats på asylboenden. Så det är det akut höga flödet som är det akuta platsproblemet. Från runt 200 om dagen till 2000 om dagen. Det är 10 ggr mer än man normalt hanterar.

Det är lite som vännen som hejar på Hammarby, han hävdar varje år att de ska ta SMguld i fotboll. En gång vart tjugonde år blir det så och då hävdar vederbörande att han haft rätt. Trots att det var uppåt väggarna 95% av perioden.
Så nu menar du att det går att använda ekonomiska o praktiska problem som grund för att begränsa antalet. Intressant..välkommen i gänget ;)

Men den passiva politiken har du ju stått för.
Att bara säga bygga nytt, fixa nya jobb, minska integrationsproblemen samtidigt som man förbehållslöst stöder ett ständigt ökat inflöde, visserligen av humanitära skäl, är i mina ögon att ingenting göra.

Jag har sakligt påpekat att vi inte klarar av den ständigt ökande invandringen via asylprocessen. Att nu verkligen har gett mig rätt, genom att detta inflöde formligen exploderar är en annan sak.

Jag har hela tiden hävdat att vi ska använda bostadsbristen, arbetslösheten och integrationsproblemen som en indikator på hur stort inflöde vi ska ha.
Naturligtvis varken kan eller får vi bryta mot regler o avtal, men vi kan absolut anpassa de villkor den här gruppen erhåller till Europeisk nivå.
Då fördelas strömmen över Europa och det hela skulle bli praktiskt hanterbart. Men för människorna skulle det ju innebära betydligt sämre sjukvård, boendestandard och möjligheter till utbildning....

Men den passiva politiken har du ju stått för.
Att bara säga bygga nytt, fixa nya jobb, minska integrationsproblemen samtidigt som man förbehållslöst stöder ett ständigt ökat inflöde, visserligen av humanitära skäl, är i mina ögon att ingenting göra.

Jag har sakligt påpekat att vi inte klarar av den ständigt ökande invandringen via asylprocessen. Att nu verkligen har gett mig rätt, genom att detta inflöde formligen exploderar är en annan sak.

Jag har hela tiden hävdat att vi ska använda bostadsbristen, arbetslösheten och integrationsproblemen som en indikator på hur stort inflöde vi ska ha.
Naturligtvis varken kan eller får vi bryta mot regler o avtal, men vi kan absolut anpassa de villkor den här gruppen erhåller till Europeisk nivå.
Då fördelas strömmen över Europa och det hela skulle bli praktiskt hanterbart. Men för människorna skulle det ju innebära betydligt sämre sjukvård, boendestandard och möjligheter till utbildning....

Jag har haft exakt lika mycket makt som du att göra det. Jag är inte invald någonstans och har således ingen makt. Sluta snacka goja tack.

ett av morgonens axplock, känns de igen?
Det jag är trött på är när man ställer de som argument för att vi ska sätta tak på asylinvandringen, dvs säga nej till människor som flyr.

12 Feb 2015#49

SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Fast nu är du ute och cyklar. Jag ser problem med integrationen som jag vill lösa.

De är dock på en helt annan skala än problemet att behöva fly från krig och förtryck.

Därför går det aldrig att ha det som argument för att sätta tak för antaleT. Det är min invändning.

12 Feb 2015 #92

samma som ovan

Vi har förmåga och kapacitet att ta emot alla dem som vill komma till Europa.

28 Feb 2015#235

samma som ovan

Precis, därför kan man inte sätta upp ett tak i förväg. När det väl praktiskt visar sig omöjligt så har vi hjälpt så många vi kan med den kapacitet vi byggt upp. Fortfarande kan vi inte säga nej till asylsökande.

Och ja. Europa och andra västliga demokratier tillsammans skulle kunna ta emot dagens flyktingström om fördelningen var bättre. Still true.

Jag är ju glad att SDare här tycker att det är bra att vi hjälpt så många vi kan. Att vi nått taket just nu innebär att vi hjälpt efter den förmåga vi har just nu.

Centerpartiets ledare tycker att 40 miljoner invånare i Sverige är rimligt, det skulle med nuvarande invandring ta ungefär 50 år att nå dit. Varför skulle det vara omöjligt? Med tanke på att det finns mer än en miljard människor i världen som lever i en fattigdom vi här i Sverige knappt kan föreställa oss med en inkomst på mindre än tio kronor om dagen är behovet stort.

På 50 år vet vare sig du eller jag vad som är möjligt.

Och eftersom vi ligger minus på bostäder, hur många och vilka tänker du ska flytta till något annat land?
Har tydligt förklarat det omöjliga i att flytta folk mot deras vilja. Man måste istället skapa incitament till att de själva vill. Det genom att exempelvis sänka förmåner till på eller till och med under EU genomsnitt.
För de som kommer är långt ifrån dumma. De vet att med dagens regler lönar det sig att plåga sig ett par hundra mil extra för att nå Sverige.
Lönar det sig inte längre så-......

Det intressanta i kråksången är ju att jag då framförde samma argument som regeringen framför nu. Då var jag en av dem som gick SD:s ärenden. Vem är det som gör det idag? Löfven o co?
senaste larmet:
Migrationsverket vädjar nu om hjälp hos MSB.

– Budskapet från Migrationsverket till MSB är att 110 000 boendeplatser behövs, varav 50 000 i år och 60 000 nästa år, för att klara situationen, säger Mikael Ribbenvik.

Absolut, att skapa arbetstillfällen, att verkligen bygga är verkligen att göra ngt. Men att stå på barrikaderna och lova trainiejobb, arbetsplatser o bostäder är ju inte riktigt detsamma..;)

Ja, jag håller absolut med om att det borde ha börjat byggas tidigare, redan för tio år sedan, men du kan väl inte mena att någon i den här tråden har haft möjlighet att sätta sådana planer i verket?

Ja, jag håller absolut med om att det borde ha börjat byggas tidigare, redan för tio år sedan, men du kan väl inte mena att någon i den här tråden har haft möjlighet att sätta sådana planer i verket?
Nej självklart inte. Men då jag påpekade bostadsbristen som en av grunderna varför man skulle reglera asylinvandringen hårdare så var ju svaret från vissa här på forumet: - det är bara att bygga bostäder.
När jag påpekade arbetslösheten, ja då kom prompt svaret, -bara att fixa fler jobb.
Det är väl som om socialsekreteraren skulle säga till den hjälpsökande:-de är väl bara att fixa mer pengar så löser sig dina problem...

Nej självklart inte. Men då jag påpekade bostadsbristen som en av grunderna varför man skulle reglera asylinvandringen hårdare så var ju svaret från vissa här på forumet: - det är bara att bygga bostäder.
När jag påpekade arbetslösheten, ja då kom prompt svaret, -bara att fixa fler jobb.
Det är väl som om socialsekreteraren skulle säga till den hjälpsökande:-de är väl bara att fixa mer pengar så löser sig dina problem...

Fast det är ju ganska naturligt att komma med sådana förslag, det är ju märkligt att tänka att det är olösbart när det går att bygga mer. Vad tänker du skulle vara alternativet i en diskussion om politik? Eftersom man själv inte är beslutsfattare kan man ju inte alls komma med några förslag annars om man räknas som ansvarig för att det ska ske sen?
Om Löfven och co satt och sa att det bara är att bygga mer bostäder och sedan inte gjorde det skulle jag förstå kopplingen till exemplet med socialsekreteraren, annars tycker jag att den haltar en del.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar